hirdetés
hirdetés
hirdetés

93 shortlistes a Hipnózison

134 nevezésből összesen 93 jutott be a Kreatív Hipnózis versenyének döntőjébe. Végigkövettük az értékelést, a zsűri is megosztja a tapasztalatait. 

hirdetés

Idén 134 nevezés érkezett a Kreatív Csoport Hipnózis reklámversenyére. Ebből 125 nevezést összesen 38 ügynökség adott be, 9 nevezés pedig ügyféloldalról érkezett. A döntőbe 93 alkotást juttatott tovább a zsűri 33 ügynökségtől. A legtöbb shortlistes helyet a DDB szerezte meg, összesen 13 döntős alkotással, utánuk a Café 8, az Artificial Group 6, a Greenroom és a Leo Burnett 5, míg a Republic Group és a Kirowski Isobar 4-4 munkával jutott döntőbe. Az összes shortlistre jutott alkotás listáját

innen lehet letölteni. 

Idén a Hipnózis történetében először az előzsűrizés után Budapesten is összeült a zsűri és a Mirage Fashion Hotelben személyesen is átbeszélték a beküldött munkákat. Az előszsűrizésben az alábbi felsorot zsűritagokon kívül részt vett még: Marjan Novak, a szlovéniai Marketing Magazine szerkesztője és  nemzetközi zsűriből a nagyzsűriben részt vett Svetlana Copic, a szerb New Moment kommunikációs platform kreatívigazgatója, a tavalyi Hipnózis zsűrielnöke, Zdnek Strnad, kommunikációs szakember, a cseh Strategies magazin szerkesztője, Christian W. Larsen, a dán Markedsforing kommunikációs szaklap szerkesztője. Rajtuk kívül a zsűriben Nagy Bálint, az IBS marketingtanszékének vezetője, az MRSZ alelnöke, valamint Szigeti Péter, a Kreatívot is kiadó Professional Publishing Hungary tartalomfejlesztési igazgatója vett részt.

A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
A zsűri balról jobbra: Svetlana Copic, Nagy Bálint, Zdnek Strnad, Szigeti Péter, Havas Kinga (a Hipnózis projektfelelőse) és Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter)
 

Ha már ott jártunk, kikérdeztük a zsűri tagjait, hogy mit szólnak az idei nevezésekhez, mi az, amit hiányoltak, és mi az, ami nagyon tetszett nekik.

Christian W. Larsen (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Chritsian W. Larsen, Dánia egyetlen professzionális kommunikációs szaklapja, a Makedsforingnak a szerkesztője, aki az ebéd közben hosszasan értekezett a megújuló energiákról, a magas adók hasznáról és a világméretű élelmezési problémákról, elmondta, hogy meglátása szerint a nevezések színvonala átlagon aluli volt. "Tisztán látható volt, hogy azok a vállalatok, amelyek ezeket a reklámokat megrendelték, ráültek a büdzsére. Egyszerűen nem akartak reklámra költeni, ez pedig teljes hülyeség. Minden tanulmány a Harvardtól kezdve a London School of Economicsig azt mondja, hogy recesszió idején azok a vállalatok járnak jól, amelyek mégsem sajnálják a pénzt a kommunikációra, mert most lehet olcsón piaci részesedést szerezni. Ezzel szemben azt láttam, hogy a nevezett munkák megbízói sajnálják a pénzt a kommunikációra" - fejtette ki. Arra a megjegyzésünkre, hogy ez nem magyar sajátosság és erről többnyire a nemzetközi központban döntenek, azt válaszolta, hogy ő ezt tudja, de a szegényebb országokban éppen ezért lehetne még látványosabban, kreatívabban kommunikálni, mert maga a kommunikáció olcsóbb. Hozzátette továbbá, hogy Dániában sem sokkal jobb a helyzet, ott a kommunikáció 10 százaléka nevezhető valódi mesterműnek, 30-40 százalék elfogadható és a maradék egyszerűen szemét. 

Az idei kedvenceiről beszélgetve elmondta, hogy meglepőnek tartotta a Microsoft bátorságát (az ő reklámjukat a Mito készítette). "Meglepett, hogy egy olyan vállalat, mint a Microsoft, egy olyan unalmas és nevetséges termékről, mint az Office 365, olyan lokális és kreatív kommunikációt folytasson, amely az ikonikus magyar költőkre épít."

Svetlana Copic (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Svetlana Copic, a szerb, de angol nyelvű New Moment reklám- és művészeti magazin főszerkesztője a pontjai alapján a legszigorúbb zsűritag volt, amit utólag kicsit megbánt. "Kénytelen voltam utólag átgondolni, mert ebben az évben sokkal több olyan alkotást láttam, amelyeket szívesen megosztottam a kollégáimmal, barátaimmal, mint korábban. Az átlagos színvonalat hagyjuk most, de számos kivételes reklám volt a nevezések között" - mondta. Személyes kedvencéről nem kívánt nyilatkozni, de annyit elárult, hogy a nagydíjas alkotásokat nemcsak, hogy személyesen is imádta, de szerinte nemzetközi színvonalúak, amelyek bárhol megállják a helyüket. 

Zdnek Strnad (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Zdnek Strnad, a zsűri cseh tagja a Strategies magazin szerkesztője, emellett kilenc évig dolgozott reklámügynökségeknél, például a WMC-Greynél, vagy a Havasnál, továbbá volt ügyféloldalon a Vodafone-nál, de dolgozott mosogatóként kínai kifőzdében és koncertszervezőként is. A munkákról úgy nyilatkozott, hogy a kreativitás néhány egészen kivételes példájával is találkozott, és olyan színvonalat pedig hiba is lenne elvárni, mint egy regionális, vagy egy világméretű reklámversenyen. Kedvence neki is a Microsoft Office 365 volt, amiről úgy nyilatkozott, hogy "erős ötlet, remek kivitelezés, humor és nemzeti íz" jellemzi. Kiemelte még a K&H Viszik a nappalit akcióját (Roxer Springer & Jacoby) és a Vodafone Végtelen tükrét (Team Red).

Nagy Bálint (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Nagy Bálint volt a zsűritagok közül szóban a legszigorúbb. "Kiemelkedő kreatív alkotást én nem találtam a nevezések között" - kezdte. Úgy látja, hogy az egész mezőnyt átlagos szintű profizmus jellemezte, a legjobban viszont az zavarta, hogy nagyszámú öncélú szórakoztatást is látott a nevezések között. "Az iparszerű reklámozásban mintha mindenki, ügyfél, ügynökség közösen elfelejtette volna, hogy a reklámok elsősorban marketingcélból születnek. Innen pedig lesz egy visszaút, mert ezt nem lesznek hajlandóak finanszírozni a cégek" - véli. Kiemelte továbbá, hogy szerinte a nevezett munkák többsége nagyon periférikus, szűk célcsoportoknak szólt, egyszeri gegek voltak, még olyan megbízók esetében is, amelyek tömegtermékeket árulnak. Saját kedvence a Suhanj! Alapítványnak készített speciális csocsóasztal volt (Geometry Global). 

Szigeti Péter (Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

Szigeti Péter szintén nem érezte úgy, hogy a mezőny tele lett volna kiemelkedő színvonalú kreatívmunkákkal, ugyanakkor szinte minden kategóriában látott olyan nevezéseket, amelyek kifejezetten megérdemelték az elismerést. Szerinte a shortlistes alkotások relatív magas száma azt jelzi, hogy az átlagos színvonal nem volt különösebben rossz: sok olyan reklám került a zsűri elé, amely megütötte az elvárható színvonalat, igazán kitűnő alkotás viszont kevés akadt. Kiemelte azt is, hogy a korábbi évekhez képest növekedett a kampányok megvalósítási színvonala, a komoly kreatívötletet nem hordozó nevezések között is volt számos olyan, amely gyártási szempontból igen magas színvonalat képviselt. Személyes kedvencei a Suhanj Alapítvány csocsóasztala és a Vodafone Végtelen tükre voltak.

A zsűri ajándékai, Folqa-bábúk(Fotó: Egyed Péter, Kreatív)

A díjátadó május 8-án lesz a Holdudvarban este 8 órától Betondzsungel epizódpremierrel. A díjátadó után a győzteseket óriási bulin ünnepeljük, aminek a támogatója a MAZDA!!!

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés