hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Kantar Hoffmann-Mediameter húzta volna be a rádiós közönségmérési tendert?

Az Inspira Research ajánlata közel 150 millió forinttal volt drágább, tudta meg a Médiapiac.

hirdetés
Még áprilisban írta ki az NMHH a rádiós hallgatottságmérési tendert, akkor is nagyon megkésve, hiszen akkor már közel egy éve nem volt hivatalos mérés. A sokáig elhúzódó döntésig, amelyről most a Médiapiac (egy meg nem nevezett forrásból) számolt be, az Inspira Research és a Kantar Hoffmann-Mediameter (M-Meter Kutató és elemző Kft.) végezte el ezt a feladatot az ügyfelei számára. A két cég eltérő módszerrel mért, az előbbi a naplós megoldást, utóbbi a DAR-módszerrel alkalmazta.
 
Az NMHH pályázatára is ők tettek ajánlatot, a hatóság pedig végül Kantar Hoffmann-Mediameter konzorcíium mellett tette le a voksát. „A nyertes ajánlattevőnek 2017. december 31-ig DAR módszerrel történő mérést kell alkalmaznia: a telefonos „tegnap” (Day After Recall, DAR) módszer lényege, hogy a lekérdezés során sor kerül az interjúalany előző napi tevékenységének felidézésére, és ennek kapcsán az egyes tevékenységek közben történő rádióhallgatások rögzítésére. 2018. január 1-jétől kizárólag naplós módszerrel teljesíthető a szolgáltatás azzal, hogy a naplós módszerre történő átállást megelőző 3 hónapban a méréseket párhuzamosan (DAR és naplós módszerrel egyaránt) kell végezni" - írta meg a részleteket a Médiapiac.
 
A portál a konkrét pályázati összegekről is tudomást szerzett: a nyertes duó 687,5 millió+ÁFA összegért végzi majd a szolgáltatást. Velük szemben az Inspira Research nettó 831,5 millió forintos ajánlatot tett. 
 
A 24.hu megszerezte időközben a tender eredményének összegző adatlapját, amelyben a kiválasztás indoklásaként azt írják, hogy a „legjobb ár-érték arányt megjelenítő ajánlatot" választották. Illetve az is kiderül a dokumentumból, hogy november 19-ig szerződéskötési moratórium van, azaz addig az Inspira még élhet az esetleges jogorvoslati kérelmével.
 
UPDATE (11. 13.): 
Az NMHH ma közleményt adott ki a múlt hét szerdán lezárt pályázatról. E szerint ezentúl országos, budapesti és lokális szinteken a rádiók hallgatottságmérését két mérési komponensre bontva fogja elvégezni a nyertes M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann konzorcium. Ezt részletezik is: 

„Az első mérési komponensbe az országos, a budapesti és a megyeszékhelyeken, megyei jogú városokban működő, továbbá a 100 ezer főnél népesebb vételkörzettel rendelkező hálózatos rádiók (összesen 31 darab) tartoznak. Ezen csoportba tartozó rádiók esetében folyamatosan vagy havi egy (napló) vagy két (DAR) hét leforgása alatt kell a mérést biztosítani úgy, hogy az országos és a budapesti rádiók esetében havonta, míg a megyeszékhelyek, megyei jogú városok, valamint a 100 ezer főnél népesebb hálózatos vételkörzetek vonatkozásában negyedévente szükséges adatokat szolgáltatni.

Az első komponens esetében az alkalmazandó módszertan a telefonos megkérdezés (DAR) lesz ez év végéig, viszont 2018. január 1-től naplós módszertanra kell áttérni úgy, hogy az átállás előtt legalább egy hónapig párhuzamos (DAR és naplós) mérést használnak.

A második mérési komponensbe azon rádiók kerülnek, amelyek nem tartoznak az elsőbe. A második mérési komponens esetében félévente kell a kutatást elvégezni DAR módszerrel. Ebbe 25 település, illetve azok rádiós vételkörzetei tartoznak. Mindkét esetben a vételkörzeteket a rádiók és a hatóság közösen határozzák meg" - írják. Illetve szerepel még a közleményben, hogy „az első mérési komponenst felölelő közönségmérés során törekedni kell arra, hogy az országban működő legalább 120 rádió bekerüljön a mérésbe úgy, hogy az adatbázisban önállóan is értékelni lehessen az országos, illetve budapesti, valamint a 100 ezer főnél nagyobb vételkörzetű hálózatos és a megyeszékhelyeken, megyei jogú városok vételkörzetében működő rádiókat". 


 
 
Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

27,5 millió forintra bírságolta a Budapest Bankot és az Oney Magyarországot.

Tapssal és ovációval jutalmazta a közönség, majd a mentők elszállították.

A meghívásos tendert a Kraftwork nyerte.

Kolosi Péter szerint az egyetlen célja a Piramis című műsornak, hogy tönkretegyék vele A Falat.

A bulira összeálló zenekarba Fabricius Gábor, Tóth Valentin mellett visszatérőként Fodor Gergő is beszáll. 

hirdetés
hirdetés

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Díjátadó: 11.28. (Helyszín: Akvárium 1051 Erzsébet tér 12.)

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.