hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fegyveres ellenőrök jártak tegnap a Mahirnál

Hétfőn fegyveres nyomozók jelentek meg a Simicska Lajos cégbirodalmába tartozó Mahir Cityposter közterületi cégnél, és állítólag éjfélnék is tovább kutakodtak, benntartva ezzel a dolgozókat. 

hirdetés

A szintén a SImcsika Lajoshoz tartozó Magyar Nemzet és Hír TV már hétfőn beszámolt a nyomozás tényéről (amelyet a Magyar Idők szellőztetett meg először), a Mahir, amely múlt héten még csütörtökre várta a NAV ellenőreit rutinvizsgálatra, ugyanakkor kedden hivatalos közleményt adott ki, amelyben többek között ez áll a 444 szerint:

„Éjfél utánig bent tartották a dolgozókat, több mint 5600 lap, vagyis legalább 11000 oldal anyagot fénymásoltak és foglaltak le az adónyomozók. Jobbikos számlák azonban nem voltak a papírok között.
Amikor ugyanis a pénzügyőrök a Jobbik plakátkampányának dokumentumaihoz érhettek volna, közölték, hogy az ő megbízásuk ennél a pontnál véget ért. Úgy tűnik, a nagy sietségben rosszul állíthatták ki a megbízólevelüket, hiszen bár áprilisban már megjelentek a Cityposter felületein a Jobbik hirdetései, számlák és ÁFA-bevallási kötelezettség csak a teljesítés után hónapokkal később keletkezik. Így, bár sajtóhírek szerint a Jobbik miatt indítottak vizsgálatot a cég ellen, semmilyen a párt kampányával kapcsolatos dokumentumot nem tudtak elvinni.”

A cég ügyvédjei a Magyar Nemzetnek meg is jegyezték, hogy szokatlannak és elfogadhatatlannak tartják az eljárást. A cég jogi képviselője szerint előfordul, hogy az adóhatósági ellenőrzésből később bűnügyi igazgatósági eljárás lesz, de az, hogy a bűnügyi eljárás megelőzi az adóhatóságot, nagyon ritka - írja a 444. A Magyar Idők vonatkozó cikkében egyébként azt inszinuálták, hogy a Mahir és a Publimont több Jobbik-plakátot helyeztek ki, mint amennyit bevallottak. Ez egyelőre a fenti blamázs miatt nem fog kiderülni, de az akció arra jó volt, hogy a Mahir szerződéses helyzetét behatóan felmérhesse a nyomozóhatóság.

A Mahir közleményében kifejezte együttműködsi hajlandóságát ah atóságokkal, ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy "a Mahir Cityposter beszédesnek tartja, hogy az ellenőrzéskor a hatóság eltért a bevett gyakorlattól: a bűnügyi igazgatósági eljárás már azelőtt megindult, hogy megkezdődött volna az azt esetlegesen megalapozó adóhatósági ellenőrzés. A vizsgálat tényéről ráadásul előbb tudott a sajtó, mint az érintett cég, sőt volt, ahol már az eljárás eredményét is megelőlegezték. A Mahir Cityposter panasszal élt a házkutatás ténye és módja ellen."

(forrás: Kreatív Online, 444)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Cannes-ban nagydíjat ért az ötlet.

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés