hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezek a versenyek érnek pontot a 2015-ös Pr Toplistán

A Kreatív a tavalyihoz hasonlóan idén is elkészíti a magyarországi pr-ügynökségek rangsorát. A Kreatív Pr Toplistát a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) pr-tagozatának szakmai támogatásával állítjuk össze.

hirdetés

A Kreatív 2014-ben azért döntött a Pr Toplista elindítása mellett, mert eddig a pr-területnek nem volt saját rangsora. A Kreatív a Pr Toplista szempontrendszerének kialakításakor konzultált a hazai szövetségekkel - MPRSZ és MAKSZ pr-tagozat - és sok olyan ügynökségi vezetővel, akinek cége nem tagja az említett szervezeteknek.

A Kreatív Pr Toplista összpontszáma két részpontból áll össze. Az egyik része a nemzetközi és hazai versenyeken elért helyezésekért járó pontok, a másik pedig a tárgyévben a döntőig eljutott munkák számosságáért járó pontszám. Ugyanakkor fontos újítás a tavalyi pontszámításhoz képest, hogy idén már a LolliPOP versenyünk pr kategóriájában elért helyezések és díjak is beleszámítanak a végső eredménybe.

A Kreatív Pr Lista célja, hogy hiteles és teljesen transzparens módon készülő összegzést nyújtson a magyarországi ügynökségek és kampányaik hazai és nemzetközi versenyeken elért éves eredményeiről. A rangsort minden naptári év elején, januárban publikáljuk az előző naptári évben kiosztott, a listán szereplő szakmai díjak beszámításával. A lista pontrendszerét a lista készítői minden évben felülbírálják.

A Kreatív Pr Toplistára felkerül minden olyan ügynökség, mely döntőbe jutott vagy helyezést ért el az értékelt hazai és/vagy nemzetközi pr-versenyeken.

  súly shortlist bronz ezüst arany grand prix
CMA – Content Marketing Award 50 25 50 100 150 200
LolliPOP PR 70 35 70 140 210 280
Sándor Imre díj 80 40 80 (díjazott)     150
Aranypenge PR 70 35 70 140 210 280
Effie PR 70 35 70 140 210 280
PRIZMA 100 50 100 200 300 400
PR News 150 75 150 300 450 600
IPRA Golden World Award 150 75 150 300 450 600
European Excellence 150 75 150 300 450 600
Clio 200 100 200 400 600 800
SABRE 200 100 200 400 600 800

Cannes PR

250 125 250 500 750 1000

Az összes listázott versenyen a döntőig eljutott munkák számosságáért adandó plusz pontok: 1 db: 25; 2 db: 50; 3 db: 75; 4 db: 100; 5 db: 125; 6 db: 150; 7 db: 175; 8 db: 200; 9 db: 225; 10 db: 250, stb.

Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prixt és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix pontszámot kapja meg. Ha több kategória győzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.

A tárgyévben az összes listázott versenyen a döntőig eljutott munkák számosságát külön pontszámmal értékeljük. Mindezt azért, hogy a listában tükröződjön az, ha egy ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia. Egy kampány vagy kampányelem több kategóriában való indítása ebben a pontszámban egy munkának számít.

A Prizma és más hazai versenyeken kapott „Év ügynöksége” elismerésért nem jár külön pontszám a Kreatív Pr Toplistán, mivel azokat a versenyeken elért többi eredményből számítják. 

Amennyiben egy pályázó ügynökségnél társpályázó pr-ügynökség is meg van jelölve, a társpályázó pr-ügynökség is megkapja a pontrendszer szerint a pályázónak járó pontszámot. 

Ezzel a képlettel számoljuk ki a Pr Toplista végeredményét

Magyarázat

ÖP: összpontszám
n: a versenyek száma, ahová egy-egy ügynökség döntőbe jutott
Ai: az egyes versenyeken elért egyes helyezések száma (shortlist, bronz, stb)
Bi: az egyes versenyek megfelelő helyezéseihez tartozó pontszámok
E: a versenyek döntőibe bekerült munkák számosságáért járó pontszám

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Árnyékszobor-performanszt készített a Föld Napjára a Deepinsight.

Jól teljesít a Sláger FM és a Music FM is az Inspira Research országos rádiós kutatása szerint.

Toót-Holló Tamás közös megegyezéssel távozik.

Meghívásos pályázaton lett a Flow PR a befutó.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés