hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sláger Rádió - tíz percre elhallgat

Elhallgat tíz percre a Sláger Rádió Bumerang című műsora - erről másodfokon jogerős bírósági ítélet született. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) határozata szerint a műsorban a környezetvédő biciklistákkal kapcsolatban sértő megjegyzés és bántalmazásukra való felszólítás hangzott el - olvasható a testület honlapján.
hirdetés
Az ORTT a Bumeráng című reggeli műsor 2005. szeptember 20-i adásban elhangzottakat kifogásolta, amelyben a műsorvezetők markáns véleményt fogalmaztak meg a szeptember 22-i Autós Világnapra meghirdetett biciklis felvonulásról. A Boross Lajos és Bochkor Gábor nevével fémjelzett műsorban felolvasták a hallgatói üzeneteket is, amelyek sértették a kerékpáros felvonulókat, illetve a rendezvény szervezőit - tágabb értelemben a környezetvédőket durva és sértő megjegyzések érték, valamint negatív hangulatkeltés folyt ellenük és egyúttal bántalmazásukra is felszólítottak.

Az Emasa azt írja, hogy a műsorban például elhangzott: „Tudod mit csinálnék egy biciklistával? Bezárnám a garázsomba, és elindítanám az autóm motorját.”

Az ORTT egy tavaly hozott határozatában megállapította, hogy az elhangzottak sértették a közösségek méltóságát. A műsorszolgáltatás ugyanis nem irányulhat semmilyen kisebbség - ebben az esetben a biciklis felvonulók, illetve a környezetvédők - nyílt vagy burkolt megsértésére, kirekesztésére. A médiahatóság akkor a Sláger műsorszolgáltatási jogosultságának tízperces felfüggesztéséről döntött, de a határozatot a Sláger megtámadta.

Az első fokú ítélet a műsorszolgáltatónak kedvezett: mondván: a biciklisek nem alkothatnak kisebbséget, így a testület határozatát hatályon kívül helyezték.
Az ORTT ekkor fellebbezést nyújtott be azzal, hogy bár a biciklisek, környezetvédők nem általában véve számítanak kisebbségnek, mégis az Autómentes Világnapon, mint sajátos azonosságtudattal rendelkező közösség, a többséghez viszonyítva tekinthetők kisebbségnek.

A másodfokú bíróság június 20-án megváltoztatta az elsőfokú bíróság ítéletét, és a Sláger Rádió keresetét elutasította. A műsorszolgáltatónak a jogerős ítélet kézhezvételét követően fel kell függesztenie tíz percre adását a Bumeráng című műsorban - nyolc óra és nyolc óra tíz perc között. A Sláger Rádiótól megtudtuk: egyelőre nem kapták meg a hivatalos értesítést, álláspontjukat pedig csak azt követően alakítják ki.
(forrás: Kreatív Online, eMasa)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Csúszik az engedélyezési folyamat, de idén még jók vagyunk.

Stáb nélkül, teljesen egyedül kellett lefotóznia magát.

A távmunkában dolgozó kommunikációs dolgozók számára. Mindkettő használata ingyenes.

Nem tudták azonosítani az emberi méltóság megsértésének tényálladékát a kormánypárti hírtelevízió anyagában.

Az edzőtermek zárva, a kültéri sportolás tűrt, de nem támogatott, és vannak, akik ennek ellenére sem adják fel. 

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!