hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szlovákiában is jöhet a plakátstop

Már szeptemberi ülésén jóváhagyhatja a pozsonyi törvényhozás azt a kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amelynek értelmében Szlovákiában két éven belül eltűnhetnek a közutak mellett elhelyezett reklámtáblák.

hirdetés

A törvénymódosító javaslatot annak előterjesztője, Renáta Zmajkovicová házalelnök mutatta be a pozsonyi parlamentben tartott sajtótájékoztatóján csütörtökön.
A módosítás célja Zmajkovicová szerint a közúti közlekedés biztonságának javítása, valamint az is, hogy eltávolítsa a "vizuális szmogot" a közutak mellől. A közúti közlekedésről szóló törvényt módosító javaslat a reklámtáblák jövőbeni elhelyezésén kívül a már meglévő - sok esetben illegálisan kihelyezett - óriásplakátok eltávolításáról is rendelkezik.

Az új szabályozás megtiltaná a reklámtáblák kihelyezését a települések kültelki részén áthaladó közutaknál, és úgynevezett védelmi zónát hozna létre az utak mellett, amelynek 250 méteres körzetében tilossá válna a reklámfelületek elhelyezése. A már meglévő reklámtáblákat a kihelyezésükre vonatkozó engedély lejárta után, de legkésőbb az új szabályozás hatályba lépését követő két éven belül azok tulajdonosainak kellene eltávolítaniuk.

Mivel a javaslat egyelőre az ellenzék részéről sem ütközött ellenvetésbe, valamint tekintetbe véve, hogy a 150 fős szlovák parlamentben 83 mandátumos többséggel rendelkező Irány - Szociáldemokrácia (Smer-SD) köreiből származó javaslatról van szó, szeptemberben annak jóváhagyására lehet számítani.A szomszédos Csehországban februárban fogadtak el hasonló korlátozást.

Úgy tűnik, a mostani szlovák és a korábbi cseh szabályozás nagyrészt a magyar szabályozást követi. Itthon 2010 decemberében nyújtotta be a közúti közlekedésről szóló törvény módosítására a javaslatot az akkori fejlesztési miniszter, Fellegi Tamás. A módosítást számos kritika érte, az egyik passzusa miatt a legrosszabbul járó ESMA spanyol-magyar közterületi cég jelenleg az Európai Uniónál keres jogorvoslatot, mivel a kandelláber-reklámokat a módosítás külön kezeli és visszamenőleges hatállyal tiltja. Időközben kiderült, hogy a módosítással az önkormányzatok százmillióktól esnének el. Azt a módosítót azonban, amely a tiltásról szóló döntés jogát átruházná az önkormányzatokra, később Kósa Lajos, Debrecen polgármestere visszavonta. A törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletet 2011. október 21-én írta alá Orbán Viktor miniszterelnök, a módosító törvény eredeti szövegét számos ponton a rendelet tovább szigorította.

(forrás: MTI, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.