hirdetés
hirdetés
hirdetés

Összeolvad a Publicis és az Omnicom

Vasárnap reggel a Publicis által összehívott sajtótájékoztatón hivatalosan is bejelentette a Publicis, hogy egyesül az Omnicommal. Egy valóságos szörnyeteg jön létre. 

hirdetés

Vasárnap reggel a Publicis által összehívott sajtótájékoztatón hivatalosan is bejelentette a Publicis, hogy egyesül az Omnicommal. Így a világ második és harmadik ügynökségi holdingjából valóságos szörnyeteg jön létre.

A mostantól Publicis Omnicom Groupnak hívott holding minden idők legnagyobb reklámipari fúziója, bár nem előzmények nélküli. A Publicis minimum egy éve szeretne valakivel egyesülni, tavaly nyáron a szaksajtó azzal volt elfoglalva, hogy a Publicis netán felvásárolná az Interpublic Groupot (IPG - a McCann Erickson, az UM és az Initiative anyacége), amire Sir Martin Sorrell, a WPP mindenható ura és Maurice Lévy, a Publicis ügyvezetője között kitört a nyilatkozatháború. Ugyanis Sorrell szerint Lévy ezzel az akcióval szándékosan és tisztességtelen módon az ő pozícióit akarta volna gyengíteni, de Lévy mindössze annyit reagált erre, hogy „Martin nagyon gyakran mond baromságokat”.

Abból is lehetett következtetni arra, hogy a Publicis készül valamire, hogy tavaly szintén augusztusban a Publicis visszavásárolta a japán Dentsu részvénycsomagját, hogy aztán a Dentsu szépen felvásárolhassa az Aegis Csoportot (Carat, Vizeum). A Publicis így ugyan valamelyest meggyengült a globális holdingok között, ám legalább függetlenedett a Dentsutól, amely vélhetően nem kívánt belevágni az Aegisnél nagyobb bizniszbe.
Nem tudni, hogy a Publicis tavalyi bankkölcsönről szóló pletykája, miszerint abból vásárolnák fel az IPG-t, végül csak egy remek elterelő művelet volt-e, vagy szimplán csak füstbe ment a 6 milliárdos biznisz, mindenesetre az Omnicommal közös egyesülés érezhetőleg nem lepte meg az amerikai szaksajtót.

Mi jön létre?

Az Omnicom a világ második, a Publicis a harmadik legnagyobb ügynökségi csoportja. A Publicis az utóbbi években inkább a digitális ügynökségi piacra koncentrált, felvásárolták a Digitast, a Razorfisht, a Rosettát, a Fuelt és az LBi-t, majd a Digitast és az LBi-t összevonta, amellyel a világ legnagyobb digitális ügynökségi hálózata jött létre. Az Omnicom ugyanakkor rendesen lemaradt a digitális piacon, ezzel szemben a hagyományos reklám- és médiaügynökségi szolgáltatások területén a Publicisnél világszerte jóval erősebb volt.

Forrás: Adweek


Az egyesüléssel az új cég éves forgalma 23 milliárd dollár körül alakulhat, és világszerte 130 ezer munkatársat fog foglalkoztatni. A csoport élén a 71 éves Lévy, és a 60 éves John Wren, az Omnicom eddigi vezére ül majd ügyvezető-vezérigazgatóként. A menedzsment 16 főből áll majd, a székhely Hollandiában lesz, a két vezető iroda pedig Párizsban és New Yorkban.

Az egyesülés az amerikai piacon még nem lefutott az ottani antitröszt-törvények miatt, de a francia hatóságok sem nagyon fognak örülni, hogy az amerikai Omnicom befolyást szerez a francia Publicisben. Szintén problémás lehet az ügyfélkonfliktus. Az egyesüléssel ugyanis egy csoporthoz kerül a PepsiCo (Publicis) és a Coca-Cola (Omnicom), a Johnson & Johnson és a Procter & Gamble, valamint az AT&T, a T-Mobile és a Verizon. Igaz, emellett házon belül marad a McDonald’s, a Pfizer és a Mars. Igaz, ügyfélkonfliktusok eddig is voltak házon belül is.

Mit szól Sorrell?

Sir Martin Sorrell, a most már csak a világ második legnagyobb holdingjának, a WPP vezére magához képest higgadtan vette tudomásul az egyesülést. „Különlegesen bátor és meglepő lépés” – nyilatkozta az AdAge-nek, majd hozzátette, hogy Maurice Lévy minden gratulációt megérdemel. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a két ügynökségi holding kultúrája eltér, utalva a Publicis digitális terjeszkedésére. „Az idő majd eldönti, hogy a két kultúra kijön-e egymással és hogy az ügyfelek mit szólnak ehhez. A társigazgatói felállás sem egyszerű, a történelem már bizonyította” – mondta.

Ugyanakkor Sorrell nem hiszi, hogy a Publicis Omnicom Group bármilyen nyomást is gyakorolna majd a WPP-re. „Európában ugyanakkorák vagyunk mint a most létrejött holding, Ázsiában nagyobbak vagyunk, Latin-Amerikában valamelyest kisebbek, Afrikában megint nagyobbak, az Egyesült Államokban pedig várjuk meg mit hoz az antitröszt-törvény” – mondta. Ráadásul Sorrell abban is bízik, hogy a WPP akár még profitálhat is az ügynökségkonfliktusból, hiszen ha bármelyik ügyfél is kiesne, akkor a WPP lenne az ésszerű választás számukra.

A két holding legfontosabb ügynökségei

Publicis: Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Bartle Bogle Hegarty, Fallon, Vivaki, Starcom, ZenithOptimedia, Razorfish, Digitas-LBi.

Omnicom: BBDO, DDB, TBWA, Abbott Mead Vickers, Chiat/Day, OMD, PHD, Ketchum, 180. 

 A címlapképen balra Maurice Lévy, jobbra John Wren. Forrás: NYT. 

(forrás: AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

A Wise Group a menedzsmentet érintő döntéseket kommunikálja, a műsorokért továbbra is a belső pr-csapat felel.

Nem az Attenborough-féle, kifinomult hangnemre építettek az új kampányban.

A multifokális lencséket árusító cég nagykövete lett Várkonyi Andrea. Az új tévészpot kampánybejelentőjét közöljük.

hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés