hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ekkora volt a reklámtorta 2011-ben

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) dr. Skriba Judit vezetésével 12. alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac reklámköltési adatait. Új módszertan, másféle adatok.

hirdetés

"Szeretjük a tortát, de az új receptek kipróbálását is" - vezette fel előadását Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) reklámköltés-összesítésért felelős vezetője, a Médiapiac tapolcai konferenciáján, ahol elsőként adták ki a 2011-es költési adatokat. Skriba Judit elmondta azt is, hogy fontos az összehasonlíthatóság a korábbi évek adataival, de a piac változásaival az éves összesítésnek is lépést kell tartania, ezért az MRSZ leszámolt korábbi becslési gyakorlatával, és új módszerrel számolt.

Ez alapján 2011-ben a hirdetők reklámköltése 151,474 milliárd forint volt. Összehasonlítani persze nem szabad, de itt vannak a tavalyi adatok.

De miben is áll a módszertani változás?

A legfontosabb különbség az eddigiekhez képest, hogy idén nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozik a becslés. Ez azt jelenti, hogy nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban. További változás, hogy az elmúlt időszakban megindult szakmai együttműködések eredményeképpen az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták, így az adatszolgáltatók között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME, együttműködésben az Ernst & Younggal), a Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ, együttműködésben az Ernst & Younggal), az Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB, együttműködésben a PricewaterhouseCoopers-szel), és az Ambient Media Tagozat. A rádiós adatok gyűjtésében, összeállításában és a teljes adatsor ügynökségi kontrolljában a Berg Media segített az MRSZ-nek.

 

Reklámköltés médiatípusonként 

Tv, rádió

A tévés és rádiós reklámköltési adatokat a MEME már korábban prezentálta. A rádiós adatokról Valter Erik, a Berg Média ügyvezetője beszélt röviden. Ügynökségként a MEME, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének és a kisebb szereplők adatait fésülték össze. A nagy rádiók úgy tűnik, beálltak egy árszintre, a teljes piac lassú, óvatos növekedésnek indult.

Mozi

A mozi növelni tudta bevételeit, ennek oka, az elhangzolttak szerint a Cinemacity által végrehajtott felvásárlás, amivel.az értékesítés és üzemeltetés is egy kézbe került.

Sajtó

A sajtó bevételeit is prezentálták korábban, az MLE kedden tette közzé adatait. Kovács Tibor, MLE elnök beszamolt az általuk először alkalmazott módszertanról. A kiadók bevételei közé számított valamennyi, az adot termékben realizált hirdetési bevétel.

Közterület

Somogyi Miklós, MKMSZ elnöke ismertette a közterületi piac számait, aki, mint elmondta, szereti a fűnyírást: ezzel arra utalt, hogy részben a szabályozás, részben a tulajdonosok saját elhatározáas alapján nagymértékű táblabontást végeztek az elmúlt évben. Közterületi adatokat 16 szereplő adott. Az egymástól vásárolt felületek bevételei nincsenek benne az összesítésben. A növekedés 7,6 százalékos volt az előző évhez képest. 

Ambient

Az ambient média reklámbevétele 2011-ben 2 milliárd 763 millió forint volt, ami 8,3 százalékos növekedés 2010-hez képest, amikor ez a piac 2 milliárd 763 millió forintot jelentett.

Online és mobil

Az online és a mobilos költéseket az IAB gyűjtötte össze a PwC és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) segítségével. Ez alapján 2011-ben 30,4 milliárd forint volt az online reklámpiac, ez 12 százalékos növekedés az előző évhez képest. Igazán jelentős növekedés a 740 milliós mobil display piacon volt, ahol egy évvel korábban ez az összeg még csak 500 millió HUF volt

Még 30 milliárd a direkt marketing

Hivatal Péter, a Direktmarketing Szövetség leköszönő elnöke prezentálta a szövetség saját becslését. 2011-ben szerintük 30,9 milliárd költődött el ilyen típusú reklámozásra. Ezt az adatot nem adták hozzá az MRSZ reklámtortájához, mert a DMSZ becslése tartalmazza az e-dm-eket is, ami szerepel az IAB adatai között is. A DM-költésekben amúgy visszaesés volt tavaly: a 2010-es 33,5 milliárd helyett 2011-ben 30,9 milliárd forint folyt be a reklámpiac ezen területére.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés