hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 nő, akikre figyelni kell

Régóta tervezzük, most végre megvalósítottuk: összegyűjtöttük azt a 20 nőt a kommunikációs iparból, akiknek a munkájára szerintünk 2012 végén a leginkább érdemes odafigyelni.

A Kreatív magazin cikke!

hirdetés

A lista természetesen szubjektív, még annál is szubjektívebb, mint az ilyen listák általában lenni szoktak. A jelölők a szerkesztőség tagjai voltak, és a végleges szereplőkről is kizárólag mi döntöttünk. Olyan meghatározó figurákat keresünk, akik vagy az általuk kezelt büdzsé vagy az általuk gyakorolt hatalom vagy a véleményformáló képességük, esetleg pusztán érdekes személyiségük lévén kimagaslanak a tág értelemben vett kommunikációs piac szereplői közül. Ha bárki úgy érzi, kihagytunk valaki fontosat, netán másvalakit érdemtelenül emeltünk magasra, ne habozzon ezt megosztani velünk! Ha pedig már ilyen nagy fába vágtuk a fejszénket, kerekítettünk köré jó sok egyéb tartalmat is a média- és reklámpiac női vonatkozásairól: átnéztük a női médiumok piacát, a magyar nők fogyasztási szokásait, a női szerepek reklámbeli megjelenésének változását és még sok egyéb érdekes dolgot.
 

Balatoni Zsófia
Uniomedia, elnök

A tavalyi év legnagyobb árbevételű pr-ügynökségének, az Uniomedia Communications-nek az elnöke pályáját gyakornokként kezdte a British American Tobaccónál, ahol később marketinges lett, majd a cég kommunikációs és CSR-vezetői posztjára került. Ebből a feladatkörből tíz év után távozott. A dohányipari céget saját ügynöksége kedvéért hagyta ott: az Uniomediát férjével, Római Róberttel közösen vezeti. Az ügynökségen belül többek között az online szolgáltatások kiépítésében játszott kulcsszerepet. Balatoni Zsófiára kollégái elsősorban nem főnökként gondolnak, mert kedvessége, közvetlen stílusa és nyitott személyisége miatt kapcsolatuk eltér a klasszikus főnök-beosztott viszonytól. Szenior munkatársainak látásmódjában és tevékenységében maximálisan megbízik. A projekteket egyben látja a gondolattól a megvalósításig, részletekbe menő alapossága, gyakorlatiassága, megfontoltsága és rendszerszemlélete nagy segítséget jelent a munka során. Az ügynökségi feladatainál előnyt jelent, hogy multinacionális vállalatnál szerzett tapasztalatokat, ennek ellenére megmaradt lazának. Ez a természetesség és kiegyensúlyozottság nemcsak a kollégái számára könnyebbség – tudtuk meg tőlük –, hanem az ügyfelekkel való közös munka során is hatékony problémamegoldást jelent. Óraadóként oktat angol és francia nyelven a párizsi Advancia Grande École de Management magyarországi kurzusain, és évek óta vendégelőadó a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán. Egy lánya és egy fia van, mindketten alsó tagozatos iskolások. –MK
 

Blaskó Nikolett
ACG, ügyvezető

Életem második címlapinterjúját vele készítettem, és én választottam, mert kíváncsi voltam, hogy mit tudok kezdeni a sokak által az egyik legarrogánsabb nőnek tartott ügynökségvezetővel. Utólag a szereplésemet gyengének értékelném, egy konkrét, az ACG tcr-kampányaira rákérdező kérdésemnél pedig szó szerint lealázott (sajnos ennek utólag is nyoma van, elolvasható). Ez nyilván nem nekem szólt, inkább a Kreatívnak, illetve áttételesen a magyar reklámszakmának: Blaskó Nikolettel és az ACG-vel nem érdemes keménykedni. Ez három és fél éve történt, azóta a kapcsolatunk Blaskóval és az ACG-vel is inkább barátinak mondható, mint ellenségesnek, jóval árnyaltabban látjuk az ő szerepét is, mint egykor, amikor szinte a semmiből az ACG tényező, sőt, fontos szereplő lett a magyar reklámpiacon. A teljesség igénye nélkül a legfontosabbak: a 2004-ben Blaskó által alapított ACG 2009-ben a Mattai-Macher-féle kreatívlistán a korábbi öt év teljesítménye alapján az ötödik legdíjazottabb ügynökség lett. 2009-ben és 2011-ben az ACG az (akkor már) M-Lista élén végzett, 2009-ben és 2012-ben az év ügynöksége lett az Arany Pengén. Az Effie Effectiveness Index szerint 2011-ben az ACG volt a világ ötödik leghatékonyabb független ügynöksége, 2010-ben a Zebrafest-kampányunk meghódította a Golden Drumot. Az ügynökség pénzügyi és személyi adatai is stabilak, ügyfélportfóliójuk erős és változatos. A mindig kifogástalanul és stílusosan öltözködő Blaskó Nikolett jelenleg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének alelnöke, az atl-szekció elnöke. A szakembert 2010-ben az Amerikai Kereskedelmi Kamara Női Kiválóság Díjára jelölték. –BA
 

Margaret Ann Dowling
Marquard Media, ügyvezető

Forrás: marquardmedia.hu
Forrás: marquardmedia.hu
2008-ban a hazai magazinkiadók online jelenlétéről szóló cikkünk után egy kommentelő azt mondta, hogy Margaret Ann Dowling úgy beszél az online világról, mintha valami újdonság lenne. És valóban, utólag visszaolvasva a cikket tényleg úgy tűnik, mintha a Marquard Media ügyvezetője a nagy márkák adta biztonság mögé bújva magabiztosan lenézte volna az online médiát, azóta azonban minden Marquard-kiadvány online jelenléte megerősödött, láthatóan a pénzt sem sajnálták rájuk a kiadónál. Margaret Ann Dowling 2005 óta a Marquard ügyvezetője, az életmód- és trendmagazinok piacán olyan lapokat irányítva, mint a Joy, a Playboy, a CKM, a Shape, az Instyle, az Éva és a Men’s Health, amellyel egy évente több mint kétmillió példányban vásárolt magazinportfólió feje. Ezekkel a lapokkal pedig nemcsak a nyomtatott piac női-férfi magazinszegmensére van óriási hatással, hanem az ezeken a lapokon felnövő két-három generáció világképét is meghatározta az elmúlt hét-nyolc évben. Ezenkívül a legerősebb brandek a mutációkban és a márkakiterjesztésekben is nagyon jól teljesítenek. Margaret Ann Dowling a Marquard előtt a Hearst-Sanoma ügyvezetője volt, 1994 és 1999 között pedig a Budapest Business Journal hirdetési és lapigazgatója. –BA
 

Fazekas Ildikó
Önszabályozó Reklámtestület, főtitkár

Forrás: marketing.hu
Forrás: marketing.hu
A magyar reklámszakma talán egyetlen, nemzetközileg is elismert női szaktekintélye. 2009-től a brüsszeli Európai Önszabályozó Reklámszervezet (EASA) elnöke, egyben 1998-tól az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) főtitkára. A Külkereskedelmi Főiskolán egy komplett generációt nevelt ki, köztük Somlói Zsoltot, Fischer Andrást, Pénzes Annát, Kallós Andrást, Domokos Szilárdot, Peresztegi Zoltánt és Csurgó Balázst. Oktatói és szabályozási tevékenysége mellett kiemelendő, hogy a magyar reklámos szakmai szervezetek közül egyedül az ÖRT őrizte meg a mai napig nemcsak az iparágon belüli, de állami szinten is a lobbierejét. Mi nem találkoztunk még olyan reklámossal, aki nem a legnagyobb tisztelettel és elismeréssel beszélt volna Fazekas Ildikóról, és bár közvetlenül sok pénzről nem dönt, az ÖRT főtitkáraként a háttérből alapvetően befolyásolja a magyarországi reklámkultúrát, nemzetközi szerepével pedig az európait. Tanulmányait 1977-ben fejezte be a Közgazdaságtudományi Egyetemen, ahonnan először a Fővárosi Bútor- és Hangszerkereskedelmi Vállalathoz került, majd 1983-tól a Caolánál dolgozott. 1989-től elkezdett tanítani a Külkereskedelmi Főiskolán. 1991-ben angliai tanulmányutat tett, majd a nemzetközi tapasztalattal visszatérve egyre inkább az foglalkoztatta, hogy a jövő számára egy nemzetközi tudásbázissal rendelkező elitmarketinges generációt neveljen ki. 1995-ben a Nemzetközi Reklámszövetség regionális diákversenyét az ő felkészítésével nyerte meg egy magyar csapat. A Külkeren 1999-ig tanított, munkásságának az Indexen külön fórummal tisztelegtek 2001-ben. 1998 óta az ÖRT főtitkára, 2005-től az EASA alelnöke, 2009-től elnöke. –BA
 

Gábos Zsuzsa
Ipsos, mediacontent & technology üzletágvezető

Forrás: mtv
Forrás: mtv
Kevés olyan szakember van a hazai kommunikációs iparágban, akinek szakértelmét ne kérdőjeleznék meg vetélytársai vagy rosszakarói. Gábos Zsuzsa közéjük tartozik. A Szonda-Ipsos alapító csapatának tagjaként húsz éven keresztül, 2010-ig irányította a második legnagyobb hazai közönségmérésként számon tartott olvasottsági kutatást, de jelenleg is olyan nagyszabású projekteket vezet, mint a hivatalos online közönségmérés vagy a rádiós hallgatottsági kutatás, egyúttal a közterületi kutatások terén is komoly tapasztalatai vannak. Gyakorlatilag az elmúlt húsz évben nem lehetett komplex médiakampányt indítani Magyarországon anélkül, hogy az ne hagyatkozzon valamilyen általa vezetett kutatás adataira. A mérnök-közgazdász végzettségű Gábos a Szonda Ipsos megalapítása előtt a Magyar Közvéleménykutató Intézetnél, valamint a Tárkinál is dolgozott, azután viszont már nem váltott munkahelyet. 2009 januárjától a média és infokommunikációs kutatásokat integráló médiacontent & technology üzletágat vezeti. Szabadidejében szívesen foglalkozik építészettel, főleg Budapest érdekli, de utazni is szeret, kedvenc helyei közé tartozik Dánia, Észak-Németország és az úgynevezett D-Day-partszakaszok Franciaországban. Figyelemmel követi a Magyar Madártani Egyesület munkáját, melynek tagja is, szereti szemlélni és fotózni a madarakat, legutóbbi kedvencei a szürke gémek voltak, melyek reggelente a háza felett szálltak az állatkertbe enni, este pedig a Duna felé aludni. –SZSZ
 

