hirdetés
hirdetés
hirdetés

Feltört az ACG a 2016-os PR Toplistán, másodikak az Uniomedia mögött

Szerda este a Kioskban tartott ünnepélyes díjátadón bemutattuk a PR Toplistát, amely a 2016-os szakmai versenyek alapján rangsorolja a piac szereplőit. Az Uniomedia, Noguchi és Café PR korábban stabil hármasát 2016-ban az ACG kissé megbontotta egy látványos felemelkedéssel, de a többiek is mind a szűk élmezőnyben maradtak.

hirdetés

2016 egyebek mellett a kommunikációs ipar krízisszituációinak, konfliktusainak és fordulatainak az éve volt, elég a nyugati világ legmeghatározóbb politikai pillanatait vennünk, amelyek több szempontból mind egy régi kommunikációs rend válságának az érzelmi csúcspontjait is jelentették. Ez minden magyar pr-ügynökség számára is komoly kihívásokat jelentett, és az is biztos, hogy a PR Toplistán való stabilitást, illetve változást egyaránt az új stratégiák felismerése hozza.

Az elmúlt három évben az első három helyezett szinte változatlan maradt. Azért csak szinte, mert az Uniomedia, Noguchi és Café PR stabil hármasát 2016-ban az ACG bontotta meg kissé a második helyével. Az Uniomedia tehát maradt az első, a Noguchi és a Café pedig a harmadik, illetve negyedik helyre csúszott, míg az ACG felemelkedése volt a leglátványosabb az elmúlt három évben: tavalyelőtt kilencedikek voltak, tavaly az ötödikek, idén már a másodikak.

Bal oldalon: Balatoni Zsófia és Római Róbert, az Uniomedia tulajdonos-ügyvezetői; Mentes Endre, az ACG PR ügyvezetője; Szántó Dániel, a Noguchi operatív igazgatója; jobb oldalon: Hegedűs Viktor, az Unilever brand menedzsere; Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom kommunikációs vezetője; Gáspár Bence, az OTP kommunikációs és társadalmi kapcsolatok főosztályvezetője Fotó: Szombat Éva
Bal oldalon: Balatoni Zsófia és Római Róbert, az Uniomedia tulajdonos-ügyvezetői; Mentes Endre, az ACG PR ügyvezetője; Szántó Dániel, a Noguchi operatív igazgatója; jobb oldalon: Hegedűs Viktor, az Unilever brand menedzsere; Bánhegyi Zsófia, a Magyar Telekom kommunikációs vezetője; Gáspár Bence, az OTP kommunikációs és társadalmi kapcsolatok főosztályvezetője Fotó: Szombat Éva

Az PR Toplista első két évének második mezőnyéből többen kiestek idén a top 10-ből, miközben új szereplők jelentek meg a listán: a Mito, az Adamsky és az egy éve alakult DeepInsight. Emellett több olyan nemzetközi kommunikációs versenyen is értek el magyar kampányok elismeréseket, amelyek eddig nem, azonban 2017-ben már beszámítanak majd a pr-es pontozásba is. Ilyen a Stevie Awards és az Eventiada is, amelyen a tavalyi év két, gyakorlatilag a legjobb szakmai visszhangot generáló kampánya is nyert.

A legnagyobbat nyerő kampányok

A Café PR és az OTP közös, Nem dolgozhatsz örökké című kampánya 2016 egyik nyertese volt, ettől sem függetlenül lett az OTP az év első számú megbízója a Prizmán és az összesített listán egyaránt. A remegő kezű, vállvonogatva mellé öntő, az eszközöket nem elkapó idős mixerasszony, illetve a légkalapács felett az uralmat ülve megtartani próbáló öreg bácsi nem csupán nagyszerű reklámfilmes karakterek, hanem csúcspontjai voltak a nyugdíjpénztár okos és átgondolt integrált kampányának, amellyel a húszas-harmincas korosztálynak juttattak el egy fontos üzenetet: ha nem lépnek időben, akkor nem lesz nyugdíjuk és dolgozhatnak életük végéig. A kampány többek között a European Excellence Award első díját is elvitte.

A legnagyobbat nyerő kampányok
A Nem dolgozhatsz örökké kampányhoz hasonlóan sok díjat kapott – többek között a PR-Oscarnak nevezett IPRA Golden World Awardot, illetve az EMEA Sabre Awardot – a Noguchi kríziskommunikációs megoldása, a Szoptató anyukák a McDonald’s-ban. „Nem egészen húsz óra állt rendelkezésünkre. Ennyi időnk volt arra, hogy tényszerű keretbe helyezzük a közösségi akciót, megerősítsük a vállalat családbarát voltát, és tisztázzuk, hogy az eset kiváltója egy egyéni hiba volt. Ez alatt az idő alatt kellett mindent úgy előkészíteni, hogy a flashmobot tüntetésből a szíveslátás jó példájává fordítsuk át” – mondta Vadnai Ágnes, a vállalat kommunikációs vezetője a kampányról, amely a szoptató anyukák flashmobjára és egy szakmai hiba okozta negatív sajtóvisszahangra volt reakció.

 

Módszertan

A Kreatív PR Toplistára felkerül minden olyan ügynökség, amely döntőbe jutott vagy helyezést ért el az értékelt hazai és/vagy nemzetközi PR-versenyeken. A shortlistes/bronz/ezüst/ arany/grand prix (év díja) pontarányok egy-egy verseny esetében: 0,5/1/2/3/4.

Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prixt és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix pontszámot kapja meg. Ha több kategóriagyőzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.

A tárgyévben az összes listázott versenyen a döntőig eljutott munkák számosságát külön pontszámmal értékeljük. Mindezt azért, hogy a listában tükröződjön az, ha egy ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia. Egy kampány vagy kampányelem több kategóriában való indítása ebben a pontszámban egy munkának számít. A Prizma és más hazai versenyeken kapott „Év ügynöksége” elismerésért nem jár külön pontszám a Kreatív Pr Toplistán, mivel azok a versenyeken elért többi eredményből számítódnak.

Amennyiben egy pályázó ügynökségnél társpályázó pr-ügynökség is meg van jelölve, a társpályázó pr-ügynökség is megkapja a pontrendszer szerint a pályázónak járó pontszámot.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!