hirdetés
hirdetés
hirdetés

Folytatódik a Kossuth-NeoFM-Class párbaj

A 15 év feletti magyarok közül tíz emberből hozzávetőleg kilenc, átlagosan napi szinten négy óra feletti időtartamban hallgatott rádiót decembernben. Különböző korcsoport, idősáv és hely szerinti bontásokat tekintve az MR1 Kossuth, a Class FM és a Neo FM versengtek az elsőségért.

hirdetés

Megint sok időt töltöttünk rádiózással az év utolsó hónapjában – derül ki a Gfk és az Ipsos által készített rádiós hallgatottsági kutatásból. Különösen a reggel 7 és 9 óra között, illetve a délután 14 és 15 óra közötti idősávoikban volt jelentős a hallgatottság.

2010 utolsó hónapjában egy átlagos napon a 15 évnél idősebb magyar népesség 87 százaléka, azaz 7 millió 406 ezer fő hallgatott rádiót, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében pedig átlagosan 4 óra 10 perc volt. Ez tehát annyit jelent, hogy a 15 év felettiek közül tíz emberből hozzávetőleg kilenc, átlagosan napi szinten négy óra feletti időtartamban hallgat rádiót. A karácsonyi ünnepek miatt még inkább jellemző volt decemberben az a rádióhallgatási szokás, hogy hétköznap többet rádiózunk, mint hétvégén.

A reggel 7 és 8 közötti idősávban tapasztalt hallgatottság kiemelkedő volt a korábbi hónapokhoz viszonyítva: a lakosság majdnem harmada hallgatott bele ebben az időben valamely rádió műsorába. A délelőtti hallgatási maximum is korábbra tolódott, így az átlagos napi hallgatottság délelőtt 8:45-kor érte el a csúcsot, egy órával korábban, mint a megelőző hónapokban.

A kora délutáni hallgatottság is megváltozott a novemberi hónaphoz viszonyítva, hiszen a kimagasló kora reggeli hallgatottság mellett a kora délutáni elérés is jelentősebb volt decemberben: 14 és 15 óra között 21 százalékos elérés volt jellemző, azaz ebben az idősávban a magyar lakosság ötödét lehetett elérni a különböző rádióadókon keresztül.

Az átlagos napi elérésben továbbra is az MR1-Kossuth rádió van az élen a teljes 15 év feletti lakosság körében, a csatornát ugyanis 1,638 millióan hallgatták naponta a Gfk-Ipsos szerint. Második helyen a Neo FM áll, napi 1,266 millióval, majd a Class FM következik 1,212 millióval. Az MR2-Petőfi áll a negyedik, a Juventus pedig az ötödik helyen.

A 15-49-es korosztályra szűkítve ettől jelentősen eltérő a sorrend, itt a Class FM magasan vezeti a mezőnyt 913 ezres hallgatottsággal a második helyezett, 770 ezres Neo FM előtt. Ebben a korcsoportban a Kossuth szerezte meg a harmadik (495 ezer), a Petőfi pedig a negyedik helyet (406 ezer), 367 ezerrel ötödik a Juventus, 267 ezerrel pedig hatodik a Rádió 1 network. A két országos kereskedelmi rádió, a Neo és a Class erős dominanciája jellemző emellett a 18-29-es korosztályra is.

Ha csak a fővárosi 15 év feletti lakosságot tekintjük, itt a Kossuth vezet napi 268 ezerrel, 201 ezerrel pedig a Juventus a második, őket követi a Neo FM (159) és a Class FM (143). A budapesti 15-49 éves korosztályt vizsgálva a Juventus őrzi a vezető helyét (139 ezer), viszont itt második helyen holtvesenyben a Class FM-mel a Rádió1 áll (107 ezer), őket szorosan követi a Neo 104 ezerrel.

Ha a legfőbb rádiós csúcsidőt, a reggel 6-10 óráig tartó idősávot vesszük, akkor 1,236 millióval a Kossuth vezeti a sorrendet, őket követi a Neo FM 1,087 millióval, majd 894 ezerrel a Class FM. A 15-49 évesek között a Kossuth dominanciája teljesen megszűnik ebben az idősávban, itt a Neo áll az élen 717 ezerrel, a Class a második 630 ezerrel, míg a Kossuth-ot csak 309 ezren hallgatják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.