hirdetés
hirdetés
hirdetés

Haladékot kapott Vajna rádiója

Heti ülésén két körzeti kereskedelmi televízió – a Balaton Televízió és a d1 Tv – médiaszolgáltatóját is burkolt reklám sorozatos közzététele miatt szankcionálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. Emellett meghosszabbította a karcagi Aktív Rádió jogosultságát, ideiglenes hatósági szerződést köt a Helikon Rádióval és engedélyt adott az LB Rádió Kft.-nek, hogy elhalassza a hajdúsági médiaszolgáltatásainak megkezdését. Utóbbi Andy Vajna érdekköréhez tartozik.

hirdetés

Haladékot kapott Vajna rádiója

Hozzájárult a testület, hogy az LB Rádió Kft. – egy hónap halasztással – legkésőbb február 1-jén kezdje meg médiaszolgáltatását a Hajdúböszörmény 98,9 MHz, a Hajdúnánás 93,3 MHz és a Hajdúszoboszló 100,6 MHz helyi frekvencián. A médiaszolgáltatás megkezdésének halasztását engedélyező gyakorlatot közleményük szerint még a Médiatanács jogelődje, az ORTT dolgozta ki, amelyet azóta is alkalmaz a grémium, ha a kérelmeket határidőben és kellőképpen alátámasztva terjesztik elő. 2011 óta összesen 36 alkalommal fordult elő, hogy a testület hasonló ügyben hozott döntést, legutóbb tavaly augusztusban, a Mária Rádió Savaria ügyében, a Szombathely 88,4 MHz-en. A jogosultság időtartama ugyanakkor nem a szolgáltatás megindulásától, hanem a hatósági szerződés megkötésétől kezdődik, és a pályázatot elnyert szolgáltatóknak már a szerződés megkötésének időpontjától kell fizetniük a médiaszolgáltatási díjat is.

A 24.hu rámutat: „az LB Rádió Kft. az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő Rádió 1 ügyvédjeinek, Litter Zsuzsannának és Bíró Balázsnak a nevén lévő cég, mely a Rádió 1-el hálózatba kapcsolódva kíván működni. Azonban az érvényes hatósági szerződéseiben vállalt határidőt túllépve nem kezdte meg a vállalt médiaszolgáltatást az érintett három hajdúsági rádiós frekvencián, emiatt pedig a Médiatanács elvben a médiatörvény alapján akár fel is bonthatta volna a szerződését a céggel szerződésszegésre hivatkozva.”

További rádiós ügyek

A Médiatanács a fentiek mellett 2023. március 29-ig meghosszabbította a Karcag 93,8 MHz-en szóló, helyi Aktív Rádió médiaszolgáltatási jogosultságát. A grémium ugyanakkor nem újította meg a Veszprém 95,1 MHz-en működő, szintén helyi vételkörzetű, az FM4 Rádió üzemeltetésében álló Mária Rádió Völgyhíd jogosultságát, mert esetében a Médiatanács korábban megállapította, hogy ismételt jelleggel megszegte a médiatörvény rendelkezéseit, így a jogosultság meghosszabbításának jogszabályi akadálya van. A Miskolc-Avas 88,7 MHz kisközösségi rádió, a Code FM hatósági szerződését – az üzemeltető, Kalló Gyula médiaszolgáltató beadványa után – a testület közös megegyezéssel megszüntette.

A Helikon Rádió kérelmére a tanács a január 13. – március 14. közötti időszakra ideiglenes hatósági szerződést köt a médiaszolgáltatóval a Keszthely 99,4 MHz és a Nagykanizsa 95,6 MHz helyi rádiós frekvencia használatáról, tekintve, hogy a frekvenciákhoz kapcsolódó új pályázati eljárások még nem zárultak le.

Furcsa burkolt reklámok

Rádiók mellett szó esett a tévékről is. A televíziós egészségügyi magazinműsorok célvizsgálatában a d1 Tv műsorszolgáltatójára, a Domino Tv Műsorszolgáltatóra 31 alkalommal közzétett burkolt reklám miatt 155 ezer forintos bírságot szabott ki a Médiatanács, mert egy magazinműsorban a műsorvezető-szerkesztő rendre a saját vállalkozása által gyártott termékeket ajánlotta, illetve azok elérhetőségét tüntették fel, míg egy másik műsorban a vendégszakértők telefonszámát és honlapcímeit jelenítették meg.

A Balaton Televízió egy októberi magazinműsorában egy delikáteszüzlet termékeit törvénybe ütközően népszerűsítette, ezért a testület figyelmeztette a médiaszolgáltatót, hogy jogszerűen működjön és tartózkodjon a további jogsértésektől. A televízió emellett 90 ezer forintos bírságot kapott, mert támogatói üzenetben burkolt reklámozást folytatott, illetve – szintén burkolt reklámként – egy autós műsorszám után főcím nélküli reklámblokkot sugározott.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.