hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hidegháborús reklámmal alázza a McDonald'sot a Taco Bell

Gondolta volna, hogy a hamburger nem egy kaja, hanem a zsarnokság és az elnyomás egy formája? A Taco Bell mexikói gyorsétteremlánc és reklámügynöksége, a Deutsch ezt állítja. 

hirdetés

A Routine Republic című filmjük mintha egyszerre idézné meg az 1984, az Éhezők viadala és az Equilibrium filmeket, valamint az Apple "1984" című legendás reklámját úgy, hogy közben szintén az Apple mintájára a konkurenciát, jelen esetben a McDonald'sot alázzák benne. Mindezt nagyon szépen és hatásosan filmezve.

Nyilván a McDonald's egyszer sincsen nevesítve a két perces filmben, de nem nehéz rájönni, hogy a megjelenő bohócsminkek Ronald McDonaldre emlékeztetnek (megj: Ronald McDonald ezerszer félelmetesebb, mint a filmben szereplő sminkek), a Happy Meales cukiságok meg a csúszda szintén. Mondjuk az az üzenet, hogy a McDonald's-kaják - illetve a gyártás mögött lévő fasiszta szellemiség - egyneművé teszik a társadalmat eléggé kilencvenes évek, erre létezik is egy szó: McDonaldization. A plakátokon is megjelenik a Happiness is the Same Breakfast. A kampány mondanivalójára ráerősít a Ramones "Blitzkrieg Pop" című száma is.

Az persze eleve felvet néhány kérdést, hogy egy ilyen kampány mennyire önazonos egy másik gyorsétteremlánc brandjével. Mármint hogy mennyire lehet forradalminak mondani a Taco Bellt a McDonald'sszal szemben, főleg úgy, hogy a Taco Bell néha összebútorozik a szintén nagyon gyűlölt KFC-vel? Mégsem egy Apple-ről van szó, amelyik nekiment az IBM-nek. Mindenesetre a kampány történetmesélése, vizualitása nagyon szuperül ki van találva. Külön poén, hogy shoot location: Budapest, Hungary. 

 

 

 

 

 

 

Nem ez az első kampány, amelyben a Taco Bell nekimegy a McDonald'snak. Tavaly például ezt a kampányt találták ki

Innen

UPDATE:

Mint kiderült, a reklám magyarországi produkciós cége a Service Film Positive volt. Eddig két helyszínt sikerült az olvasóinknak azonosítani. A kelenföldi erőművet, a film vége pedig Székesfehérváron forgott. 

(forrás: Adweek.com/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A lap cikke szerint az Indamedia vezetése az Index és az MTVA közötti konfliktus után dönthetett a visszavásárlásról.

A testület szerint a Klubrádió műsora sem volt gyűlöletkeltő.

Indulhat a könyvespolcok ismerkedése. A Libri kampánybejelentőjét olvashatjátok.

Twitteren őrjöng, kamunak tartja a klímaváltozást, és mindenkit utál, de főleg a postát. Ismerős? 

A kötet szerzője a zwoelf digital tulajdonosa, Serfőző Péter.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés