hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rádiós üzlet az IMG és Fonyó Károly között

A Fonyó Károly tulajdonában lévő Megapolis Media vette meg az Adversium nevű regionális rádiók értékesítésével foglalkozó sales house-t az IMG-től.

hirdetés

„A Metropolt is kiadó Megapolis Media Zrt. megvásárolta az Adversium Kft-t. A 2013. februárban, megváltozott névvel induló SonitusMedia Kft. rádiós és egyéb regionális reklámkampányok optimalizálásával foglalkozik” – áll a cég ügyvezetőjének, Hauk Zoltánnak a levelében, amelyet a Kreatív Online szerkesztőségéhez is eljuttatott. A levélből kiderül még, hogy a nemrég kinevezett Hauk Zoltán mellett, a megváltozott nevű cégnek Pakots Zsolt, a Class FM alapító vezérigazgatója is ügyvezetője lett.

„A cég középtávú innovációs célja, a hallgatottsági kutatási adatokra épülő transzparens és integrált rádiós reklámkampány-optimalizálás illetve a rádiós kampányhatékonyság mérés fejlesztése” – áll még a szűkszavú közleményben. 

Összeférhetetlen volt

Mint ahogy arról 2012 áprilisában írtunk, az Adversiumot 2011 decemberében alapította az IMG médiaügynökség, amelynek tulajdonosai Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgatója volt, és Somogyi Miklós, aki az IMG mellett a Mediacontact közterületi cég illetve az Adverter közterületi optimalizáló cég tulajdonosa is.

Az Adversiumnak alapítása után hosszú hónapokig – Hauk Zoltán érkezéséig – nem volt kinevezett ügyvezetője, akkor a Kreatív Online-nak több médiapiaci szereplő is azt állította, hogy a céget Tóth Orsolya, az IMG médiaügynökség operatív vezetője képviselte, ami forrásaink véleménye szerint összeférhetetlen – csakúgy, mint az, hogy médiaügynökség legyen egy sales house tulajdonosa, ugyanis a médiaügynökségek munkájának hitelességét alapvetően a médiatulajdonosoktól illetve értékesítőktől való függetlenségük biztosítja. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) médiaszekciója ugyanezért nem engedi, hogy az IMG a MAKSZ tagja legyen, mivel ugyanilyen összeférhetetlenség áll fenn az IMG, mint médiaügynökség és a Mediacontact, mint médiatulajdonos között is.

Somogyi Miklós azóta visszavonult az IMG ügyvezetésétől, feladatait Tóth Orsolya az ügynökség eddigi operatív vezetője vette át. Ekkor nevezték meg az Adversium ügyvezetőjét, Hauk Zoltánt, aki nem sokkal korábban távozott a Viasattól, ahol kereskedelmi igazgatóként dolgozott, miután a tévécsatornák értékesítését a cég az Atmédiára bízta.

A vevő amúgy is vidéki városokban terjeszkedik

Az Adversium mostani vevője, a Metropolt az MTG Metro Gratis nevű cégen keresztül kiadó Megapolis Media 2012-ben több vidéki városban is elindította az ingyenes napilap terjesztését, amivel jelentősen növelte elérését. A főváros és megyeszékhelyek után 2012 áprilisában 40, majd októberben további 30 várossal bővült azon települések köre, ahol elérhető az ingyenes napilap, így a terjesztési pontok száma 1100-ra emelkedett.

A lap kiadóját, az MTG Metro Gratis-t 2011. júniusában vette meg a Megapolis, amelynek egyedüli részvényese Fonyó Károly, aki emellett még a Simicska Lajos tulajdonában álló Mahir Cityposter közterületi cég egyik vezető tisztségviselője is, valamint az EuroAWK  közterületi cég társtulajdonosa (Fonyó Károly médiapiaci szerepéről itt és itt olvashat bővebben.)

Az Adversium eladásával kapcsolatban levélben kerestük az IMG vezetését valamint az Adversium ügyvezetőjét, de kérdéseinkre egyelőre nem válaszoltak. Amint válaszolnak a feltett kérdéseinkre, a cikket frissítjük! A SonitusMedia egyelőre nem szerepel a céges nyilvántartásokban. 

(A cikk nyitóképe a Magyar Narancs decemberi számának felhasználásával készült)

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.