hirdetés
hirdetés
hirdetés

A pohár úgy gondolta, kicsordulok

Az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében a Favorit Masters Kft. az Inforádió korábbi frekvenciáján, a 95.8 Mhz-en indíthat rádiót. A cég tulajdonosai az egykori Prognózis zenekarból ismert Vörös István és a korábban a Skorpióban, Dinamitban és P. Mobilban egyaránt zenélő Németh Gábor. Előbbi az elnökhelyettese, utóbbi pedig elnöke a Magyar Rockzenészek Egyesületének (MaRock), így nem meglepetés, hogy a rádió magyar rockot fog elsősorban sugározni. Velük beszélgettünk. 

hirdetés

Az eddigi híradásokból azt lehet tudni, hogy az  egyesület nevére utalva  MaRock lesz a rádió neve.

Németh Gábor: Az új adó neve Rádió Rock lesz, többek között azért, mert az egyesület nem névadója, csak támogatója a rádiónak. Az egyesület vezetése minden lehetséges fórumon nagyon sokat tett azért, hogy ez az adó létrejöjjön. Az egyesület tagjai, és zenésztársaink egyöntetűen támogatták és segítették ezt a munkát. A rádió célja, hogy a magyar rockzene visszakapja azt az elismerést és rangot, amit az elmúlt tíz-tizenöt évben elvesztett, rajta kívül álló okokból.

 Mit vállaltak a pályázatukban?

Vörös István: Nyolcvanegy százalékban magyar rockzenét fogunk sugározni. A közösségi és a kereskedelmi rádió pozitívumait kívánjuk ötvözni. Hallgatható rockzenét fogunk sugározni, szeretnénk, hogy minél több hallgatóhoz jussanak el a műsoraink, akár azokhoz a fiatalokhoz is, akik számára ez a műfaj ez idáig ismeretlen volt. A műsorstruktúránkban 33 műsor szerepel, mindegyik kapcsolódni fog valamilyen formában a rockzenéhez. A zene-szöveg aránya 80-20 százalék.

Vörös István ás Németh Gábor (Fotó: Szombat Éva/Kreatív)

A közösségi rádióknál általában nem fizetnek a műsorvezetésért, ez nálatok is így lesz ?

NG: Jól működő, profi rádiót szeretnénk, ezért képzett műsorvezetőkre, szerkesztőkre van szükség, akik nyilván nem fognak ingyen dolgozni. Mi azt értjük közösségi rádió alatt, hogy küldetésünknek tekintjük a magyar rockzene ápolását, e műfaj értékeinek megőrzését és továbbadását. Műsorainkkal támogatjuk a magyar rockzenei kultúra megőrzését, hagyományainak ápolását. Az ismert előadók mellett lehetőséget kapnak fiatal tehetségek is. A műsorok pörgősek, naprakészek, érdekesek lesznek  akárcsak a zenék.

Kicsit beszéljünk az üzleti tervről. Honnan lesz pénz technikára, a munkatársak fizetésére?

NG: Százhúsz napunk van arra, hogy a rádió elinduljon, ez szükség esetén harminc nappal meghosszabbítható. A teljes stáb még nem állt fel, ezért az éves költségvetést kalkulálni csak becsült összeggel lehet. Nyoc-tíz főből álló belsős műsorkészítő stáb felállítását tervezzük. Jelenlegi adataink szerint százmillió forint körüli éves kiadás várható. Ilyen költségvetésű rádió működéséhez természetesen befektetőkre is szükség van, ezen túlmenően reklámbevételekre és pályázati pénzekre is számítunk. A rádió indulása előtt egy hónappal indítjuk el a reklámkampányt óriásplakátokon, tévékben, rádiókban, online felületeken egyaránt.

Kik lesznek a célcsoport?

VI: Harminctól hatvanéves korig, ami felfelé és lefelé is rugalmasan tágítható. A rockzene széles műfaj, a soft rocktól a metálig. Napközben  fogyasztható rockzenét kínálunk a hallgatóinknak, külföldi példákkal élve a Led Zeppelintől Bryan Adamsen, Bon Jovin át Tina Turnerig valamennyi irányzatnak helyet adunk, hiszen valamennyien rockot játszanak. A Rocktojás című műsor a fiatal előadóknak  és zenekaroknak ad lehetőséget, így a fiatal korosztályt is elérjük. Az esti órákban a metált kedvelők is hallhatják  kedvenceiket. Természetesen lesznek hírek, programajánlók, valamint időjárásról és közlekedésről szóló információk is. A lényeg, hogy mindig rockzene szól majd.

