hirdetés
hirdetés
hirdetés

93 shortlistes a Hipnózison

134 nevezésből összesen 93 jutott be a Kreatív Hipnózis versenyének döntőjébe. Végigkövettük az értékelést, a zsűri is megosztja a tapasztalatait. 

hirdetés

Idén 134 nevezés érkezett a Kreatív Csoport Hipnózis reklámversenyére. Ebből 125 nevezést összesen 38 ügynökség adott be, 9 nevezés pedig ügyféloldalról érkezett. A döntőbe 93 alkotást juttatott tovább a zsűri 33 ügynökségtől. A legtöbb shortlistes helyet a DDB szerezte meg, összesen 13 döntős alkotással, utánuk a Café 8, az Artificial Group 6, a Greenroom és a Leo Burnett 5, míg a Republic Group és a Kirowski Isobar 4-4 munkával jutott döntőbe. Az összes shortlistre jutott alkotás listáját

innen lehet letölteni. 

Idén a Hipnózis történetében először az előzsűrizés után Budapesten is összeült a zsűri és a Mirage Fashion Hotelben személyesen is átbeszélték a beküldött munkákat. Az előszsűrizésben az alábbi felsorot zsűritagokon kívül részt vett még: Marjan Novak, a szlovéniai Marketing Magazine szerkesztője és  nemzetközi zsűriből a nagyzsűriben részt vett Svetlana Copic, a szerb New Moment kommunikációs platform kreatívigazgatója, a tavalyi Hipnózis zsűrielnöke, Zdnek Strnad, kommunikációs szakember, a cseh Strategies magazin szerkesztője, Christian W. Larsen, a dán Markedsforing kommunikációs szaklap szerkesztője. Rajtuk kívül a zsűriben Nagy Bálint, az IBS marketingtanszékének vezetője, az MRSZ alelnöke, valamint Szigeti Péter, a Kreatívot is kiadó Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési igazgatója vett részt.

A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
 

Ha már ott jártunk, kikérdeztük a zsűri tagjait, hogy mit szólnak az idei nevezésekhez, mi az, amit hiányoltak, és mi az, ami nagyon tetszett nekik.

Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Chritsian W. Larsen, Dánia egyetlen professzionális kommunikációs szaklapja, a Makedsforingnak a szerkesztője, aki az ebéd közben hosszasan értekezett a megújuló energiákról, a magas adók hasznáról és a világméretű élelmezési problémákról, elmondta, hogy meglátása szerint a nevezések színvonala átlagon aluli volt. "Tisztán látható volt, hogy azok a vállalatok, amelyek ezeket a reklámokat megrendelték, ráültek a büdzsére. Egyszerűen nem akartak reklámra költeni, ez pedig teljes hülyeség. Minden tanulmány a Harvardtól kezdve a London School of Economicsig azt mondja, hogy recesszió idején azok a vállalatok járnak jól, amelyek mégsem sajnálják a pénzt a kommunikációra, mert most lehet olcsón piaci részesedést szerezni. Ezzel szemben azt láttam, hogy a nevezett munkák megbízói sajnálják a pénzt a kommunikációra" - fejtette ki. Arra a megjegyzésünkre, hogy ez nem magyar sajátosság és erről többnyire a nemzetközi központban döntenek, azt válaszolta, hogy ő ezt tudja, de a szegényebb országokban éppen ezért lehetne még látványosabban, kreatívabban kommunikálni, mert maga a kommunikáció olcsóbb. Hozzátette továbbá, hogy Dániában sem sokkal jobb a helyzet, ott a kommunikáció 10 százaléka nevezhető valódi mesterműnek, 30-40 százalék elfogadható és a maradék egyszerűen szemét. 

Az idei kedvenceiről beszélgetve elmondta, hogy meglepőnek tartotta a Microsoft bátorságát (az ő reklámjukat a Mito készítette). "Meglepett, hogy egy olyan vállalat, mint a Microsoft, egy olyan unalmas és nevetséges termékről, mint az Office 365, olyan lokális és kreatív kommunikációt folytasson, amely az ikonikus magyar költőkre épít."

Svetlana Copic (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Svetlana Copic, a szerb, de angol nyelvű New Moment reklám- és művészeti magazin főszerkesztője a pontjai alapján a legszigorúbb zsűritag volt, amit utólag kicsit megbánt. "Kénytelen voltam utólag átgondolni, mert ebben az évben sokkal több olyan alkotást láttam, amelyeket szívesen megosztottam a kollégáimmal, barátaimmal, mint korábban. Az átlagos színvonalat hagyjuk most, de számos kivételes reklám volt a nevezések között" - mondta. Személyes kedvencéről nem kívánt nyilatkozni, de annyit elárult, hogy a nagydíjas alkotásokat nemcsak, hogy személyesen is imádta, de szerinte nemzetközi színvonalúak, amelyek bárhol megállják a helyüket. 

Zdnek Strnad (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Zdnek Strnad, a zsűri cseh tagja a Strategies magazin szerkesztője, emellett kilenc évig dolgozott reklámügynökségeknél, például a WMC-Greynél, vagy a Havasnál, továbbá volt ügyféloldalon a Vodafone-nál, de dolgozott mosogatóként kínai kifőzdében és koncertszervezőként is. A munkákról úgy nyilatkozott, hogy a kreativitás néhány egészen kivételes példájával is találkozott, és olyan színvonalat pedig hiba is lenne elvárni, mint egy regionális, vagy egy világméretű reklámversenyen. Kedvence neki is a Microsoft Office 365 volt, amiről úgy nyilatkozott, hogy "erős ötlet, remek kivitelezés, humor és nemzeti íz" jellemzi. Kiemelte még a K&H Viszik a nappalit akcióját (Roxer Springer & Jacoby) és a Vodafone Végtelen tükrét (Team Red).

Nagy Bálint (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Nagy Bálint volt a zsűritagok közül szóban a legszigorúbb. "Kiemelkedő kreatív alkotást én nem találtam a nevezések között" - kezdte. Úgy látja, hogy az egész mezőnyt átlagos szintű profizmus jellemezte, a legjobban viszont az zavarta, hogy nagyszámú öncélú szórakoztatást is látott a nevezések között. "Az iparszerű reklámozásban mintha mindenki, ügyfél, ügynökség közösen elfelejtette volna, hogy a reklámok elsősorban marketingcélból születnek. Innen pedig lesz egy visszaút, mert ezt nem lesznek hajlandóak finanszírozni a cégek" - véli. Kiemelte továbbá, hogy szerinte a nevezett munkák többsége nagyon periférikus, szűk célcsoportoknak szólt, egyszeri gegek voltak, még olyan megbízók esetében is, amelyek tömegtermékeket árulnak. Saját kedvence a Suhanj! Alapítványnak készített speciális csocsóasztal volt (Geometry Global). 

Szigeti Péter (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Szigeti Péter szintén nem érezte úgy, hogy a mezőny tele lett volna kiemelkedő színvonalú kreatívmunkákkal, ugyanakkor szinte minden kategóriában látott olyan nevezéseket, amelyek kifejezetten megérdemelték az elismerést. Szerinte a shortlistes alkotások relatív magas száma azt jelzi, hogy az átlagos színvonal nem volt különösebben rossz: sok olyan reklám került a zsűri elé, amely megütötte az elvárható színvonalat, igazán kitűnő alkotás viszont kevés akadt. Kiemelte azt is, hogy a korábbi évekhez képest növekedett a kampányok megvalósítási színvonala, a komoly kreatívötletet nem hordozó nevezések között is volt számos olyan, amely gyártási szempontból igen magas színvonalat képviselt. Személyes kedvencei a Suhanj Alapítvány csocsóasztala és a Vodafone Végtelen tükre voltak.

A zsűri ajándékai, Folqa-bábúk(Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

A díjátadó május 8-án lesz a Holdudvarban este 8 órától Betondzsungel epizódpremierrel. A díjátadó után a győzteseket óriási bulin ünnepeljük, aminek a támogatója a MAZDA!!!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A biztosító és a Csodalámpa Alapítvány közös kampányát a Positive készítette.

Az RTL Klub Pacsi! című műsorának stábjával közösen készített ebben a témában videót.

Tóth Barnabás egyszer már nagy közönségsikert aratott az Újratervezéssel, új alkotása a legjobb kilencbe került az Oscar-versenyben.

Európai és belföldi kommunikációs feladatokat kell ebből ellátniuk.

A Central Médiacsoportot váltják.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

hirdetés
hirdetés