hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fideszes médiaügynökség kezelné az ellenzéki pártok plakátjait

Hvg.hu szerint az ellenzéki pártok furcsa levelet kaptak egy közterületi plakáthelyek lefoglalására specializálódott, Fidesz-közeli médiaügynökségtől, az Odextől. A levélben az Odex egy igénybejelentő lapot küldött a pártoknak, amelyben meg kell adni, hogy hány plakáthelyre és citylightra lenne szüksége a pártnak, amit később már nem lehet módosítani, majd az Odex egy későbbi levélben megmondaná, hogy hol tudná elhelyezni a hirdetéseket. Az Odex az anyagköltséget nem számítva nettó 40 ezer forintot kér plakáthelyenként.

hirdetés

A megszokott eljárás ezzel szemben az, hogy a pártok leadják az igényeiket, a médiaügynökségek/plakátcégek pedig küldenek egy listát, amiből a pártok kiválaszthatják, hol szeretnének megjelenni, ezt követően írják alá a szerződést.

Ahogy egy név nélkül nyilatkozó forrás mondta a Hvg-nek: "látatlanban kellene rábólintaniuk, hogy a plakátjuk az M1/M7 bevezetőjénél vagy egy budi falára lesz-e kihelyezve” - írja a lap.

Az Odex egyébként az IKO-csoporthoz tartozik, ami korábban Rákosi Tamásé volt, később betagozódott Andy Vajna cégébe, de tavaly év vége óta megjelent benne Mészáros Lőrinc is 17 százaléknyi tulajdonnal. Az Odex  ebben a tekintetben akkor került képbe, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal alá tartozó állami intézmények és cégek közterületi megjelenéseit koordinálja. Ez meglehetősen zsíros munkának számít, főleg, amióta a kormányzat nyakra-főre helyezi ki a kék plakátokat, hol a menekültekkel, hol Soros Györggyel riogatva a lakosságot, és csak ezzel kapcsolatban 2017-ben majdnem 29 milliárd forintot költött.

A 40 ezer forint a HVG szerint átlagár, ugyanakkor emlékeztet, hogy ha rossz helyen van a plakát, akkor az kifejezetten drágának, míg egy jó helyért olcsónak számít. Persze meglepő lenne, ha egy fideszes hátterű plakátcég kiemelkedő helyeket adna az ellenzéki pártoknak, sőt, a lap forrásai alapján azt is megjegyezi, hogy erre az egészre csak azért lehet szükség, hogy ne csak a Fidesznek és a Jobbiknak legyenek kint plakátjai a választás alatt, és a kormánypárt meg tudja mutatni, hogy sokszínű volt a választási kampány. A másik olvasat az, hogy "ezzel az ajánlattal a Fidesz az ellenzéki pártoknak juttatott felületeket árban, elérésben, kihelyezésben kontroll alatt akarja tartani" - írja a Hvg.

Korábban a Kreatív is beszámolt róla, hogy sajtóértesülések szerint "fideszes médiaügynökségek" (vélhetően az Odex) év elején az összes szabadon elérhető plakáthelyet lefoglalta az egész kampányidőszakra, ami kázi azt jelenti, hogy az ellenzéki pártoknak nem jutott. Persze felvetődik a kérdés, hogy miért nem kapcsoltak előbb a pártok, és miért nem kezdtek el már 2017 végén egyezkedni a plakátcégekkel. A Hvg cikke részben válaszol a felvetett kérdésre: több párt is azzal szembesült, hogy már lefoglalt plakáthelyeket mondtak vissza a plakátcégek, indoklás nélkül. 

 

(forrás: HVG)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

Birta Tibor a Netlife-től érkezett a kávézólánc újonnan indult pozíciójára.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés