hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hidegháborús reklámmal alázza a McDonald'sot a Taco Bell

Gondolta volna, hogy a hamburger nem egy kaja, hanem a zsarnokság és az elnyomás egy formája? A Taco Bell mexikói gyorsétteremlánc és reklámügynöksége, a Deutsch ezt állítja. 

hirdetés

A Routine Republic című filmjük mintha egyszerre idézné meg az 1984, az Éhezők viadala és az Equilibrium filmeket, valamint az Apple "1984" című legendás reklámját úgy, hogy közben szintén az Apple mintájára a konkurenciát, jelen esetben a McDonald'sot alázzák benne. Mindezt nagyon szépen és hatásosan filmezve.

Nyilván a McDonald's egyszer sincsen nevesítve a két perces filmben, de nem nehéz rájönni, hogy a megjelenő bohócsminkek Ronald McDonaldre emlékeztetnek (megj: Ronald McDonald ezerszer félelmetesebb, mint a filmben szereplő sminkek), a Happy Meales cukiságok meg a csúszda szintén. Mondjuk az az üzenet, hogy a McDonald's-kaják - illetve a gyártás mögött lévő fasiszta szellemiség - egyneművé teszik a társadalmat eléggé kilencvenes évek, erre létezik is egy szó: McDonaldization. A plakátokon is megjelenik a Happiness is the Same Breakfast. A kampány mondanivalójára ráerősít a Ramones "Blitzkrieg Pop" című száma is.

Az persze eleve felvet néhány kérdést, hogy egy ilyen kampány mennyire önazonos egy másik gyorsétteremlánc brandjével. Mármint hogy mennyire lehet forradalminak mondani a Taco Bellt a McDonald'sszal szemben, főleg úgy, hogy a Taco Bell néha összebútorozik a szintén nagyon gyűlölt KFC-vel? Mégsem egy Apple-ről van szó, amelyik nekiment az IBM-nek. Mindenesetre a kampány történetmesélése, vizualitása nagyon szuperül ki van találva. Külön poén, hogy shoot location: Budapest, Hungary. 

 

 

 

 

 

 

Nem ez az első kampány, amelyben a Taco Bell nekimegy a McDonald'snak. Tavaly például ezt a kampányt találták ki

Innen

UPDATE:

Mint kiderült, a reklám magyarországi produkciós cége a Service Film Positive volt. Eddig két helyszínt sikerült az olvasóinknak azonosítani. A kelenföldi erőművet, a film vége pedig Székesfehérváron forgott. 

(forrás: Adweek.com/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A novemberben kiadott, első világháborús kötet sikerén felbuzdulva idén négy bookazine-nal tervez a kiadó.

Racionalizálják a hírosztály költségvetését.

20 kiló szemetet tudnak összegyűjteni egyszerre. Az IKEA egy áruház nyitását népszerűsíti az akcióval.

Újdonságként díjat adnak át a talkshow műfajában, mint ahogy a 2018-ban debütáló sorozatok is külön kategóriát kaptak.

Balázs Facebook- és Insta-, Istenes Bence Youtube-felületeit értékesítési a cég.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Fél napos rendezvény az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról: Influencer minikonferencia április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés