hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szlovákiában is jöhet a plakátstop

Már szeptemberi ülésén jóváhagyhatja a pozsonyi törvényhozás azt a kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amelynek értelmében Szlovákiában két éven belül eltűnhetnek a közutak mellett elhelyezett reklámtáblák.

hirdetés

A törvénymódosító javaslatot annak előterjesztője, Renáta Zmajkovicová házalelnök mutatta be a pozsonyi parlamentben tartott sajtótájékoztatóján csütörtökön.
A módosítás célja Zmajkovicová szerint a közúti közlekedés biztonságának javítása, valamint az is, hogy eltávolítsa a "vizuális szmogot" a közutak mellől. A közúti közlekedésről szóló törvényt módosító javaslat a reklámtáblák jövőbeni elhelyezésén kívül a már meglévő - sok esetben illegálisan kihelyezett - óriásplakátok eltávolításáról is rendelkezik.

Az új szabályozás megtiltaná a reklámtáblák kihelyezését a települések kültelki részén áthaladó közutaknál, és úgynevezett védelmi zónát hozna létre az utak mellett, amelynek 250 méteres körzetében tilossá válna a reklámfelületek elhelyezése. A már meglévő reklámtáblákat a kihelyezésükre vonatkozó engedély lejárta után, de legkésőbb az új szabályozás hatályba lépését követő két éven belül azok tulajdonosainak kellene eltávolítaniuk.

Mivel a javaslat egyelőre az ellenzék részéről sem ütközött ellenvetésbe, valamint tekintetbe véve, hogy a 150 fős szlovák parlamentben 83 mandátumos többséggel rendelkező Irány - Szociáldemokrácia (Smer-SD) köreiből származó javaslatról van szó, szeptemberben annak jóváhagyására lehet számítani.A szomszédos Csehországban februárban fogadtak el hasonló korlátozást.

Úgy tűnik, a mostani szlovák és a korábbi cseh szabályozás nagyrészt a magyar szabályozást követi. Itthon 2010 decemberében nyújtotta be a közúti közlekedésről szóló törvény módosítására a javaslatot az akkori fejlesztési miniszter, Fellegi Tamás. A módosítást számos kritika érte, az egyik passzusa miatt a legrosszabbul járó ESMA spanyol-magyar közterületi cég jelenleg az Európai Uniónál keres jogorvoslatot, mivel a kandelláber-reklámokat a módosítás külön kezeli és visszamenőleges hatállyal tiltja. Időközben kiderült, hogy a módosítással az önkormányzatok százmillióktól esnének el. Azt a módosítót azonban, amely a tiltásról szóló döntés jogát átruházná az önkormányzatokra, később Kósa Lajos, Debrecen polgármestere visszavonta. A törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletet 2011. október 21-én írta alá Orbán Viktor miniszterelnök, a módosító törvény eredeti szövegét számos ponton a rendelet tovább szigorította.

(forrás: MTI, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Budapesti járókelők csendesíthetik le a zabolátlan gépeket.

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!