hirdetés
hirdetés
hirdetés

A második negyedévben rádiós fronton a helyzet változatlan

Áprilistól júniusig országosan naponta több mint hatmillióan hangoltak valamilyen rádióra, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb országos és budapesti hallgatottsági adataiból. A fővárosban a 15 éves vagy idősebb lakosság több mint 74 százaléka naponta, míg 91 százaléka heti rendszerességgel hallgat valamilyen rádiót. Országosan a Petőfi, a Rádió1 és a Kossuth az élen.

hirdetés

Az áprilistól júniusig tartó időszak mérési eredményei szerint a rádiókat naponta több mint 6,2 millióan, hetente több mint 7,5 millióan hallgatták, ami azt jelenti, hogy a 15 éves vagy idősebb lakosság 74,3 százaléka naponta, míg 89,6 százaléka hetente rádiózik.

Egy átlagos napot alapul véve országosan jelenleg a Petőfi Rádió a legnagyobb eléréssel rendelkező adó 1,7 millió fővel, amelyet a Rádió 1 (1,3 millió), majd a Kossuth Rádió követ 1,3 millió hallgatóval. A Music FM átlag napi közönsége 658 ezer fő, a Sláger FM hallgatósága pedig 499 ezres, a Dankó Rádióé pedig 324 ezer. Százezernél több rajongója van a Rock FM 95.8-nak (142 ezer) és a Bartók Rádiónak (142 ezer). Ötvenezernél több hallgatót tudhat magáénak az Inforádió (86 ezer) és a Jazzy Rádió (70 ezer). A Mária Rádió 41 ezer, a Klasszik Rádió 36 ezer, a Tilos Rádió 14 ezer embert ér el naponta. A többi rádió közönsége nem éri el országosan a 10 ezer fős napi átlagot.

Június közepén indult el az új országos kereskedelmi csatzorna, a Retro Rádió, ezért a következő, harmadik negyedéves összessítőben már ennek adatai is szerepelni fognak, érdekes lesz látni, hogy hogyan mozdulnak el (vagy nem mozdulnak el) a most listavezető rádiók hallgatopttsági adatai, és hova tud majd beférkőzni az egyetlen, kvázi országos lefedettségű rádió működése első három hónapjában.

A fővárosban az átlagos napi hallgatószám alapján az első a Rádió 1 adása 280 ezer fővel, megelőzve ezzel az előző negyedévben vezető Sláger FM-et (242 ezer). A harmadik helyen a Music FM áll (197 ezer). A Petőfi Rádiót 161 ezren követik, a Kossuth Rádiót 148 ezren. A Rock FM 95.8 napi elérése 71 ezer, a Jazzy Rádióé 55 ezer, az InfoRádióé 54 ezer fő. A fővárosban napi 32 ezer hallgatóhoz szól a Bartók Rádió, míg a Klasszik Rádió 22 ezer, a Dankó Rádió 13 ezer emberhez. A napi hallgatótábora a Tilos Rádiónak és a Mária Rádiónak is 8-8 ezer.

A második negyedévre vonatkozó kutatás megyei jogú városokban működő rádiókra vonatkozó részletei erre, míg az országos és fővárosi rádiókról szóló elemzés erre a linkre kattintva olvasható.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

Az ugytudjuk.hu-t kiadó céget az LMP-s képviselő és korábban a Nyugat.hu-nál dolgozó újságírok alapították.

Viccesen nihilista reklámok a Burrow márkától.

hirdetés
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.