hirdetés
hirdetés
hirdetés

Feljelentés a gyors tender ügyében

Az LMP hűtlen, illetve hanyag kezelés miatt, ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz a Budapesti-rendőrfőkapitányságon, amiért szerintük az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség indokolatlanul alkalmazta a gyorsított közbeszerzési eljárást kommunikációs feladatai ellátására. A tendert lebonyolító Óvári és Társai Ügyvédi Iroda péntekre ígért tájékoztatást az indulókról a Kreatív Online-nak.

hirdetés

Ahogy múlt héten megírtuk, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség komplex kommunikációs, gyorsított eljárásos tendere csütörtökön jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben és a Tenders Electronic Dailyn, a jelentkezőknek pedig a hosszú hétvége miatt összesen másfél munkanapjuk volt a tenderanyagokat előkészíteni és a pályázatot kedd délelőttre leadni. A tenderkiírás komoly sajtóvisszhangot kapott, a híradásokon túl foglalkozott vele a K-Monitor korrupciófigyelő blog, a Kettős Mérce és a Mandiner is, mindennek nyomán pedig tegnap a Lehet Más a Politika két frakciótagja, Schiffer András és Szilágyi László feljelentést tettek hűtlen, illetve hanyag kezelés gyanúja miatt.

Schiffer úgy nyilatkozott az MTI szerint, hogy a hatályos közbeszerzési törvény ugyan lehetővé tesz ilyen "nevetségesen rövidített" eljárásokat, azok azonban olyan "brutálisan" csökkentik az ajánlattevők körét, hogy felverik a közbeszerzési árat, amivel vagyoni hátrányt okoznak a kiírónak. "Ez egész egyszerűen a közpénzekkel való felelőtlen gazdálkodás" - fűzte hozzá.

Mint mondta, a rendőrségtől annak tisztázását várják, hogy szándékosan, vagy gondatlanságból szegték-e meg a gyorsított eljárásra egyébként lehetőséget adó közbeszerzési törvényeket, továbbá mekkora kárt okozott a hulladékgazdálkodási ügynökségnek a gyorsított eljárás indokolatlan alkalmazása. Schiffer András szerint a nyomozás kitérhet arra a "komolyan felvethető gyanúra" is, hogy az ajánlattevő korábban már megismerhette a pályázati kiírást.

Az LMP a hasonló esetek megakadályozása érdekében törvényjavaslatot nyújtott be, amelyben megtiltanák a gyorsított eljárásos közbeszerzések kiírását azokban az esetekben, amikor a közpénz felhasználását törvény írja elő, vagyis a pályáztatásra időben számítani lehet - jelentette be az LMP-s politikus. Szilágyi László, az LMP hulladékgazdálkodási szakpolitikusa emlékeztetett arra: a teljes mértékben állami tulajdonú hulladékgazdálkodási ügynökséget az idei évtől hatályos termékdíjtörvény hozta létre, feladata pedig a szelektív hulladékgyűjtés és -hasznosítás koordinálása. Az említett jogszabály azt is előírja, hogy a szervezetnek bevételei egy részét kommunikációs célokra, például környezeti nevelési kampányokra kell fordítania. A képviselő szerint az ügynökség így már hét hónapja tisztában lehetett azzal, pályázatot kell kiírnia, amire végül csak négynapos határidőt hagytak. "Elfogadhatatlan, hogy egy ilyen gyorsított eljárásban tapsoljanak el 700 millió forintot" - fogalmazott, szintén megjegyezve: "elég erős a gyanú arra, hogy már régen kiválasztották a maguk módján a megfelelő ajánlattevőt".

A tender kiírásában és lebonyolításában segédkező, A Közbeszerzési Értesítő keresője szerint korábban a Hungarofest számos, szintén gyorsított tárgyalásos kommunikációs tendereit előkészítő Óvári és Társai Ügyvédi Iroda részéről a Kreatív Online azt a tájékoztatást kapta, hogy pénteken tudnak felvilágosítást adni az induló ügynökségek számáról és kilétéről. Noha az ajánlattételi határidő kedd délelőtt 11 óra volt, az ügyvédi iroda tájékoztatása szerint csütörtökig van lehetőségük az ügynökségeknek a hiánypótlásra, így az alkalmas indulók körét csak péntek délelőtt tudják elárulni. Úgy tűnik tehát, hogy akadt, vagy akadtak olyan ügynökségek, amelyek a szokatlanul rövid határidő ellenére képesek voltak tenderanyagot benyújtani.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés