hirdetés
hirdetés
hirdetés

Komolyzene a Bartókon túl

Elindult a Klasszik Rádió

A sajtó és a közélet a Sláger-Danubius-Neo FM-Class négyeséről beszél, miközben csendben zajlott egy új, klasszikus zenei rádió előkészítése. A főváros körzetében már fogható a Klasszik Rádiónak elnevezett Jazzy-testvér. Kevés beszéd, sok zene, valamint a magyar mellett angol és francia híradás lesz.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

„Úttörő vállalkozásba fogtunk, hogy a klasszikus zenét közel hozzuk az emberekhez” – mondta el az újonnan induló Klasszik Rádió bemutató sajtótájékoztatóján a Jazzy Rádióban is érdekelt Target Media ügyvezetője, Nagy Tamás.

A Budapesten és hatvan kilométeres körzetében fogható adó 92.1-es hullámsávjához úgy jutottak hozzá, hogy a médiacég megvásárolta az Aerielt, amely 2002-ben nyert - időközben 2014-ig megújított - koncessziót az Országos Rádió és Televízió Testülettől (ORTT) a brit BBC és a francia RFI közrádiók műsorának továbbítására.

Nem egy új Bartók
„A Klasszik Rádió nem egy második vagy egy jobb MR3-Bartók akar lenni, ugyanis a látszólagos profilazonosság mellett a két adó különböző lesz” – tette hozzá Zsoldos Dávid programigazgató, aki azt is elmondta, hogy 90 százalékban komolyzenét sugároznak. A program kialakításakor figyelembe vették az európai országokban kereskedelmi alapon működő klasszikus zenei rádiókat.

„A brit Classic FM playlistjét vizsgáltuk, ezek alapján mi is készítettünk egy négy-ötszáz fős népszerű alapot, amit sűrűn fogunk játszunk, ezt egészíti ki a ritkábban játszott 1500 tétel, ami többszáz órai anyagot jelent” – magyarázta a programigazgató.

Hírek angolul és franciául
A rádióban óránként jelentkeznek hírekkel, ám a magyar mellett az adó korábbi profiljához viszonyítva idegen nyelvű híradások is lesznek: reggel hatkor, délben és délután négykor angolul, valamint este félórás angol és francia nyelvű információs blokk is hallható lesz.

Kocsis Zoltán zongoraművész, karmester, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója saját műsorral jelentkezik a Klasszik Rádióban. Ő arról beszélt, hogy komoly áthidaló funkciót szánnak az adónak, amelytől azt is várják, hogy új közönséget szólíthat meg a klasszikus zene.

A műsorvezetők közt színészek is feltűnnek, ami tudatos döntés volt a rádió részéről: „A kiváló orgánummal hatékonyan lehet megszólítani a közönséget” – véli Zsoldos Dávid, ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a műsorvezetők felkészülését a zeneileg magasan képzett szerkesztői csapat segíti.

A Klasszik Rádió a sajtótájékoztató végén indult el, egyelőre tesztüzemben, csak zenével. A szerkesztett adás december 1-jén startol a Jazzy Rádióval szomszédos stúdióból. 

Nagy Tamás a Kreatív Online kérdésére elmondta, hogy házon belül készült kreatívokkal vezetik be az új adót: lesz print, online  és köztéri kampány. Jelenleg készül a Klasszik Rádió honlapja, ahol online is fogható lesz az adás.

A Klasszik Rádió
Zsoldos Dávid programigazgató eredetileg zongoraművész-tanár, zenetörténész. A Fidelio Média ügyvezető igazgatója, a Fidelio.hu alapítója, kitalálója, a Fidelio.hu és a Fidelio Est főszerkesztője. 2003-tól 2009 novemberéig a radiocafé 98.6-on hallható Capriccio szerkesztő-műsorvezetője. A Jeunesses Musicales Hungary Egyesület elnöke, a Müpa Magazin főszerkesztője, a Művészetek Palotája klasszikus zenei tanácsadója, a Budapesti Kommunikációs Főiskola tanára.

Műsorvezetők:

  • Háver-Varga Mariann, a Jazzy szerkesztő-műsorvezetője
  • Nyúl Zsuzsa, a Viva Televízió volt műsorvezetője, dolgozott a TV2-nél, a Radiocafénál, a Vital Tv szerkesztő-műsorvezetője, sorozatokat készít a Deko Televíziónak és októbertől a Nemzeti Jégszínház pr-tevékenységét segíti.
  • Fellegi Lénárd, a Piccolo Színházban játszott, énekelt, dj, videoklippeket és reklámokat is forgat, mint rendező, szereplő, gyártásvezető
  • Kis-Horváth Zoltán, színészként dolgozott a budapesti Katona József Színházban és a Pesti Magyar Színházban, mint stúdiós, jelenleg a Lukáts Andor igazgatósága alatt álló Sanyi és Aranka Színházban játszik és filmeket szinkronizál


Magazinműsorok vezetői:

  • Kocsis Zoltán, zongoraművész, karmester, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója
  • Vashegyi György, karmester, csembaló (continuo), fortepiano, fortepiano (continuo), orgona (continuo)
  • Ókovács Szilveszter, énekes, műsorvezető, újságíró
  • Szilasi Alex, zongoraművész
  • Mesterházi Gábor, zenekritikus, szerkesztő
  • Lukácsházi Győző, a Bon-bon Matinék szülőatyja
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A jövőben a Café felel a szálloda külső kommunikációjáért.

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.