Hajós Katalin
Aegis Media, ügyvezető

Forrás: brandtrend.hu
Forrás: brandtrend.hu
A kommunikációs ügynökségi piac egyik legfontosabb női vezetője, aki tizenhat éve vezeti az Aegis Media magyarországi irodáját, így a csoporthoz tartozó Carat és Vizeum ügynökségek tevékenységét is ő irányítja; a cégek tavaly éves szinten több mint hatmilliárd forintos forgalmat értek el. Hajós emellett jelentős befolyással van a hazai online ügynökségi piacra is, miután az Aegis-csoporthoz tartozó Isobar előbb 2005-ben megvette az egyik legnagyobb magyar online ügynökséget, a Kirowskit, majd tavaly az ügynökségi csoport nevét is felvette a cég, és Kirowski Isobarra váltott. Hajós jelenleg a Kirowski Isobar felügyelőbizottságának tagja. Egy nyári interjúban arról is beszámolt, hogy az előző években nagyon jó együttműködést alakítottak ki az akkor még P.P.I. nevű közterületi optimalizáló céggel, amely immár fél éve P.P.I. Posterscope Hungary néven szintén az Aegis Mediához tartozik. Az (akkor még) Marx Károly Közgazdasági Egyetemen nemzetközi szakközgazdász végzettséget szerző Hajós médiás tapasztalatait tartalmi oldalon kezdte megszerezni, előbb rovatvezető újságíróként dolgozott az Impulzus Magazinnál, majd a német Burda kiadó hazai leányvállalatát irányította ügyvezetőként és főszerkesztőként; az Aegis Mediát 1996-tól vezeti. Az akkor még kis csapattal működő cégből építette ki a mai, nagy létszámmal, lényegében teljes körű szolgáltatásportfólióval rendelkező ügynökségi csoportot. –SZSZ
 

Hámori Barbara
Paprika Latino, content house, vezető

Sok televízióshoz hasonlóan ő is tartalmi oldalon kezdte a pályáját, amelyet a kereskedelmi televíziózás hajnala indított be igazán. Az ELTE médiaszaka és némi Pesti Est-es szárnypróbálgatás után, lényegében pályakezdőként szippantotta be 1998-ban a nem sokkal előtte indult RTL Klub, ahol a Fókusz felelős szerkesztője lett, innentől pedig nem volt számára megállás tévés vonalon. Pályafutása során olyan műsorok elkészítésében vett részt, mint a Big Brother, a Nagy Ő, a Claudia Show, de a nevéhez fűződik két új tévécsatorna, a Life Network és az Ozone Network bevezetése is a magyar piacra. A Viasat3 az ő programigazgatói tevékenysége alatt lett másfél százalékos közönségarányú tévéből az ország harmadik legnagyobb kereskedelmi csatornája. Az elmúlt évek alatt lényegében az összes nagy hazai tévénél betöltött különféle vezető pozíciókat, az RTL Klub után dolgozott a Magyar Televíziónál, a Tv2-nél és a Viasatnál is, melynek tuljadonosánál, a Modern Times Groupnál (MTG) regionális pozíciót is ellátott. Később a Magyar Telekomhoz tartozó Origo Zrt.-nél a szórakoztató tartalmak igazgatójaként tevékenykedett, majd átnyergelt a Paprika Latinóhoz, a közép-kelet európai régió egyik legnagyobb produkciós cégéhez, amely idén korábbi munkaadója, az MTG tulajdonába került. Hámori Barbara az Egyesült Államokban nőtt fel. Amikor hazaköltöztek, kutatóorvos szülei logopédushoz járatták, hogy eltűnjön az amerikai akcentus a kiejtéséből. A harmadik gyermekét heteken belül világra hozó szakember fotózik és zongorázik, amikor senki sem látja és hallja, valamint van egy szépségszalonja is az Andrássy úton. –SZSZ
 

Horváth Magyary Nóra
K&H, kommunikációs ügyvezető igazgató

Forrás: 168ora.hu
Forrás: 168ora.hu
Belső információból úgy tudjuk, hogy akkora ruhatára van, mint egy kisebb lakás, és azt is hallottuk egy hozzá közel állótól, hogy minden körülmények között tud érző, sőt érzelmes, sőt, még humoros is lenni. Holott nyilvános fellépéseiből erre nem következtetnénk, szakmabeli híre pedig minden tulajdonságáról szól, csak éppen a megértéstől és az érzelmek túltengéséről nem. Azt mi sem gondolnánk, hogy Horváth Magyary Nóra életében a számok csak számokkal járnának együtt, ettől függetlenül a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatójaként levezényelt 2009-es tender rossz tapasztalatairól sokat tudna mesélni a banktól korábban a rossz munkafeltételek miatt önként megváló Republic, majd az árlejtéses tender végén a törülközőt bedobó Team is. A szakemberről viszont nemcsak úgy beszélnek, hogy ügyfelei soha nem akarnának lenni (egyébként ő magáról is minden interjúban elismerte eddig, hogy kemény vezető), hanem úgy is, mint példás oktató, kiváló csoportvezető és kommunikációs gondolkodó is. A brókerbotrányban megroggyant K&H Bank az ő kommunikációs vezetésével vált újra elfogadott pénzintézetté, az akkoriban levezényelt arculat és irányváltás a magyar kommunikációs iparág történetének egyik legszebb és legtanulságosabb, a mai napig emlegetett példája. Emellett Horváth Magyary oktatói tevékenységét emelik ki még pályatársai, akik közül nem egy még a Coca-Colánál nála kezdte a pályafutását, és azóta különféle felsővezetői pozíciókba jutottak. –BA
 

