hirdetés
hirdetés
hirdetés

Komolyzene a Bartókon túl

Elindult a Klasszik Rádió

A sajtó és a közélet a Sláger-Danubius-Neo FM-Class négyeséről beszél, miközben csendben zajlott egy új, klasszikus zenei rádió előkészítése. A főváros körzetében már fogható a Klasszik Rádiónak elnevezett Jazzy-testvér. Kevés beszéd, sok zene, valamint a magyar mellett angol és francia híradás lesz.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

„Úttörő vállalkozásba fogtunk, hogy a klasszikus zenét közel hozzuk az emberekhez” – mondta el az újonnan induló Klasszik Rádió bemutató sajtótájékoztatóján a Jazzy Rádióban is érdekelt Target Media ügyvezetője, Nagy Tamás.

A Budapesten és hatvan kilométeres körzetében fogható adó 92.1-es hullámsávjához úgy jutottak hozzá, hogy a médiacég megvásárolta az Aerielt, amely 2002-ben nyert - időközben 2014-ig megújított - koncessziót az Országos Rádió és Televízió Testülettől (ORTT) a brit BBC és a francia RFI közrádiók műsorának továbbítására.

Nem egy új Bartók
„A Klasszik Rádió nem egy második vagy egy jobb MR3-Bartók akar lenni, ugyanis a látszólagos profilazonosság mellett a két adó különböző lesz” – tette hozzá Zsoldos Dávid programigazgató, aki azt is elmondta, hogy 90 százalékban komolyzenét sugároznak. A program kialakításakor figyelembe vették az európai országokban kereskedelmi alapon működő klasszikus zenei rádiókat.

„A brit Classic FM playlistjét vizsgáltuk, ezek alapján mi is készítettünk egy négy-ötszáz fős népszerű alapot, amit sűrűn fogunk játszunk, ezt egészíti ki a ritkábban játszott 1500 tétel, ami többszáz órai anyagot jelent” – magyarázta a programigazgató.

Hírek angolul és franciául
A rádióban óránként jelentkeznek hírekkel, ám a magyar mellett az adó korábbi profiljához viszonyítva idegen nyelvű híradások is lesznek: reggel hatkor, délben és délután négykor angolul, valamint este félórás angol és francia nyelvű információs blokk is hallható lesz.

Kocsis Zoltán zongoraművész, karmester, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója saját műsorral jelentkezik a Klasszik Rádióban. Ő arról beszélt, hogy komoly áthidaló funkciót szánnak az adónak, amelytől azt is várják, hogy új közönséget szólíthat meg a klasszikus zene.

A műsorvezetők közt színészek is feltűnnek, ami tudatos döntés volt a rádió részéről: „A kiváló orgánummal hatékonyan lehet megszólítani a közönséget” – véli Zsoldos Dávid, ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a műsorvezetők felkészülését a zeneileg magasan képzett szerkesztői csapat segíti.

A Klasszik Rádió a sajtótájékoztató végén indult el, egyelőre tesztüzemben, csak zenével. A szerkesztett adás december 1-jén startol a Jazzy Rádióval szomszédos stúdióból. 

Nagy Tamás a Kreatív Online kérdésére elmondta, hogy házon belül készült kreatívokkal vezetik be az új adót: lesz print, online  és köztéri kampány. Jelenleg készül a Klasszik Rádió honlapja, ahol online is fogható lesz az adás.

A Klasszik Rádió
Zsoldos Dávid programigazgató eredetileg zongoraművész-tanár, zenetörténész. A Fidelio Média ügyvezető igazgatója, a Fidelio.hu alapítója, kitalálója, a Fidelio.hu és a Fidelio Est főszerkesztője. 2003-tól 2009 novemberéig a radiocafé 98.6-on hallható Capriccio szerkesztő-műsorvezetője. A Jeunesses Musicales Hungary Egyesület elnöke, a Müpa Magazin főszerkesztője, a Művészetek Palotája klasszikus zenei tanácsadója, a Budapesti Kommunikációs Főiskola tanára.

Műsorvezetők:

  • Háver-Varga Mariann, a Jazzy szerkesztő-műsorvezetője
  • Nyúl Zsuzsa, a Viva Televízió volt műsorvezetője, dolgozott a TV2-nél, a Radiocafénál, a Vital Tv szerkesztő-műsorvezetője, sorozatokat készít a Deko Televíziónak és októbertől a Nemzeti Jégszínház pr-tevékenységét segíti.
  • Fellegi Lénárd, a Piccolo Színházban játszott, énekelt, dj, videoklippeket és reklámokat is forgat, mint rendező, szereplő, gyártásvezető
  • Kis-Horváth Zoltán, színészként dolgozott a budapesti Katona József Színházban és a Pesti Magyar Színházban, mint stúdiós, jelenleg a Lukáts Andor igazgatósága alatt álló Sanyi és Aranka Színházban játszik és filmeket szinkronizál


Magazinműsorok vezetői:

  • Kocsis Zoltán, zongoraművész, karmester, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója
  • Vashegyi György, karmester, csembaló (continuo), fortepiano, fortepiano (continuo), orgona (continuo)
  • Ókovács Szilveszter, énekes, műsorvezető, újságíró
  • Szilasi Alex, zongoraművész
  • Mesterházi Gábor, zenekritikus, szerkesztő
  • Lukácsházi Győző, a Bon-bon Matinék szülőatyja
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.