hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még maradhat a Radiocafé

Az ORTT megengedte a Sláger frekvenciáján nyertes FM1 konzorciumnak, hogy fél évig megtartsák másik rádiójukat, a Radiocafét – írja az Origo. Az Adveniónak nem kell visszaadnia a Lánchíd frekvenciáját, ők nem is vállaltak ilyet.
hirdetés

Az Origo azt írja, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) keddi ülésén az MSZP-s, fideszes és KDNP-s küldöttek kedvezményt adtak annak a két cégnek, amelyek a múlt héten megnyerték a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciáját.

A portál értesülése szerint a kedvezmény ellentétben áll a győztes pályázatukban vállaltakkal, illetve a pályázati kiírás szellemiségével.

Mint ismert, az ORTT múlt szerdán úgy döntött, hogy a Sláger és a Danubius Rádió november 18-án lejáró műsorszolgáltatási jogosultságát két új cég, az Advenio és az FM1 kapja hét évre.

A pályázatokat csak szerdán hozzák nyilvánosságra, de az Origo forrása szerint az FM1 nyilatkozatában azt vállalta: ha győz, visszaadja a Radiocafé frekvenciáját. Miután a cég megnyerte a Sláger frekvenciáját, beadvánnyal fordult az ORTT-hez, amelyre a testület rábólintott: az FM1 a döntés értelmében 180 nap haladékot kapott a médiahatóságtól, ezalatt párhuzamosan két rádiót - köztük az egy országos frekvencián foghatót - is működtethet.

Ez nem csak a médiatörvényben előírtaknak, de az FM1 által vállaltaknak is ellentmond. A portálnak egy ORTT-s forrás azt mondta, hogy ez alatt az idő alatt a cég módosíthatja a Rádiócaféban lévő részesedését, és így végül mindkét műsorszolgáltatási jogot megtarthatják.

Közben az Advenio sem számolja fel teljesen a Lánchíd Rádióban lévő részesedését november 19-i hatállyal - azaz onnantól kezdve, hogy átveszi a Danubius frekvenciáját -, hanem olyan mértékben csökkenti azt, hogy ne kelljen visszaadnia a frekvenciát, és ezt az ORTT el is fogadta keddi ülésén. Korábban az ORTT két tagja - Majtényi László elnök és Timár János, az SZDSZ által delegált tag - kifogásolta, hogy az Advenio nem nyilatkozott pályázatában a Lánchídban lévő részesedésének felszámolásáról. Ez a pályázat szerint kötelező volt, mégsem zárták ki az eljárásból, sőt, végül megszerezte a Danubius frekvenciáját.

Timár János megerősítette az Origo információit a keddi ülésen meghozott döntésekről. Mint mondta, teljesen abszurd a helyzet, de a frekvenciákról hozott döntéshez hasonlóan ismét teljes összehangban szavazott erről a többi pártdelegált. "Az Advenio nem is tett összeférhetetlenségi nyilatkozatot, így jogsértő módon kikerülte a problémát, az FM1 pedig, úgy tűnik, rájött, hogy balek volt, és utólag kér haladékot, hogy ő is hasonló módon járhasson el" - állította Timár.

Ehhez a témához kapcsolódik, hogy a Sláger bejelentette: bírósághoz fordul az országos kereskedelmi rádiós koncessziós pályázat eredménye miatt, ezügyben hétfőn megtették a jogi lépést.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.