Ihász Ingrid
CEMP, elemzés- és tréningvezető

Forrás: felsofokon.hu
Forrás: felsofokon.hu
Az onlinemarketing-szakember általában nagyon rossz ízű kifejezés Magyarországon, és nemcsak azért, mert több száz van belőlük, hanem azért is, mert érthetetlen, hogy az 1X1-et hogyan tudják eladni viszonylag sok pénzért. Ihász Ingrid nem ilyen, ő büszkén viselhetné a guruságot, de ezt inkább lepasszolja másoknak. A mostani, téma iránt érdeklődő, középhúszas, koraharmincas korosztály jórészt az Ingrid által írt Rabbit blogból tanult meg onlinemarketingül, ahol olyan összefüggéseket is feltár, amelyekről korábban még csak elképzelések sem voltak a magyar piacon. Ha tehát valakinek bonyolultabb kérdése is van a digitális marketingről, annak játékszabályairól, akkor mi elsőként őt ajánlanánk meleg szívvel. Pályafutását a Public Press pr-ügynökségnél kezdte 2005-ben, a rövid kezdetet pedig ugyanilyen rövid folytatás követte a PSP Siklóssy és Partner hr-részlegén. Első igazán szakmabeli munkáját a Kirowskinál kapta, ahonnan 2006 szeptemberében átigazolt az azóta sajnos különféle problémák miatt megszűnt, de egykor a magyar piac egyik legmeghatározóbb online ügynökségének számító Arcus Mediához. Itt 2010-ig a médiacsoport-vezetőségig jutott, az év februárjától pedig már az Indexet kiadó az CEMP kereskedelmi csoportjánál dolgozik vezetőként, 2012 szeptemberétől pedig a CEMP elemzési és tréningvezetője. Szintén ez év szeptemberétől az Interactive Advertising Bureau Hungary oktatási munkacsoportjának vezetője. –BA
 

Kálmán Olga
ATV, szerkesztő-műsorvezető, hírigazgató

Forrás: femina.hu
Forrás: femina.hu
Kérdezési stílusától szinte megfagy a stúdió levegője, addig nem hagy békét az interjúalanyának, amíg nem válaszol a feltett kérdésre. A kemény interjúhelyzeteket nagyon szereti, olyan számára, mint a doppingszer. Nem egy politikust borított már ki az ATV-n futó Egyenes Beszéd című műsor élő adásában: Pokorni Zoltán fideszes politikus például beszélgetés közben kisétált a stúdióból, Tarlós István főpolgármester pedig azt mondta neki, hogy nem érdemes hozzá bemenni, mert két éve csak egyetlen kérdést tud neki feltenni. A magánéletben egyáltalán nem kíméletlen, pezseg körülötte az élet, vidámsága másra is átragad, szívesen viccel meg másokat, de az önirónia is jellemző rá. 1994-től a Magyar Televízió nyugat-magyarországi regionális stúdiójában dolgozott Szombathelyen, szerkesztette és vezette a politikai és közéleti műsorokat. Ezalatt heti három napot Budapesten is tevékenykedett a Magyar Televízió Híradójának műsorvezetőjeként, valamint szerkesztő-riportereként. 1998-ban a Hét műsorvezetője, egy évvel később az Objektív tudósítója lett, majd a Szabadság tér című reggeli műsornak volt szerkesztő-műsorvezetője. Időközben a rádiót is kipróbálta: dolgozott a Rádió Bridge-nél, majd 2000-ben az éppen akkor induló Inforádióhoz került. 2003-tól az ATV televíziós csatornánál szerkesztő-műsorvezető, 2005-től pedig a csatorna hírigazgatói posztot is betölti. Van egy felnőtt lánya, második házasságából pedig négy éve született egy kisfia. –MK
 

Kázmér Judit
Pannon Lapok Társasága, stratégiai ügyvezető igazgató

Forrás: feol.hu
Forrás: feol.hu
A magyar nyomtatott sajtó nagyasszonya megkerülhetetlen szereplő bármely, médiapiaccal foglalkozó összeállításban. Ha másért nem, hát azért mindenképp, mert az általa vezetett kiadó és a hozzá tartozó nyomda az elmúlt évek mindegyikében bőven 10 milliárd forint feletti forgalmat generált, de az sem mellékes szempont, hogy négy megyei lapja révén az ország egy jelentős szegletében alakítja az emberek véleményét. Nemcsak cégvezetőként, hanem egy szakmai szervezet irányítójaként is összeforrt a neve a nyomtatott sajtóval, hiszen évekig volt a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke. Sokáig az a hír járta róla, hogy még az emaileket is nyomtatott formában hajlandó csak elolvasni, de a legutóbbi cikkünk kapcsán már teljesen gördülékenyen működött vele az online kommunikáció. Új-Delhiben született 1956-ban, a gyerekkorát is Indiában, Indonéziában, Ausztráliában és részben Magyarországon töltötte. Bölcsészként végzett a canberrai Ausztrál Nemzeti Egyetemen. Hazatérése után a Magyar Televíziónál kezdett dolgozni, alapítója volt a Hungaropressnek, később reklámügynökségek és az Axel Springer kiadó vezetésében is részt vett, a Pannon Lapok Társaságát 1995-től irányítja. –SZSZ
 

Liptay Gabriella
Invitel, marketingkommunikációs igazgató

Forrás: t-mobile.hu
Forrás: t-mobile.hu
A megszállott futó hírében álló Liptay Gabriella, aki jelenleg az Invitel marketingkommunikációs igazgatója, kétségkívül a marketingszakma egyik ismert és elismert alakja. Olyasvalaki, akinek véleményét, halk, de határozott szavait meghallgatják, és adnak is rá. Legyen szó szakmai vagy éppen kulturális kérdésekről, tapasztalata megkérdőjelezhetetlen és iránymutató. A Magyar Telekomtól hét év után tavaly nyáron távozó Liptay már a Westelhez való 2004-es érkezésekor is a telekommunikációs szektor egyik tapasztalt marketingkommunikációs szakértőjének számított, és a Telekomtól való távozása után sem ment messzire, áprilistól már ő volt a konkurens Invitel marketingvezetője. A két munkahely között sem unatkozott, a kiállításokon, színházban, koncerteken és fesztiválokon folyamatosan feltűnő Liptay olyan kezdeményezéseknek segített tanácsokkal, mint az Art Market Budapest, a Summa Artium vagy a Krétakör Alapítvány, illetve a Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány. Mindezek mellett arra is maradt ideje, hogy tanácsokat adjon a Chellónak és a Librinek, amellett résztulajdonos is a Libri Médiában. A német tulajdonú telkóóriáshoz egykor azzal a feladattal érkezett, hogy megtervezze és véghezvigye a Westel–T-Mobile-márkaváltást, ami a piacon az egyik legnagyobb kampány volt annak idején – ráadásul a korábban monopolhelyzetben lévő Matávról beszélünk, amellyel szemben éppen az volt a piaci és gazdasági elvárás, hogy egyedülálló pozícióját szép lassan lebontsák. Ebben a helyzetben kellett a cég különálló mobilszolgáltatásának beolvadását a fogyasztók és a piac felé kommunikálni, ami nem volt könnyű feladat. –CSG
 

Martényi Zita
HPS, cégvezető

Úgy vált belőle a magyar reklámszakma egyik „nagy öregje”, hogy egyáltalán nem öreg. Ez annak köszönhető, hogy húszas évei legelején alapította meg cégét, a HPS-t üzlettársával, Porkoláb Gergellyel 1994-ben, később csatlakozott hozzájuk Vekkel László. Azóta a hazai ügynökségi mezőny jó része lecserélődött, a HPS viszont maradt, sőt, a magyar reklámpiac egyik legnagyobb kommunikációs ügynökségi csoportjává nőtte ki magát. A 2011-ben közel hárommilliárdos forgalmat lebonyolító HPS cégvezetőjeként máig aktívan részt vesz az irányításban. Az eltelt időszakban a cég hoszteszügynökségből a magyar piac egyik legnagyobb full service ügynökségévé nőtte ki magát, félig eladták egy külföldi szakmai befektetőnek, majd visszavásárolták, megalapították a főleg rendezvényekkel foglalkozó HPS Experience-t, kreatív és stratégiai divíziót indítottak, és rendszeresen szerepelnek hazai és nemzetközi reklámversenyek élmezőnyében. Az ügynökség az elmúlt években többek között olyan márkák teljes vagy részkommunikációját végzi, mint a Pöttyös, a Chio, a Milka, a Sport szelet, 2003 óta pedig a négy közül az egyik kizárólagos hoszteszpartnere a Tescónak, megbízásukat legutóbb idén év elején újították meg. Martényi Zita elvégezte a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolát, korábban divatmenedzsmentet, a Kreában pedig belsőépítészetet tanult, ami meg is maradt a hobbijának. Nagy rajongója a Pintér Béla Társulatnak, valamint szeret utazni nemcsak szabadidejében, hanem ma már a munkájából adódóan is. Ilyenkor igyekszik híres séfek éttermeibe eljutni, mert rajongója a keleti ízeket használó konyháknak. 2011-ben három társával együtt egy új divatmárkát hozott létre Áeron néven, amelyet New Yorkban képvisel egy showroom. –SZSZ
 

Mészáros Zsófi
Index, főszerkesztő

Mészáros Zsófi <i>(Fotó: Egyed Péter)</i>
Szinte az összes pozíciót megjárta az Indexnél Mészáros Zsófi, aki 2000-ben gyakornokként csatlakozott a portálhoz, tavaly pedig főszerkesztőnek nevezték ki. Számára nem volt teljesen egyértelmű, hogy elvállalja a megbízatást, mert alapvetően a hírekkel és az újsággal szeret foglalkozni, és tudta, hogy a vezetői poszt nem erről szól. Főszerkesztőnek egyébként az éppen akkor távozó Uj Péter javasolta a tulajdonosnak, ám mielőtt igent mondott volna az új feladatkörre, megszavaztatta a kollégákkal a kérdést. Egyértelmű támogatásuk segítette a döntését, így 2011 októbere óta ő látja el a portál szakmai vezetését. Kollégái precíznek jellemzik, aki a szerkesztőségi anyagokon kívül az emberekre is odafigyel. Úgy tartják róla, olyan, mint egy kemény anyuka, bár ő ezt a címet nem szereti. „A munkatársak lelkével nem lehet nem foglalkozni” – mondta. Kinevezésekor úgy tervezte, hogy főszerkesztőként nem ül át külön szobába, hanem marad a politikarovatban, ahonnan már akkor sem költözött el, amikor korábban főszerkesztő-helyettes lett. Az eltelt egy év alatt ez a helyzet nem változott, ahogy mondta: „továbbra is próbálom álcázni magam”. A legnagyobb tanulságot pedig az elmúlt évből az jelenti számára, hogy „mekkora hatást tud kiváltani, mennyire elképesztő dolgokat mozgathat meg egy indexes anyag”. Egyszerre több könyvet olvas: non-fictiont, krimit, vagy női regényt és szépirodalmat. Tévéje még mindig nincs – bár a nyomás egyre nagyobb –, ezt a döntést pedig azért hozta meg, mert gyerekként tévéfüggő volt, és ettől meg szeretné óvni a kislányát. –MK
 

Mihálszki Zsuzsa
Kantar Media, kommunikációs vezető

Forrás: mediapiac.com
Forrás: mediapiac.com
Ha médiapiaci adatok, akkor Mihálszki Zsuzsa és a Kantar Media. A Médiagnózisból egy nemzetközi felvásárlásnak köszönhetően 2010 elején Kantar Mediává változó kutatócég kommunikációs vezetője újságíróból lett a médiapiac egyik ismert arca, megannyi konferencia, előadás és publikáció szerzője. Mihálszki Zsuzsa 1997-ben fejezte be tanulmányait a Budapesti Közgazdasági Egyetemen, ahol a Széchenyi szakkollégium tagja volt, részt vett a szervezésében is, ami meghatározó élmény maradt számára. Sok mindenkit megismert a kollégista évek alatt, Barotányi Zoltán és Gál Ilona újságírót, Bodó Balázs egyetemi oktatót vagy éppen a most már politikusként tevékenykedő Karácsony Gergelyt és Rogán Antalt. Egyetem után egy szintén neves kollégiumi társa, Martin József Péter hívására a Figyelőhöz szegődött külsős szerzőnek, amit nagyjából egy évig csinált. Aztán a Marketing és Médiához, akkori nevén Médiafigyelőhöz került, ahol 2001-ig dolgozott. Innen érkezett mostani munkahelyére, amit akkor még Médiagnózisnak hívtak. Feladata a ma már szintén nem létező Médiafigyelő Pro néven futó előfizetéses hírlevél szerkesztése volt, ami részletes adatokkal látta el a piacot, illetve az előfizetőket. Miután a TNS megszüntette a hírlevelet, Zsuzsa munkája is megváltozott: bár már korábban is megtalálták külső és belső kommunikációs feladatokkal, 2005-től hivatalosan is a cég arca és hangja lett. Emellett persze mással is foglalkozik, hiszen a magyarországi Kantar Media relatíve kis cég, 40 munkatárssal. Részt vesz az ügyfélkezelésben, van néhány ügyfél, amelyik közvetlenül hozzá tartozik, és ő fogja át a termékelhelyezések mérését is. –CSG
 

Ördög Nóra
RTL Klub, szerkesztő, műsorvezető

Fotó: Nánási Pál
Fotó: Nánási Pál
Ördög Nóra babavárásának a híre az éppen akkor aktuális Obama-győzelem mellett is olyan erőteljesen terjedt, hogy még azok is értesültek a műsorvezetőnő öröméről, akik távol tartják magukat a bulvárhírektől. Magánéletéből azt is kapásból felsorolja bárki, hogy első házassága rövid ideig tartott, majd Nánási Pálhoz, a Playboy fotósához ment hozzá. Gyakori témát jelent az RTL Klub produkciókban viselt ruhája és a levágatott haját sem hagyták szó nélkül. Az érdeklődés kimeríthetetlen, mégsem sül el a visszájára, mert Ördög Nóra vitathatatlanul tehetséges, ezt bizonyítja, hogy a fizetetlen gyakornokként kezdő vidéki lányból pár év alatt a csatorna húzóműsorainak háziasszonya és egyben szerkesztője is lett. Pályáját egy szegedi kábeltelevíziónál kezdte, ezután került az RTL Klubhoz, ahol a Reggeli gyakornoka volt. Három hónap után már a Mónika Show háttérmunkájában is részt vett, munkatársaival a szereplőket kutatta fel. Az itt töltött három évét nem szégyelli, azt mondja, hogy ebben a műsorban tanulta a legtöbbet. Közben képernyőre került, először a Top of the Pops zenei műsort vezette, majd 2003 és 2006 között a Kölyökklubot, és volt a Moziklub műsorvezető-szerkesztője is. A Reggelihez műsorvezetőként tért vissza, majd jöttek a széleskörű népszerűségét megalapozó esti műsorok: a Szombat Esti Láz, a Csillag Születik és az X-Faktor. A tévén kívül is van élet a számára: barátnőjével, Törköly Erikával közösen megalapították az Angel’s Armyt, nők számára szerveznek önbizalomnövelő, valamint önismereti eseményeket. –BA
 

Szalai Annamária
Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság, elnök

Szalai Annamária kitartó fideszes pártkarrier végén jutott el mostani, tagadhatatlanul a magyar médiapiac legnagyobb befolyással rendelkező pozíciójába. Orbán Viktor akaratának megfelelően Szalai Annamária 2010-től kilenc évig a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke. Pozíciójából és az új médiaszabályozás biztosította jogkörökből fakadóan kulcsszerepe van abban, hogy a kétharmados akarat hogyan alakítja a magyar hírközlési és médiapiacot. És nemcsak szabályozási oldalról, hanem az Médiaszolgáltatás és Vagyonkezelő Alap felügyeletén keresztül azt is, hogy milyen közszolgálati tartalmak készülnek az adófizetők milliárdjaiból. Nem kis feladat, amit Szalai Annamária magára vállalt, még ha nem is csinálna semmit, már az is több ember munkáját kitenné, hogy kezeli azokat a kritikákat, amik őt érik. A bírálói szerint is szorgalmas és tanulni soha nem rest médiatanács-elnök azonban megbízható és kitartó végrehajtó, nem véletlenül eshetett rá a választás még amikor arról döntöttek a Fidesz vezetői 2004-ben, hogy őt jelölik a jogelőd Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) pártdelegáltjának. A gyökereire büszke lokálpatrióta zalaegerszegi, a kulturális bizottságban régóta aktív fideszes parlamenti képviselő volt ORTT-s megbízatását megelőzően, 1998-tól. Míg saját bevallása szerint magánéletére kevés ideje marad, szeret színházba és kulturális rendezvényekre járni, szenvedélye pedig a plüssmackók gyűjtése, amelyekből irodájába is jutott három-négy darab. –CSG
 

