hirdetés
hirdetés
hirdetés

Félhetnek a nagy ügynökségek?

Az utóbbi időben egyre több nagyobb ügyfél is kisebb kreatívügynökségeket választott komoly megbízásra. Tendencia, vagy egyedi esetekről van szó?

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Komoly változás figyelhető meg a kreatív tehetségek és vágyott ügynökségek viszonyrendszerében, amely az ügyfelek választásaira is hatással van – írja az Advertising Age amerikai szaklap.

A legújabb tapasztalatok szerint ugyanis számos kreatív tehetség számára a nagy ügynökség fizetési ajánlatai és egyéb előnyei kezdenek háttérbe szorulni a kis ügynökségeknél nyíló lehetőségekkel szemben. Az AdAge úgy látja, hogy a kis ügynökségek rugalmassága, átlátható és követhető munkafolyamatai és az általuk biztosított életminőség a tehetségek számára egyre fontosabb. Erre a tehetségáramlásra pedig a nagy ügyfelek is felfigyeltek.

Az Unilever például az amerikai munkákra a Roth Partnerst és minden idők egyik legfurcsább nevű ügynökségét, a BFG 9000-et (Barton F. Graf tulajdonosról kapta a nevét, de az áthallás a Doom gigafegyverére, a Big Fucking Gunra vonatkozik) is bevette a kreatívistállójába. A Roth például öt főállású alkalmazottal rendelkezik, és 20 külsőssel, az Unilever mégis alkalmasnak tartotta őket, hogy a latin-amerikai piac számára dolgozzanak.

„Mi nem tudunk mindig magas fizetést felajánlani, de meg van a szabadságunk, hogy kreatív szempontból folyamatosan vonzó ügyfelekkel dolgozhatunk” – nyilatkozta Rick Roth, az ügynökség alapító-ügyvezetője. Elmondta továbbá, hogy évekkel ezelőtt, ha egy nagy ügynökség megcsúszott, nem tudott megoldani valamit, akkor egy kis ügynökség gyorsan megoldotta helyettük a problémát. „Ma már a kis ügynökségeknek nem kell a küszöbb alatt becsúszniuk, az ajtók tárva vannak előttük” – mondja.

A kis, boutique-ügynökségek iránt megnövekedett igények másik oka, hogy szervezetileg sokkal átláthatóbbak. Nincs több-szintű menedzsment, a döntéshozatali mechanizmus viszonylag a munkatársak szűk körét érinti, nem kell az ügynökségen belül húsz emberrel is egyeztetni. Ráadásul a kis ügynökségek akkor igazolnak le valakit, amikor a munkájára szükség is van.

(forrás: AdAge/Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Margaret Ann Dowling itthon korábban többek között a Marquard Media régiós vezérigazgatója volt.

4 éve dolgozik a Telenornál, a szakterületén komoly kihívásokat hozott a koronavírus. 

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés