hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még maradhat a Radiocafé

Az ORTT megengedte a Sláger frekvenciáján nyertes FM1 konzorciumnak, hogy fél évig megtartsák másik rádiójukat, a Radiocafét – írja az Origo. Az Adveniónak nem kell visszaadnia a Lánchíd frekvenciáját, ők nem is vállaltak ilyet.
hirdetés

Az Origo azt írja, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) keddi ülésén az MSZP-s, fideszes és KDNP-s küldöttek kedvezményt adtak annak a két cégnek, amelyek a múlt héten megnyerték a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciáját.

A portál értesülése szerint a kedvezmény ellentétben áll a győztes pályázatukban vállaltakkal, illetve a pályázati kiírás szellemiségével.

Mint ismert, az ORTT múlt szerdán úgy döntött, hogy a Sláger és a Danubius Rádió november 18-án lejáró műsorszolgáltatási jogosultságát két új cég, az Advenio és az FM1 kapja hét évre.

A pályázatokat csak szerdán hozzák nyilvánosságra, de az Origo forrása szerint az FM1 nyilatkozatában azt vállalta: ha győz, visszaadja a Radiocafé frekvenciáját. Miután a cég megnyerte a Sláger frekvenciáját, beadvánnyal fordult az ORTT-hez, amelyre a testület rábólintott: az FM1 a döntés értelmében 180 nap haladékot kapott a médiahatóságtól, ezalatt párhuzamosan két rádiót - köztük az egy országos frekvencián foghatót - is működtethet.

Ez nem csak a médiatörvényben előírtaknak, de az FM1 által vállaltaknak is ellentmond. A portálnak egy ORTT-s forrás azt mondta, hogy ez alatt az idő alatt a cég módosíthatja a Rádiócaféban lévő részesedését, és így végül mindkét műsorszolgáltatási jogot megtarthatják.

Közben az Advenio sem számolja fel teljesen a Lánchíd Rádióban lévő részesedését november 19-i hatállyal - azaz onnantól kezdve, hogy átveszi a Danubius frekvenciáját -, hanem olyan mértékben csökkenti azt, hogy ne kelljen visszaadnia a frekvenciát, és ezt az ORTT el is fogadta keddi ülésén. Korábban az ORTT két tagja - Majtényi László elnök és Timár János, az SZDSZ által delegált tag - kifogásolta, hogy az Advenio nem nyilatkozott pályázatában a Lánchídban lévő részesedésének felszámolásáról. Ez a pályázat szerint kötelező volt, mégsem zárták ki az eljárásból, sőt, végül megszerezte a Danubius frekvenciáját.

Timár János megerősítette az Origo információit a keddi ülésen meghozott döntésekről. Mint mondta, teljesen abszurd a helyzet, de a frekvenciákról hozott döntéshez hasonlóan ismét teljes összehangban szavazott erről a többi pártdelegált. "Az Advenio nem is tett összeférhetetlenségi nyilatkozatot, így jogsértő módon kikerülte a problémát, az FM1 pedig, úgy tűnik, rájött, hogy balek volt, és utólag kér haladékot, hogy ő is hasonló módon járhasson el" - állította Timár.

Ehhez a témához kapcsolódik, hogy a Sláger bejelentette: bírósághoz fordul az országos kereskedelmi rádiós koncessziós pályázat eredménye miatt, ezügyben hétfőn megtették a jogi lépést.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.