hirdetés
hirdetés
hirdetés

Összeolvad a Publicis és az Omnicom

Vasárnap reggel a Publicis által összehívott sajtótájékoztatón hivatalosan is bejelentette a Publicis, hogy egyesül az Omnicommal. Egy valóságos szörnyeteg jön létre. 

hirdetés

Vasárnap reggel a Publicis által összehívott sajtótájékoztatón hivatalosan is bejelentette a Publicis, hogy egyesül az Omnicommal. Így a világ második és harmadik ügynökségi holdingjából valóságos szörnyeteg jön létre.

A mostantól Publicis Omnicom Groupnak hívott holding minden idők legnagyobb reklámipari fúziója, bár nem előzmények nélküli. A Publicis minimum egy éve szeretne valakivel egyesülni, tavaly nyáron a szaksajtó azzal volt elfoglalva, hogy a Publicis netán felvásárolná az Interpublic Groupot (IPG - a McCann Erickson, az UM és az Initiative anyacége), amire Sir Martin Sorrell, a WPP mindenható ura és Maurice Lévy, a Publicis ügyvezetője között kitört a nyilatkozatháború. Ugyanis Sorrell szerint Lévy ezzel az akcióval szándékosan és tisztességtelen módon az ő pozícióit akarta volna gyengíteni, de Lévy mindössze annyit reagált erre, hogy „Martin nagyon gyakran mond baromságokat”.

Abból is lehetett következtetni arra, hogy a Publicis készül valamire, hogy tavaly szintén augusztusban a Publicis visszavásárolta a japán Dentsu részvénycsomagját, hogy aztán a Dentsu szépen felvásárolhassa az Aegis Csoportot (Carat, Vizeum). A Publicis így ugyan valamelyest meggyengült a globális holdingok között, ám legalább függetlenedett a Dentsutól, amely vélhetően nem kívánt belevágni az Aegisnél nagyobb bizniszbe.
Nem tudni, hogy a Publicis tavalyi bankkölcsönről szóló pletykája, miszerint abból vásárolnák fel az IPG-t, végül csak egy remek elterelő művelet volt-e, vagy szimplán csak füstbe ment a 6 milliárdos biznisz, mindenesetre az Omnicommal közös egyesülés érezhetőleg nem lepte meg az amerikai szaksajtót.

Mi jön létre?

Az Omnicom a világ második, a Publicis a harmadik legnagyobb ügynökségi csoportja. A Publicis az utóbbi években inkább a digitális ügynökségi piacra koncentrált, felvásárolták a Digitast, a Razorfisht, a Rosettát, a Fuelt és az LBi-t, majd a Digitast és az LBi-t összevonta, amellyel a világ legnagyobb digitális ügynökségi hálózata jött létre. Az Omnicom ugyanakkor rendesen lemaradt a digitális piacon, ezzel szemben a hagyományos reklám- és médiaügynökségi szolgáltatások területén a Publicisnél világszerte jóval erősebb volt.

Forrás: Adweek


Az egyesüléssel az új cég éves forgalma 23 milliárd dollár körül alakulhat, és világszerte 130 ezer munkatársat fog foglalkoztatni. A csoport élén a 71 éves Lévy, és a 60 éves John Wren, az Omnicom eddigi vezére ül majd ügyvezető-vezérigazgatóként. A menedzsment 16 főből áll majd, a székhely Hollandiában lesz, a két vezető iroda pedig Párizsban és New Yorkban.

Az egyesülés az amerikai piacon még nem lefutott az ottani antitröszt-törvények miatt, de a francia hatóságok sem nagyon fognak örülni, hogy az amerikai Omnicom befolyást szerez a francia Publicisben. Szintén problémás lehet az ügyfélkonfliktus. Az egyesüléssel ugyanis egy csoporthoz kerül a PepsiCo (Publicis) és a Coca-Cola (Omnicom), a Johnson & Johnson és a Procter & Gamble, valamint az AT&T, a T-Mobile és a Verizon. Igaz, emellett házon belül marad a McDonald’s, a Pfizer és a Mars. Igaz, ügyfélkonfliktusok eddig is voltak házon belül is.

Mit szól Sorrell?

Sir Martin Sorrell, a most már csak a világ második legnagyobb holdingjának, a WPP vezére magához képest higgadtan vette tudomásul az egyesülést. „Különlegesen bátor és meglepő lépés” – nyilatkozta az AdAge-nek, majd hozzátette, hogy Maurice Lévy minden gratulációt megérdemel. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a két ügynökségi holding kultúrája eltér, utalva a Publicis digitális terjeszkedésére. „Az idő majd eldönti, hogy a két kultúra kijön-e egymással és hogy az ügyfelek mit szólnak ehhez. A társigazgatói felállás sem egyszerű, a történelem már bizonyította” – mondta.

Ugyanakkor Sorrell nem hiszi, hogy a Publicis Omnicom Group bármilyen nyomást is gyakorolna majd a WPP-re. „Európában ugyanakkorák vagyunk mint a most létrejött holding, Ázsiában nagyobbak vagyunk, Latin-Amerikában valamelyest kisebbek, Afrikában megint nagyobbak, az Egyesült Államokban pedig várjuk meg mit hoz az antitröszt-törvény” – mondta. Ráadásul Sorrell abban is bízik, hogy a WPP akár még profitálhat is az ügynökségkonfliktusból, hiszen ha bármelyik ügyfél is kiesne, akkor a WPP lenne az ésszerű választás számukra.

A két holding legfontosabb ügynökségei

Publicis: Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Bartle Bogle Hegarty, Fallon, Vivaki, Starcom, ZenithOptimedia, Razorfish, Digitas-LBi.

Omnicom: BBDO, DDB, TBWA, Abbott Mead Vickers, Chiat/Day, OMD, PHD, Ketchum, 180. 

 A címlapképen balra Maurice Lévy, jobbra John Wren. Forrás: NYT. 

(forrás: AdAge/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három év után frissítették a tudásanyagot. A kiadvány ingyenesen letölthető.

Pro bono alapon ügynökséget is keresnek a kampány lebonyolítására.

Az előírt kötelezettségekhez felhasznált hiányos adatok nem a Digitől, hanem a GVH saját adatgyűjtéséből származik - állítja a cég.

200 nevezésből összesen 57-et díjazott a zsűri.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés
hirdetés