hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kinyomták a Radiocafét

Beszüntette a Radiocafé sugárzását az Antenna Hungária. A rádió elmaradt műsorszolgáltatási díja miatt az NMHH szerződést is bontott a céggel. 24 millióval tartoznak a médiahatóságnak. Kádár Tamás gyászol.

hirdetés

A Milliók Reggelire című műsor Facebook-oldalán jelent meg kedden a hír, hogy az Antenna Hungária délután négykor lekapcsolta a Radiocafé sugárzását, mert a tulajdonos nem fizette be a sugárzási díjat.

A hírt megerősítette Tóth András, az Antenna Hungária kommunikációs vezetője is. Megfogalmazása szerint a társaság „szerződéses feltételek nem teljesítése miatt szünetelteti a rádió sugárzását”. Arra a kérdésre, hogy a műsorszórási díj elmaradásáról van-e szó, nem kívánt reagálni.

Amint az ismert, a Radiocafé nemrég tulajdonosváltáson ment keresztül, az Est Media a rövidtávú üzemi eredményesség érdekében eladta a rádiót üzemeltető KV Barát Kft-t. Meg nem erősített információink szerint a rádió vevője az egykori Zóna Taxit üzemeltető Veres István és a céghez kötődő tulajdonosi kör lehet, amely márciusban próbálkozott a Rise FM helyén új rádió indításával, anélkül, hogy arra engedélyt kapott volna a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságtól. Az NMHH április 14-én fel is mondta a Radio Face üzemeltetőjével még korábban kötött műsorszolgáltatási szerződést.

A Radicafé stúdiója szerda reggel (Forrás: a rádió Facebook oldala)

A Milliók Reggelire Facebook-oldalán a kommentek között az is olvasható, hogy az Antenna Hungária felé meglévő tartozást még a régi tulajdonos, az Est Média halmozta fel és az új sem fizette ki, ezt az információt azonban az Antenna Hungária munkatársa nem erősítette meg. Az azóta napvilágot látott információkból viszont kiderül, hogy a társaság nem csak az Antenna Hungáriának, hanem az NMHH-nak is tartozik – amely tartozás viszont biztosan a korábbi tuljadonos Esthez köthető.

A tulajdonosváltás után az NMHH azonnal szerződést bontott 

Az ügyben ugyanis megkerestük Kelemen Zoltánt, a rádió ügyvezetőjét is, aki annyit közölt délután a Kreatív Online-nal, hogy hamarosan közleményt adnak ki az MTI-nek. Az MTI-hez eljuttatott szövegben végül arról tájékoztat a rádió, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) már május 11-én – tehát pár nappal az említett tulajdonosváltás után – felmondta a Radiocafé 2000 óta hatályos műsorszolgáltatási szerződését. A közlemény ugyanakkor kiemeli, hogy a rádió az elmúlt 11 évben csaknem 250 millió forint műsorszolgáltatási díjat fizetett az NMHH-nak és jogelődjének, az ORTT-nek. A nehéz gazdasági helyzet, a rádiós hirdetési piac nagymértékű zsugorodása miatt a díjfizetésben héthavi hátralékuk keletkezett, amit a médiahatóság nem tolerált tovább, „annak ellenére sem, hogy más médiumokkal szemben időnként sokkal megengedőbb magatartást tanúsított” – fogalmaz a közlemény.

Kiricsi Karola, az NMHH szóvivője a közleményre úgy reagált, hogy „a Médiatanács a Radiocafé esetében is méltányosan járt el és több alkalommal is fizetési könnyítést adott – többek között tavaly ősszel hat havi kamatmentes részletfizetést tett lehetővé – de a szolgáltató az ezekben vállalt feltételeket is sorra megszegte”. A médiumnak 2010 júliusa óta voltak fizetési problémái, tartozása azóta halmozódott. A szóvivő közölte azt is: a rádió utoljára mintegy 24 millió forint összegű díjtartozásának megfizetésére kapott haladékot május 9-éig. A tartozást határidőre nem rendezték, emellett a szolgáltató a bankgarancia biztosítására vonatkozó kötelezettségét is megszegte, ezért mondta fel azonnali hatállyal a Médiatanács május 11-én a műsorszolgáltatási szerződést. Ugyan Tóth András korábban a Kreatív érdeklődésekor utalt arra is, hogy amennyiben a kérdéses szerződési feltételek teljesülnek, a sugárzás folytatódhat, azonban annak tükrében, hogy az NMHH felmondta a rádió műsorszolgáltatási szerződését, ez kevéssé tűnik valószerűnek. 

Hónapok óta senkinek nem fizettek 

A rádió működése egyébként már a napokban sem ment zökkenőmentesen, hétfőn délelőtt ugyanis elmaradtak a hírműsorok. A Comment:com szerint az elmaradás oka – ami egybevág a Kreatív információival is –, hogy a munkatársak hónapok óta nem kapnak fizetést. A Radiocafé fórumán ugyanakkor ezt cáfolták: „móni lebetegedett, marcsinak a gyerekei betegek. timi délelőtt máshol dolgozik... így jártunk. elnézést kérünk a rendkívüli hírszünetért, délután már újra mondunk friss híreket.”

Halotti beszéd

A szomorú lépés kapcsán az Est Media Group éléről áprilisban távozó Kádár Tamás egyfajta halott beszédnek szánt üzenetet jelentetett meg Facebook-üzenőfalán:

„Az ország legjobb rádiója hallgatott el ma, 2011. május 17-én 16.00 órakor. Nem azt állítom, hogy az utóbbi hetekben is az ország legjobb rádiója volt, de azt igen, hogy évekig, a működésének szinte teljes ideje alatt a radiocafé 98.6 volt Magyarország legmodernebb, leginvenciózusabb, legkulturáltabb, legsokoldalúbb, és igen: legközszolgálatibb rádiója.

Nyilván elfogult vagyok, hiszen ott voltam, amikor még EstFM-ként először megszólalt a „Cowboy” a 98.6-on, amikor átalakult és megszületett a radiocafé 98.6, amikor nem tudta bedönteni a Petőfi, amikor megvette az econet, és sajnos ott voltam ma is, amikor utoljára szólalt meg a „Cowboy” a 98.6-on.

A radiocafé 98.6-tal sokkal kevesebb lett a magyar médiapiac. Nem állítom, hogy nem neheztelek azokra, akik ide juttatták, és egyúttal haragszom magamra is, amiért 2007-ben úgy döntöttem, hogy érdemes eladni.

Jól látszik, hogy ez a rádió (jelzem, az összes!) csak addig tud jól működni, amíg a lélek, a rádiózás iránt érzett megfoghatatlan szerelem hajtja előre. Azoknak az embereknek a közös szerelme, akik csinálják, nap, mint nap. Ha ez nincs meg, akkor az történik, hogy egyszer csak lekapcsolják. Mint az „én rádiómat” egy órával ezelőtt...

a radiocafé örök barátja,

Kádár Tamás”

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.