hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mégis volt följebb

A PR-toplista legsikeresebb ügynöksége az Uniomedia.

hirdetés
Uniomedia

Helyezés a PR-listán: 1.

Pontszám: 3280

Díjnyertes kampányok 2015-ben: Aegon – Országos Kármegelőzési Program, Budapesti Fesztiválzenekar – A zene varázsa, Coca-Cola – I Love Duna, Leadership Forum, Heineken – Soproni Jóleső Segítség program, Kiútkeresés sajtóesemény, Telekom – Sharing economy, Microsoft – Windows 10 frissítés, Nestlé – Nescafé az űrben, Ébredj velünk!, Mert jó étellel teljes az élet, Az egészséges gyermekekért kampány, NN – NN Életút program, ING névváltás, Sanofi – Sanofi túraösvény, Unilever – Domestos, a fertőtlenítés csodái

Legnagyobb ügyfelek: Aegon – OKP, Airbus Group, Cetelem, CIB Bank, Coca-Cola HBC, Emag, Esterházy Alapítvány, Forbes, Heineken, Knorr-Bremse, Magyar Telekom, Mastercard, Microsoft, Nestlé, NN Biztosító, Panasonic Marketing Europe, Sanofi, Unilever – Domestos

Alapítás éve: 2007

Vezérigazgató/cégvezető: Római Róbert

és Balatoni Zsófia

Cégcsoport magyarországi nettó árbevétele 2014: 680 millió forint

Adózott eredmény 2014: 76 millió forint

Munkatársak létszáma: 30

A két éve létező PR-listán másodszor is nyert az Uniomedia a 2015-ös versenyeredményeik alapján. Amikor megérkeztem az ügynökség budai irodájába, éppen a fotóhoz sminkeltek, engem a kereskedelmi médiában karriert építő Rényi Ádám terelt be Balatoni Zsófiával és Római Róberttel a zsúfolt iroda konyhájába, amely ideiglenesen végül a tárgyalónk lett. 

„Amikor a 2014-es eredményeink alapján tavaly megnyertük a PR-listát, azt éreztem, hogy most vagyok a szakmám csúcsán, kész, innen nincs följebb”– kezdett bele Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője. Mégis volt. Ez 2015-ben nem csupán a díjakban és az árbevétel növekedésében mutatkozott meg, az ügynökség ügyfeleinek és kollégáinak a száma is nőtt. „Csak az elmúlt négy hónapban négy új ember jött. Amikor egy ügynökség növekszik, mindig az a kérdés, hogyan lehet megtartani nagyobb méretben is ugyanazt a rugalmasságot és szakmai színvonalat” – vette át a szót Római Róbert, az ügynökség alapítója. „A mi megoldásunk erre az volt, hogy nem »hígítottuk« fel a csapatot, az ügynökség több mint fele továbbra is szenior szakember, miközben ma már harmincan dolgoznak az Uniomediának. A nagyobb méret így az ügyfeleknek nem hátrány, hanem előny, hiszen minden új belépővel a csapatban elérhető szakmai kompetenciák bővülnek. A nagyobb szenior teammel az ügyféligények változására is rugalmasabban lehet reagálni” – tette hozzá.

„Annak idején, amikor egy pr-ügynökségről azt mesélték, hogy harmincan dolgoznak, el sem tudtam képzelni, hogy egyszer mi is ennyien leszünk” – emlékezett vissza Balatoni Zsófia. „Bővülni persze senkinek nem egyszerű – tette hozzá −, a tapasztaltabb szakembereknél is idő, amíg megszokják azt a munkakultúrát, csapatjátékot, ami az ügynökség sajátja.” Római Róbert szerint a juniorok kiválasztása is egyre komolyabb kihívás, a piacon mindenki szenved attól, hogy azok az ambiciózus pályakezdők, akik valóban jól beszélnek angolul, jellemzően külföldre mennek. „Eközben tömegével kerülnek ki a felsőoktatási intézményekből amúgy tehetséges fiatalok érdemi nyelvtudás nélkül, akik ezzel eleve el vannak zárva a jobb álláslehetőségektől. Ezért nagyon sok idő és energia a megfelelő embereket megtalálni” – vélte. Az Uniomediánál a kiválasztásnál továbbra is fontos szempont a vállalati oldalon szerzett tapasztalat. Az Uniomediának csupán egy olyan munkatársa van, aki korábban már dolgozott pr-ügynökségnél. Az új kollégák leigazolásának oka, hogy az Uniomedia ügyfelet nem vesztett, újak viszont jöttek az elmúlt egy évben: 2015-ben volt az első teljes évük a Nestlével, a CIB-bel, az Unilevernél a Domestos csapatával, a második negyedévben pedig elindult az együttműködés a Mastercarddal, az Emaggal, az Esterházy Alapítvánnyal és a Knorr-Bremse vasúti technológiákat gyártó vállalattal. Az ügynökségnek továbbra sincs állami ügyfele, a folyamatos növekedésre ezért is különösen büszkék.

Kedvenc kampányokról nem beszélnek, mert egyfelől nem akarnak senkit kihagyni, másfelől mindegyikben mást szerettek. „Más a Nescafénak kilőni egy kávécserjét az űrbe, és ezzel márkát építeni, mint kríziskommunikációs helyzetet megoldani” – mondta Balatoni Zsófia, aki hozzátette: „A siker fokmérője az ügyfeleink üzleti eredménye, és minden ügyfelünk sikeres üzleti évet zárt.”

 2016-ra a legnagyobb kihívás az ügyfélkör megtartása, továbbá az idén elindított creative engagement üzletág és regionális szolgáltatásaik továbbfejlesztése. „Az első négy-öt évünkben évente duplázódott a forgalmunk, ezt ma már újabb nagy ügyfelekkel sem lehetne elérni, és nem is cél” – mondta Római, aki szerint voltak és vannak cégek, amelyek hamar nagyra nőttek a piacon, majd – miután a növekedés bűvöletében az ügyfeleiket elhanyagolták − hatalmasat buktak. „Mi ezt megpróbáltuk eddig is elkerülni. A jelenlegi ügyfélkörünk olyan, amilyenről minden ügynökség álmodik. Őket akarjuk megtartani és minél jobban kiszolgálni” – tette hozzá Római Róbert. 

Szabó Hedvig (26) pr executive

A Domestos fertőtlenítőszerről rendszeresen jelentek meg szakmailag megalapozatlan, „áltudományos” hírek a médiában. Megbízónk abban kérte a segítségünket, hogy pr-kampánnyal ellensúlyozzuk a szakszerűtlen, negatív hangokat, hiteles és hatékony kommunikációval építsük a márkát. Így az Indexszel közösen nem reprezentatív kutatást végeztünk a magyar háztartások takarítási, fertőtlenítési és higiéniai szokásairól. Az eredményeket több körben is kommunikáltuk, ezzel egy időben pedig bejelentettük a Domestos pénzgyűjtő akcióját: májusig minden kiskereskedelemben értékesített Domestos árából 5 forintot iskolai mosdók felújítására fordított az Unilever. Kampányunk következő etapjai az iskolák kiválasztásáról, a felújítási munkálatokról és az átadásokról szóltak. Az Index mellett a közmédia és a helyi sajtó is beszámolt a folyamatokról. Kampányunk díjat nyert a Prizmán reputációmenedzsment és pr-vezérelt integrált kampány kategóriában is, valamint a Sándor Imre PR-díjat is elhozta kommunikációs kampány kategóriában. Sok más mellett azért is érdekes volt ebben a kampányban részt venni, mert az én hozzáállásomat is megváltoztatta, én is mást gondolok ma a fertőtlenítésről, mint gondolta

Szabó Hedvig

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Alekoszékat nem megfelelő korhatárba sorolta a csatorna.

A Supercharge pályázatát több mint 7000 jelentkezésből választották a legjobbnak.

Az alkalmazással a tévécsatornán nem közvetített meccseket is élőben lehet követni.

Naponta frissül majd az országokra lebontott lista.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés