hirdetés
hirdetés
hirdetés

Indul a Kreatív Pr Toplista!

A magyarországi pr-cégek rangsorát fogja elkészíteni a Kreatív. A Kreatív Pr Toplistát a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) pr-tagozatának szakmai támogatásával állítjuk össze.

hirdetés

A magyar ügynökségi piacon a kommunikációs cégek közül eddig a pr-területnek nem volt saját rangsora, ezért a Kreatív úgy döntött, hogy a MAKSZ-szal közös M+ Lista mellett elindítja a Kreatív Pr Toplistát.

A Kreatív a Pr Toplista szempontrendszerének kialakításakor konzultált a hazai szövetségekkel - MPRSZ és MAKSZ pr-tagozat - és sok olyan ügynökségi vezetővel, akinek cége nem tagja az említett szervezeteknek.

Az alábbi szempontrendszer a Kreatív, az MPRSZ és a MAKSZ pr-tagozatának egyeztetési sorozata alapján alakult ki, így mindkét szakmai szervezet támogatja a kezdeményezést és a pontozás rendszerét.  

A Kreatív Pr Toplista összpontszáma két részpontból áll össze. Az egyik része a nemzetközi és hazai versenyeken elért helyezésekért járó pontok, a másik pedig a tárgyévben a döntőig eljutott munkák számosságáért járó pontszám.

Ezzel a képlettel számoljuk ki

Magyarázat

ÖP: összpontszám
n: a versenyek száma, ahová egy-egy ügynökség döntőbe jutott
Ai: az egyes versenyeken elért egyes helyezések száma (shortlist, bronz, stb)
Bi: az egyes versenyek megfelelő helyezéseihez tartozó pontszámok
E: a versenyek döntőibe bekerült munkák számosságáért járó pontszám

A Kreatív Pr Lista célja, hogy hiteles és teljesen transzparens módon készülő összegzést nyújtson a magyarországi ügynökségek és kampányaik hazai és nemzetközi versenyeken elért éves eredményeiről. A rangsort minden naptári év elején, januárban publikáljuk az előző naptári évben kiosztott, a listán szereplő szakmai díjak beszámításával. A lista pontrendszerét a lista készítői minden évben felülbírálják.

A Kreatív Pr Toplistára felkerül minden olyan ügynökség, mely döntőbe jutott vagy helyezést ért el az értékelt hazai és/vagy nemzetközi pr-versenyeken.

A shortlistes/bronz/ezüst/arany/grand prix (év díja) pontarányok egy-egy verseny esetében: 0,5/1/2/3/4.

Ha egy alkotás ugyanazon versenyen grand prixt és egy kategóriagyőzelmet is kapott, akkor csak a grand prix pontszámot kapja meg. Ha több kategória győzelme van egy kampány elemeivel, akkor grand prix esetén csak egy kategória fődíjért járó pontszámot nem számítunk bele.

A tárgyévben az összes listázott versenyen a döntőig eljutott munkák számosságát külön pontszámmal értékeljük. Mindezt azért, hogy a listában tükröződjön az, ha egy ügynökségnek egy évben több munkával is sikerült kiemelkedően kreatívat alkotnia. Egy kampány vagy kampányelem több kategóriában való indítása ebben a pontszámban egy munkának számít.

A Prizma és más hazai versenyeken kapott „Év ügynöksége” elismerésért nem jár külön pontszám a Kreatív Pr Toplistán, mivel azokat a versenyeken elért többi eredményből számítják. 

Amennyiben egy pályázó ügynökségnél társpályázó pr-ügynökség is meg van jelölve, a társpályázó pr-ügynökség is megkapja a pontrendszer szerint a pályázónak járó pontszámot. 

  súly shortlist bronz ezüst arany grand prix
CMA – Content Marketing Award 50 25 50 100 150 200
Sándor Imre díj 80 40 80 (díjazott)     150
Aranypenge PR 70 35 70 140 210 280
Effie PR 70 35 70 140 210 280
PRIZMA 100 50 100 200 300 400
PR News 150 75 150 300 450 600
IPRA Golden World Award 150 75 150 300 450 600
European Excellence 150 75 150 300 450 600
Clio 200 100 200 400 600 800
SABRE 200 100 200 400 600 800
Cannes PR 250 125 250 500 750 1000

Az összes listázott versenyen a döntőig eljutott munkák számosságáért adandó plusz pontok: 1 db: 25; 2 db: 50; 3 db: 75; 4 db: 100; 5 db: 125; 6 db: 150; 7 db: 175; 8 db: 200; 9 db: 225; 10 db: 250, stb.

Ahogy a Kreatív Toplista 2014-es pontszámainak táblázatából látszik, változik a Prizma eddigi díjazási módja: ezentúl nemcsak shortlistes és fődíjas alkotások lesznek, hanem bronz és ezüst díjakat is ki fogunk osztani. A Prizma újításairól kedden közlünk részletes cikket. 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A médiaértesülések szerint nem politikai indíttatásból.

A vád szerint megvesztegette a román labdarúgó liga elnökét.

Az összes hirdetés 43,7 százalékát tették ki.

Andy Vajna 4 (négy) forintos tőkeemelést hajtott végre, a bank még milliárdokat tett a veszteséges cégbe.

A köztévé a terrort, a TV2 a hagyományos bűncselekményeket, az RTL a politikai bűnözést mutatja sokat.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Hosszabbított nevezési határidő: május 26.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 26.

Content+Marketing Award díjátadó és workshop május 31-én.

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

hirdetés
hirdetés