Tóth Orsolya
IMG, ügyvezető

Nem vagyunk meggyőződve arról, hogy Tóth Orsolya valóra tudta váltani vágyát, amit alig két évvel ezelőtt fogalmazott meg címlapinterjúnkban: hogy új munkahelye mellett több ideje marad majd arra, hogy gyermekeivel foglalkozzon a dolgos, multinál eltöltött évek után. Tóth Orsolya 21 éves kora óta dolgozik az ügynökségi szakmában – egy hollandiai ösztöndíj során ajánlotta be egyik tanára gyakornokként az Initiative-hoz, majd amikor a cégnek a térségből érkező „bennszülöttekre” volt szüksége, végigturnézta a háború sújtotta délszláv országokat. Két, Ukrajnában töltött további év után hazaköltözött, és az OMD-nél helyezkedett el, ahonnan szülési szabadságra ment, de még előtte megjárta az Internetto kiadóvezetői irodáját is egy rövid időre – épp akkor, amikor onnan Uj Péter vezetésével már távozott az Indexet később megalapító csapat. A Publicis-csoporthoz tartozó Zenith Optimedia élére akkor került, amikor főnöke, Jonathan Cooper átnyergelt az OMG-hez. 2010-ben ült át a Zenith vezetői székéből az IMG médiaügynökséghez, amelyben egy évvel korábban szerzett tulajdonrészt az a Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank vezetője volt. Innentől kezdve pedig, a kormányváltással nagyjából egy időben megszaladt az ügynökség szekere. Maga Tóth Orsolya sem rejtette véka alá, hogy arra készülnek, hogy állami cégek és hivatalok médiafeladatait lássák el, amiket közbeszerzésre specializálódott munkatársaival hoz majd el a konkurencia elől. Valamit nagyon jól csinálhatnak, mert alig akad olyan nagy közbeszerzés, amelyen – ha az IMG elindul – ne nyernének. Így Tóth Orsolyának feltehetően nem sok szabadideje marad, különösen azok után, hogy novemberben bejelentették: Somogyi Miklós társtulajdonos visszavonul az operatív feladatok végzésétől, és átadja neki ügyvezetői feladatait. Az ügynökség vezetőjeként sokmilliárdos hirdetési pénzek felett rendelkezik, és ezzel meghatározó szereplője a magyar média- és hirdetési piacnak. Szimpátiája vagy ellenszenve sokak szerint meghatározó lehet sok médium számára, amelyek – tekintettel a csökkenő reklámpiaci trendekre – jobban függnek az állami hirdetési költésektől, mint korábban bármikor. –CSG
 

Vidus Gabriella
RTL Klub, kereskedelmi igazgató

forrás: R-Time
Vidus Gabriella, aki 2008 óta az RTL Klub kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője, pályafutását a konkurens Tv2-nél kezdte 1997-ben, majd amikor az addig a McCann Erickson médiaigazgatójaként dolgozó Steve Varcoe lett az RTL Klub kereskedelmi igazgatója és a sales house vezetője, magával hívta. Vidus Gabriella elsősorban azért meghatározó figurája a magyar média- és reklámpiacnak, mert nemcsak a legnagyobb médiacég, az RTL hirdetési bevételeiért felelős, hanem a megannyi kábelcsatornát is értékesítő R-Time vezetője is. Időközben – hála az új médiatörvény kereszttulajdonlásokkal kapcsolatban megengedőbb szabályainak – az RTL Klub-tulajdonos RTL-csoport megvásárolta az Iko legnagyobb értékű csatornáit, így ennek köszönhetően az RTL portfóliója hét kábelcsatornával bővült. Arról nem is beszélve, hogy idén októberben beindították a régóta várt RTL2-t, ami a Cool és a Film+ mellett nevéből adódóan is a csoport legfontosabb kábelcsatornája. Nem véletlen, hogy 2013-tól ezt a három csatornát az R-Time egyben értékesíti majd úgynevezett „tükörblokkokban”, ami az RTL Klub SAP rendszerének 2004-es bevezetése óta az első komolyabb innováció lesz a tévés reklámidő-értékesítésben. Vidus Gabriellát korrekt és kiszámítható, de kőkemény tárgyalófélnek ismeri az egész ügynökségi szakma, ami – ahogy Steve Varcoe írta róla a Marketing és Média (MM) Top 50 című kiadványában – „istenfélővé teszi a médiavásárlókat”. Mindig van véleménye a dolgokról, legfeljebb nem mindig ad annak hangot. Szemében a mosoly mellett – ezt már Kovács Krisztián, a Tv2 korábbi kereskedelmi igazgatója írta a már említett MM-kiadványban – mindig ott bujkál valami titok. –CSG
 

Vörös Csilla
Nielsen Közönségmérés, ügyvezető igazgató

Forrás: piackutatas.org
Forrás: piackutatas.org
55 milliárd forint, azaz 36,2 százalék – ekkora volt a televízió szelete a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) által számított 2011-es magyar reklámtortából. Volt persze ez az arány nagyobb is ennél a kereskedelmi tévézés hőskorszakában, az viszont tény, hogy a magyar reklámpiac legnagyobb pénzeit több mint tizenöt éve a Vörös Csilla által irányított Nielsen adatai alapján költik el a médiaügynökségek. A tévés piacon idén épp 20 éve kutatásokat végző Nielsen mérését természetesen folyamatosan érik különféle kritikák, főleg kisebb csatornák részéről, akik időről-időre kicsinylik az 1040 háztartásból álló panelt, azonban jól látható az is, hogy a fő finanszírozók elégedettek a kutatással. A cég igyekezett belépni az online kutatási területre is, elindultak a 2009-es tenderen, azonban ott nem sikerült befutniuk. Vörös Csilla 1979-ben végzett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd több külföldi egyetemen folytatott tanulmányokat. Szakmai pályafutását a Társadalomtudományi Intézetben, később a Tömegkommunikációs Kutató Központban dolgozott, az akkor még AGB Hungarynak nevezett Nielsen Közönségmérést pedig 1993-óta vezeti. A Magyar Reklámszövetségen belül idén megalapított kutatási tagozat élén is őt találjuk. –SZSZ
 

A magyar reklám nagyasszonyai

Meghatározó nők, akik nélkül a magyar kommunikációs ipar soha nem tartana ott, ahol ma. Teljesség nélküli, de alaposan végiggondolt lista a hatvanas évektől napjainkig.

