hirdetés
hirdetés
hirdetés

2017-10-25 16:00:00

Az elmúlt hetek médianapirendjét a Weinstein-botrány és annak hazai következménye, a Sárosdi Lilla színésznő által kirobbantott szexuális zaklatási ügy határozta meg. Mára a korábban nagyhatalmú direktorként, rendezőként és tanárként hivatkozott alak nevet is kapott: a Krétakör színésznője megnevezte Marton Lászlót, a Vígszínház egykori igazgatóját, jelenlegi főrendezőjét, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárát, mint egykori molesztálóját. Sárosdi állítását azóta hét másik nő erősítette meg, szintén a médiában, egyelőre névtelenül, akiknek – elmondásuk szerint – hasonló és nem kevésbé sokkoló élményeik voltak Martonnal. Hogy az ügynek az egykori színigazgató számára milyen következményei lesznek, ki mellett és mit ítél a bíróság, ha egyáltalán lesz per, azt ma még nem tudhatjuk. Az ügy azonban rávilágít egy másik témára is, a színházak kríziskommunikációban való járatlanságára. Ezzel kapcsolatban vesz sorra néhány szempontot vendégszerzőnk, Rényi Ádám kommunikációs szakértő, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója véleménycikkében.

2017-10-16 15:58:00

Vasárnap este megverték a Király utcai KFC-ben az Index újságíróját, Szabó Zoltánt, miután hiába kérte az üzletvezetőtől a panaszkönyvet. A kommunikációipari tanulságokban (is) bővelkedő esetről Rényi Ádám, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója írt véleménycikket a Kreatívra.

2017-01-02 13:12:00

Nádori Péter megvizsgálja, hogy Edward S. Herman és Noam Chomsky propagandamodellje mennyire alkalmazható a 2016 végére kialakult magyar médiapiaci helyzetre. Spoiler: szinte 100 százalékig.

hirdetés

2016-10-03 14:16:00

Már a civil életbe is leszivárgott rengeteg olyan technológia, amely az emberi testet módosítja – legyen az a lassan már az igazinál is jobban működő művégtag, vagy lenyelhető, beültethető bionikus kapszulák, rádiófrekvencia-vezérlésű azonosítóchipek. Mit kell ezekről tudni? Veszélyesek a társadalomra nézve, vagy tényleg megjobbítja az emberi életet?

2016-08-12 16:08:00

"Rám férne pár sajtburesz" - mondta a medencéből kimászva a sportriporternek a friss bronzérmes pillangóúszó, Kenderesi Tamás. A spontán és őszinte mondat kiválóan alkalmas az ismeretlenségből felbukkanó és egyből érmet hozó úszótehetség személyes márkájának építésére: ott van benne egy mindössze 19 éves srác lazasága, egy profi sportoló embersége, néhány szó, amitől azonnal közel érezhetjük magunkhoz ezt a fiút. Hiszen amikor hajnalonként szárnyashajóként száguld a hideg medencében, azt tisztelni könnyebb, mint szeretni, na de a sajtburesz, az igen, az nekünk is megvolt, sőt ennénk belőle mi is egyet akár kimagasló sportteljesítmény nélkül is. Ám Kenderesi szimpatikus nyilatkozata a gyorsétterem-hálózatoknak is labdát dobott. Csak le kellett csapni. Az egyiknek sikerült, a másiknak nem. Rényi Ádám publicisztikája.

2016-08-02 09:22:00

A lassan a feledés ködébe vesző hőskorban szegény internetnek kimondottan jó sajtója volt. Rengeteg lelkes szó esett a részvételes demokrácia szárba szökkenéséről, a tömegek bölcsességéről, a mindenkit eltartó hosszú farokról és így tovább. Aztán ugyanez 2.0-ban.

2016-06-09 11:52:00

Az Országgyűlés a napokban fogadta el az adótörvények módosítási csomagját, amelynek része volt a reklámadó módosítása is. Eszerint a magyarországi tevékenységet folytató, de külföldön adózó cégek, illetve a reklámközzétételi nyilatkozatot elmulasztók komoly bírsággal sújthatók. Azonban Horváth Katalin ügyvéd szerint a törvénynek nem lesz alkalmas arra, hogy elérje a célját.

2016-05-11 09:09:00

Váncsa István írása inspirációs forrásairól, a cikkleadási határidőről, valamint a karakterszám pontos betartásáról. 

2016-04-29 13:59:00

Nádori Péter publicisztikája arról, hogy mit mondana annak az ismerősének, aki rettenetes hülyeséget oszt meg a Facebookon.

2016-04-19 10:15:00

harmadik alkalommal életre hívott kezdeményezésben idén is nyolc kiválasztott tanulhat a szakma krémjétől ingyen és bérmentve. Februártól májusig, szombat délutánonként zajlik a minőségi fejtágítás, a tehetséggondozás célja, hogy fiatalok könnyebben, gyorsabban jussanak be az ügynökségekhez. Az eddigi tizenhat végzettből ez nyolcuknak sikerült is.

2016-04-05 09:34:00

Melyek a gasztroipar legfontosabb szakmai és laikus minősítései? Mire jó és mire nem, ha egy étterem listára kerül? Aczél László, a Young & Rubicam Group vezérigazgatója, a Foodpolice gasztroblog alapítójának, a Kreatív márciusi számában megjelent cikkéből sok más mellett ez is kiderül.

 

2016-01-05 13:07:00

Kötcsei Csaba, az Isobar Budapest ügyvezetője Nagy Bálint hétfői véleményére reagált.

2015-12-21 12:21:00

A napokban kirobbant botrányban az a szomorú, hogy elkerülhető lett volna. Ha lett volna PR-menedzsere az előadóművésznek, aki mediátorként kezelni tudja a helyzetet, és megfogalmazta volna a helyes üzeneteket, ha a telekommunikációs cég nem cselekszik elhamarkodottan, akkor a helyzet nem eszkalálódott volna. - Petrányi-Széll András véleménye az Ákos vs Telekom ügyről.

2015-12-17 16:35:00

Mi köze a véleményszabadságnak a szponzorációhoz? Miért hisszük, hogy a támogatás kegyúri adomány? Ákos esete a Telekommal – marketingtanulságok kezdőknek. Rényi Ádám az Uniomedia tartalom és kreatív pr-megoldások igazgatójának írása.

2015-12-14 15:10:00

Nem értem, miért látja Nádori Péter negatívan a médiapiac helyzetét egy olyan médiapiacon, ahol a dinoszauruszok által belakott, leapadt balatoni állóvizet az utóbbi években legalább két olyan terméknek - 444 és Cink - is sikerült némileg felkavarnia, akik rutinból és ösztönösen hozták azt, amit egy médiapiaci szereplőtől elvárható a 21. században. Bár a "miből él ez a lap" kérdése Magyarországon különösen homályos tud lenni, a jövendő trendeket örömtelinek és optimistán látom.

2015-12-02 14:54:00

Juhász Péter, az ACG senior pr-menedzserének publicisztikája. 

2015-11-26 16:51:00

Amikor 1945-ben a Queen for a Day című műsorral elindult a reality, azaz valós embereken és élethelyzeteken alapuló, nem előre megírt forgatókönyvvel dolgozó televíziózás, a szakemberek úgy néztek a vetélkedőre, mint a karácsonyi családi összejövetelen pantomim-előadással sokkoló Lacikára, aranyos a gyerek, öt percig még érdekes is, de inkább ne erőltesse, olyan sok szép szakma van még, pl. a kazánkovács.

2015-11-25 11:21:00

Európai és saját gyártású produkciók jönnek – írja Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese. Az írás a nyomtatott Kreatív televíziós piaccal foglalkozó számában jelent meg november elején. 

2015-11-17 09:08:00

Nádori Péter publicisztikája arról, hogy mire jó a médiaetika. A cikk a Kreatív októberi számában jelent meg.

2015-10-21 13:17:00

Az Ármány a csatornában sorozat 7. részének ajánlója. Siposs Zoltán írása.

2015-10-16 11:16:00

Nádori Péter publicisztikája téveszmékről, lustivizmusról és a menekültválságról.

2015-10-07 10:41:00

A Mahir Citypostert mindenképp kiteszik Budapestről, de ezzel nem jár jobban a főváros, mert a történetben nincsenek jók és még nevetni sem lehet rajta - írja kollégánk, Bátorfy Attila. 

2015-09-14 10:33:00

Perlaky-Papp József pr-stratégia, kríziskommunikációs szakértő, a Budapesti Metropolitan Főiskola címzetes docense szerint a menekült/bevándorlókérdés mediatizációja során a valóság kétféle értelmezése irányába polarizálódott a közbeszéd, a két fél álláspontjainak nincs közös metszete. A hazai és nemzetközi politikában azonban azok véleménye kerülhet helyzetbe, akik a kérdést veszélyhelyzetnek látják, így a nemzetközi színtéren nemcsak erőssé válik az a politikus, aki átlátja a helyzet komolyságát, hanem az élet más területén is guruvá válik. Például Európa más típusú válságainak kezelésében is.

hirdetés

Chuck O'Rear három észak-amerikai úticélt fényképezett a légitársaságnak és a szép természeti képek rajongóinak.

A másik lehetőség, hogy tényleg ennyi indiai, bangladesi és pakisztáni rajongója van. Velük lett hirtelen az övé a második legnépszerűbb magyar celeboldal.

Ebből az alkalomból lufikat és papírkoronákat tettek 150 fővárosi szoborra a Hosszúlépés városi túraszervezői.

A  készülő új klip is a közös kampányból nő majd ki. A kreatív ügynökség a Human Telex volt.

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
hirdetés