hirdetés
hirdetés
hirdetés

Még maradhat a Radiocafé

Az ORTT megengedte a Sláger frekvenciáján nyertes FM1 konzorciumnak, hogy fél évig megtartsák másik rádiójukat, a Radiocafét – írja az Origo. Az Adveniónak nem kell visszaadnia a Lánchíd frekvenciáját, ők nem is vállaltak ilyet.
hirdetés

Az Origo azt írja, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) keddi ülésén az MSZP-s, fideszes és KDNP-s küldöttek kedvezményt adtak annak a két cégnek, amelyek a múlt héten megnyerték a Danubius és a Sláger Rádió frekvenciáját.

A portál értesülése szerint a kedvezmény ellentétben áll a győztes pályázatukban vállaltakkal, illetve a pályázati kiírás szellemiségével.

Mint ismert, az ORTT múlt szerdán úgy döntött, hogy a Sláger és a Danubius Rádió november 18-án lejáró műsorszolgáltatási jogosultságát két új cég, az Advenio és az FM1 kapja hét évre.

A pályázatokat csak szerdán hozzák nyilvánosságra, de az Origo forrása szerint az FM1 nyilatkozatában azt vállalta: ha győz, visszaadja a Radiocafé frekvenciáját. Miután a cég megnyerte a Sláger frekvenciáját, beadvánnyal fordult az ORTT-hez, amelyre a testület rábólintott: az FM1 a döntés értelmében 180 nap haladékot kapott a médiahatóságtól, ezalatt párhuzamosan két rádiót - köztük az egy országos frekvencián foghatót - is működtethet.

Ez nem csak a médiatörvényben előírtaknak, de az FM1 által vállaltaknak is ellentmond. A portálnak egy ORTT-s forrás azt mondta, hogy ez alatt az idő alatt a cég módosíthatja a Rádiócaféban lévő részesedését, és így végül mindkét műsorszolgáltatási jogot megtarthatják.

Közben az Advenio sem számolja fel teljesen a Lánchíd Rádióban lévő részesedését november 19-i hatállyal - azaz onnantól kezdve, hogy átveszi a Danubius frekvenciáját -, hanem olyan mértékben csökkenti azt, hogy ne kelljen visszaadnia a frekvenciát, és ezt az ORTT el is fogadta keddi ülésén. Korábban az ORTT két tagja - Majtényi László elnök és Timár János, az SZDSZ által delegált tag - kifogásolta, hogy az Advenio nem nyilatkozott pályázatában a Lánchídban lévő részesedésének felszámolásáról. Ez a pályázat szerint kötelező volt, mégsem zárták ki az eljárásból, sőt, végül megszerezte a Danubius frekvenciáját.

Timár János megerősítette az Origo információit a keddi ülésen meghozott döntésekről. Mint mondta, teljesen abszurd a helyzet, de a frekvenciákról hozott döntéshez hasonlóan ismét teljes összehangban szavazott erről a többi pártdelegált. "Az Advenio nem is tett összeférhetetlenségi nyilatkozatot, így jogsértő módon kikerülte a problémát, az FM1 pedig, úgy tűnik, rájött, hogy balek volt, és utólag kér haladékot, hogy ő is hasonló módon járhasson el" - állította Timár.

Ehhez a témához kapcsolódik, hogy a Sláger bejelentette: bírósághoz fordul az országos kereskedelmi rádiós koncessziós pályázat eredménye miatt, ezügyben hétfőn megtették a jogi lépést.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók