hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hidegháborús reklámmal alázza a McDonald'sot a Taco Bell

Gondolta volna, hogy a hamburger nem egy kaja, hanem a zsarnokság és az elnyomás egy formája? A Taco Bell mexikói gyorsétteremlánc és reklámügynöksége, a Deutsch ezt állítja. 

hirdetés

A Routine Republic című filmjük mintha egyszerre idézné meg az 1984, az Éhezők viadala és az Equilibrium filmeket, valamint az Apple "1984" című legendás reklámját úgy, hogy közben szintén az Apple mintájára a konkurenciát, jelen esetben a McDonald'sot alázzák benne. Mindezt nagyon szépen és hatásosan filmezve.

Nyilván a McDonald's egyszer sincsen nevesítve a két perces filmben, de nem nehéz rájönni, hogy a megjelenő bohócsminkek Ronald McDonaldre emlékeztetnek (megj: Ronald McDonald ezerszer félelmetesebb, mint a filmben szereplő sminkek), a Happy Meales cukiságok meg a csúszda szintén. Mondjuk az az üzenet, hogy a McDonald's-kaják - illetve a gyártás mögött lévő fasiszta szellemiség - egyneművé teszik a társadalmat eléggé kilencvenes évek, erre létezik is egy szó: McDonaldization. A plakátokon is megjelenik a Happiness is the Same Breakfast. A kampány mondanivalójára ráerősít a Ramones "Blitzkrieg Pop" című száma is.

Az persze eleve felvet néhány kérdést, hogy egy ilyen kampány mennyire önazonos egy másik gyorsétteremlánc brandjével. Mármint hogy mennyire lehet forradalminak mondani a Taco Bellt a McDonald'sszal szemben, főleg úgy, hogy a Taco Bell néha összebútorozik a szintén nagyon gyűlölt KFC-vel? Mégsem egy Apple-ről van szó, amelyik nekiment az IBM-nek. Mindenesetre a kampány történetmesélése, vizualitása nagyon szuperül ki van találva. Külön poén, hogy shoot location: Budapest, Hungary. 

 

 

 

 

 

 

Nem ez az első kampány, amelyben a Taco Bell nekimegy a McDonald'snak. Tavaly például ezt a kampányt találták ki

Innen

UPDATE:

Mint kiderült, a reklám magyarországi produkciós cége a Service Film Positive volt. Eddig két helyszínt sikerült az olvasóinknak azonosítani. A kelenföldi erőművet, a film vége pedig Székesfehérváron forgott. 

(forrás: Adweek.com/Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés