hirdetés
hirdetés
hirdetés

Folytatódik a Kossuth-NeoFM-Class párbaj

A 15 év feletti magyarok közül tíz emberből hozzávetőleg kilenc, átlagosan napi szinten négy óra feletti időtartamban hallgatott rádiót decembernben. Különböző korcsoport, idősáv és hely szerinti bontásokat tekintve az MR1 Kossuth, a Class FM és a Neo FM versengtek az elsőségért.

hirdetés

Megint sok időt töltöttünk rádiózással az év utolsó hónapjában – derül ki a Gfk és az Ipsos által készített rádiós hallgatottsági kutatásból. Különösen a reggel 7 és 9 óra között, illetve a délután 14 és 15 óra közötti idősávoikban volt jelentős a hallgatottság.

2010 utolsó hónapjában egy átlagos napon a 15 évnél idősebb magyar népesség 87 százaléka, azaz 7 millió 406 ezer fő hallgatott rádiót, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében pedig átlagosan 4 óra 10 perc volt. Ez tehát annyit jelent, hogy a 15 év felettiek közül tíz emberből hozzávetőleg kilenc, átlagosan napi szinten négy óra feletti időtartamban hallgat rádiót. A karácsonyi ünnepek miatt még inkább jellemző volt decemberben az a rádióhallgatási szokás, hogy hétköznap többet rádiózunk, mint hétvégén.

A reggel 7 és 8 közötti idősávban tapasztalt hallgatottság kiemelkedő volt a korábbi hónapokhoz viszonyítva: a lakosság majdnem harmada hallgatott bele ebben az időben valamely rádió műsorába. A délelőtti hallgatási maximum is korábbra tolódott, így az átlagos napi hallgatottság délelőtt 8:45-kor érte el a csúcsot, egy órával korábban, mint a megelőző hónapokban.

A kora délutáni hallgatottság is megváltozott a novemberi hónaphoz viszonyítva, hiszen a kimagasló kora reggeli hallgatottság mellett a kora délutáni elérés is jelentősebb volt decemberben: 14 és 15 óra között 21 százalékos elérés volt jellemző, azaz ebben az idősávban a magyar lakosság ötödét lehetett elérni a különböző rádióadókon keresztül.

Az átlagos napi elérésben továbbra is az MR1-Kossuth rádió van az élen a teljes 15 év feletti lakosság körében, a csatornát ugyanis 1,638 millióan hallgatták naponta a Gfk-Ipsos szerint. Második helyen a Neo FM áll, napi 1,266 millióval, majd a Class FM következik 1,212 millióval. Az MR2-Petőfi áll a negyedik, a Juventus pedig az ötödik helyen.

A 15-49-es korosztályra szűkítve ettől jelentősen eltérő a sorrend, itt a Class FM magasan vezeti a mezőnyt 913 ezres hallgatottsággal a második helyezett, 770 ezres Neo FM előtt. Ebben a korcsoportban a Kossuth szerezte meg a harmadik (495 ezer), a Petőfi pedig a negyedik helyet (406 ezer), 367 ezerrel ötödik a Juventus, 267 ezerrel pedig hatodik a Rádió 1 network. A két országos kereskedelmi rádió, a Neo és a Class erős dominanciája jellemző emellett a 18-29-es korosztályra is.

Ha csak a fővárosi 15 év feletti lakosságot tekintjük, itt a Kossuth vezet napi 268 ezerrel, 201 ezerrel pedig a Juventus a második, őket követi a Neo FM (159) és a Class FM (143). A budapesti 15-49 éves korosztályt vizsgálva a Juventus őrzi a vezető helyét (139 ezer), viszont itt második helyen holtvesenyben a Class FM-mel a Rádió1 áll (107 ezer), őket szorosan követi a Neo 104 ezerrel.

Ha a legfőbb rádiós csúcsidőt, a reggel 6-10 óráig tartó idősávot vesszük, akkor 1,236 millióval a Kossuth vezeti a sorrendet, őket követi a Neo FM 1,087 millióval, majd 894 ezerrel a Class FM. A 15-49 évesek között a Kossuth dominanciája teljesen megszűnik ebben az idősávban, itt a Neo áll az élen 717 ezerrel, a Class a második 630 ezerrel, míg a Kossuth-ot csak 309 ezren hallgatják.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.