Veres Gáborné
A Kőbányai Gyógyszerárugyár (előtte és ma Richter Gedeon Rt.) kozmetikai részlegének reklámvezetője, egyben az első nyugati típusú, márkabevezető (Fabulon, Fabulissimo) reklámkampányok anyja. Az azóta elhunyt szakember volt a Magyar Reklámszövetség alelnöke is, a vízilós Minden bőrre Fabulon plakátját pedig David Ogilvy beválogatta az Ogilvy a reklámról című könyvébe.

Takács Ildikó
„A magyar reklám nagyasszonya”, 1976-tól 1986-ig a Skála áruházak marketingigazgatója, utána a Skála Reklám Stúdió vezetője, később 1989-től a magyar Young & Rubicam első vezérigazgatója 1993-ig. 2000-től 2008-ig a Reklám Világszövetség alelnöke, az Effie magyarországi bevezetője, az első három Golden Drum zsűrielnöke, számos magyar és nemzetközi életműdíj birtokosa. Jelenleg Demján Sándor üzletember jobbkeze.

Hoffmann Istvánné
Közgazdász, a magyar marketingtudomány és -oktatás megalapozója, a számos reklámos generáció számára alapműnek tartott Reklámmérték című 1988-as tankönyv szerzője, jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem marketingtanszékének professor emeritája.

Pócsik Ilona
Közgazdász, 1968 és 1997 között a Magyar Rádió és Televízió kereskedelmi osztályán dolgozott, 1986-ban nevezték ki kereskedelmi igazgatónak. 1997-től 2002-ig a Tv2 kereskedelmi igazgatója. Jelenleg a Reklám Világszövetség magyar tagozatának elnöke.

Keleti Éva
Fotóművész, az Europress sajtófotó-ügynökség alapító-ügyvezetője, a magyar sajtófotózás legendás alakja. 1954 és 1976 között a Magyar Távirati Irodánál, utána 1989-ig az Új Tükörnél dolgozott, 1991-től az Europress főszerkesztője, ügynökségvezetője. Pályafutása alatt Balázs Béla-díjjal, Táncsics Mihály-díjjal és Prima Primissima-díjjal is kitüntették, a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztjének a birtokosa.

Merényi Éva, Rényi Andrea, Nemes Juli
A kései Mahir és a kilencvenes évek reklámos girl powerje a hármas, és mivel munkásságuk alig elválasztható, ezért mi sem tesszük meg. 1988-ban a Mahirból kiválva az első magyar ügynökségként megalapítják a Spotot (később Spot GGK, majd Lowe GGK; ügyvezető: Merényi Éva, account igazgató: Rényi Andrea, kreatívigazgató: Nemes Juli). A hármas egészen 2002-ig együtt maradt, akkor Nemes Juli távozott a Lowe-tól, majd ő 2004-től egy kisebb megszakítással ez év eleji haláláig a Well kreatívigazgatójaként dolgozott. Merényi Éva és Rényi Andrea 2009 májusában szálltak ki a Lowe operatív vezetéséből, azóta nem foglalkoznak reklámmal. Merényi 2003 és 2008 között a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke volt.

Móricz Éva
Reklámpszichológus, címzetes egyetemi docens. Több évtizede kutatja a reklámok hatását, a több kiadást megélt Reklámpszichológia című könyv szerzője, televíziós- és rádiós műsorok állandó szereplője.

Hidvéghy Melinda
Közel egy évtizeden keresztül a magyar közterületi médiapiac legfontosabb, ellentmondásos szerepű üzletasszonya, a Magyar Közterületi Reklámszövetség többszörösen újraválasztott ügyvezető-elnöke. Első közterületi médiavállalkozását 1989-ben alapította Outdoor néven, melyet később az osztrák Epamedia vásárolt fel. Hidvéghy 2009 novemberében állt fel az Epamedia vezérigazgatói székéből és adta el a tulajdonrészét az osztrák anyavállalatnak, amellyel jelenleg perben áll. Férjével, Tolvaly Ferenccel, a Tv2 alapítójával és első vezérigazgatójával 2008-ban a Balaton mellett megnyitották a Chateau Visz luxusszállodát és éttermet, amellyel 2010-ben elnyerték a Dining Guide Év étterme-díját. –BA

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A médiaértesülések szerint nem politikai indíttatásból.

A vád szerint megvesztegette a román labdarúgó liga elnökét.

Az összes hirdetés 43,7 százalékát tették ki.

Andy Vajna 4 (négy) forintos tőkeemelést hajtott végre, a bank még milliárdokat tett a veszteséges cégbe.

A köztévé a terrort, a TV2 a hagyományos bűncselekményeket, az RTL a politikai bűnözést mutatja sokat.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Hosszabbított nevezési határidő: május 26.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 26.

Content+Marketing Award díjátadó és workshop május 31-én.

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

hirdetés
hirdetés