Mit értenek rockzene alatt?

NG: A rockzene szerteágazó műfaj: a hard rock, a blues rock, a folk rock, az alternatív rock, a progresszív rock, jazz rock mind ide tartozik. Szövegileg fontos a társadalmi érzékenység és a tartalom. A rockzene mindig élő zene, amit a rockzene alaphangszereivel általában – gitár, basszusgitár, dob, billentyűs hangszerekkel adnak elő.

Németh Gábor (Fotó: Szombat Éva)

VI: A médiából csak néha-néha hallhatunk  rockzenét, pedig óriási igény van rá. Olyan ez, mint egy felrázott, lezárt pezsgősüveg, egyszer csak kirepül a dugó. Bárkivel beszéltünk, rajongók, ismerősök, szakmabeliek, mind azt mondták: "Na, végre nekünk is lesz egy hallgatható rádiónk!” Szeretnénk, ha a nagy elődök régi dalai mellett az ő legújabb alkotásaikat is megismerhetné a közönség, akárcsak a legújabb előadókat és irányzatokat .

Eddig még minden rockrádió megbukott Magyarországon. A legutóbbit, amit Gidófalvy Attila gründolt, a Best of Rck FM még két évig sem létezett.

VI: A korábbi rádiók kisebb körzetben voltak foghatók, gondolom, nem volt lehetőségük megfelelő támogatást , reklámbevételt generálni. Az is lehet, hogy egy szűk réteg zenei ízlését próbálták kiszolgálni, pedig a rock nagyon széles spektrumot ölel fel.

NG: Mi egyszerre leszünk földi sugárzásúak és online is hallhatók. Minimum 2,5 millió hallgatóhoz jutunk el.  Ez jó alapot ad a hirdetőknek. Vidéki és határon túli rádióknak komplett műsorokat is kiajánlunk, így szinte az egész Kárpát-medence rock-rajongóihoz eljutunk. Többnyire országosan ismert műsorvezetőink lesznek. A programigazgatónk is a rádiózásban jártas profi szakember lesz.

Vörös István (Fotó: Szombat Éva)

Az előzőekben említették, hogy a rockzenét elhallgatták. Mit értenek ez alatt?

VI: Ez a művészeti ág, talán azért is, mert művészeti ág, nem kapott teret, nem jutott levegőhöz. Más volt a koncepció, csak a trend volt a fontos. Mi ezt másként gondoljuk.

NG: Ennek a rádiónak nemcsak az a célja, hogy felélessze  a magyar rockzenét, hanem az is, hogy munkát adjon a zenészeknek. Hogy a zenekarok és előadók koncertlehetőséghez juthassanak, a stúdiók újra élő zenét rögzíthessenek és a teljes zenei infrastruktúra felélénküljön. Így körülbelül ezer embert jut munkához . A tehetségek felkarolásán kívül reméljük, hogy a korábbi rock-nemzedékek is újra munkához látnak.

Ki dönti el, hogy milyen dalok hangzanak el majd a rádióban?

NG: A hallgatottsági  mérésekek alapján egy team fogja eldönteni. Figyelembe vesszük a szakma érdekeit és természetesen az NMHH felé vállalt kötelezettségeinket is. Évente megszervezzük a Rádió Rock napját, ahol a közönség élőben találkozhat kedvenceivel.

Miért pont most jött el az ideje egy ilyen rádió elindításának?

VI: Ennek már 25 éve meg kellett volna történnie. Mostanra betelt a pohár és a pohár úgy gondolta, kicsordulok! 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A dollármilliárdokat kicsengető nagy globális szponzorok mindegyike kivár az Adweek körképe szerint.

"Rohadtul ideje volt", mondja a reklámkampány.

A The Guardian és testvérlapja, a The Observer két teljesen ellentétes kritikát hozott ki a friss King Krule albumról. A művész megörökítette a ritka pillanatot.

A gasztromarketing ügynökség felel az új étterem és bár social media felületeiért. 

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók