hirdetés
hirdetés
hirdetés

Asszociációkra építve

A CIB Bank branded content citylightok segítségével magyarázza el, miért fontos a rendszeres megtakarítás. (x)

Apró lépésekkel nagy álmok is megvalósíthatók! -így hirdeti a CIB a Malacpersely számláját. A közhelyek pedig igaznak bizonyulnak! Mert ugye nagy igazság, hogy a sok kicsi sokra megy, meg hogy apró lépésekkel a nagy álmok is megvalósíthatóak. Emlékezzünk vissza gyermekként mekkora öröm volt takarékbélyeget gyűjteni… Hát pont erről beszélünk! A CIB kampányával a rendszeres megtakarítások fontosságára irányítja a figyelmet, azt hangsúlyozva, hogy a kisgyermekekhez hasonlóan bárki elérheti a maga számára kitűzött célokat folyamatos, kis összegek gyűjtésével.

Ehhez kínál jó megoldást a CIB Bank megtakarítási számlája, a CIB Malacpersely. A bank tökéletesen választott, amikor az outdoorban a branded content kommunikációt választotta.

A nagy példányszámú citylight kampány 11 budapesti helyszínen egészült ki ezzel az újfajta megjelenési móddal. A frekventált belvárosi helyszíneken kihelyezett plakátok és fóliák eljutottak a célközönséghez, hiszen pontosan az „utca emberének” ajánlják ezt a fajta megtakarítási formát.

Ertl András, a CIB Bank vezető marketingkommunikációs szakértője a kampányról:

Miért választották a citylightok ilyen branded content-típusú változatát? Mik voltak az elvárások, miért volt szimpatikus Önöknek ez a megoldás?

 Népszerű megtakarítási termékünk, a CIB Malacpersely számla legutóbbi kampányában alkalmaztunk citylight-felületek mellett a megállókban fóliázást is. Törekszünk arra, hogy transzparens ajánlataink legyenek, és érthetően kommunikáljunk minden téren. A közterületi médiatípusok közül éppen ezért előnyös számunkra a citylight. Használatával több információt tudunk átadni potenciális ügyfeleinknek várakozás közben, mint egyéb felületeken.

Tekintettel arra, hogy a banki termékek jelentős része inkább szolgáltatás, mint kézzelfogható árucikk, ahhoz, hogy érthető legyen az ajánlatunk, nem elég egy vonzó fénykép, le is kell írnunk, mit kínálunk. Jelen esetben kommunikációnkban szerepelt a CIB Malacpersely számlával rendszeresen megtakarítóknak járó takarékossági bónusz, amit bár nem először hirdetünk és fizetünk a promóció keretein belül új és meglévő ügyfeleinknek, a pontos feltételeit ismertetni kell.

Citylightok csak önmagukban szerepeltek, a fóliázás a helyszínlista kiegészítését szolgálta. Budapest belvárosában olyan helyszíneken tudtunk hangsúlyosabban megjelenni ilyen eszközzel, mint amilyenekre egyébként nem lett volna módunk. Dupla – egymás melletti –, összefüggő felületeket is vásároltunk, például egymással szemben lévő járdaszigeteken, így az ellentétes irányba haladó várakozók jól láthatták a szemközti oldalon hirdetésünket. A hátoldalak pedig az utca és az autósok felé szolgáltak mintegy billboardként.

 Milyen hatást ért el a kampány, mik voltak a tapasztalatok?

 Általában szűkebb célcsoportokra szabott kampányaink vannak, ilyen szempontból a CIB Malacpersely számla a legdemokratikusabb termékünk: párezer forinttól a milliókig alkalmas lehet pénzünk kamatoztatására rugalmas keretek között, versenyképes feltételekkel. A speciális megjelenést sem használtuk ezt megelőzően, így saját eddigi eredményeinkkel nem összehasonlíthatóak teljes mértékben észleléseink. Általában jó a közterületi üzenetek felidézése, és a bankfiókjaink kirakatában szereplő matricákra is igen jó arányban emlékeznek a fogyasztók.

A kampány lebonyolítása során adódtak nehézségek, de bízom benne, hogy ezek kezdeti döccenők voltak. Ügynökségünk, a Portland, és az EPAMEDIA munkatársaival hamar korrigáltuk a felmerült problémákat, és a tapasztalatokat beépítjük a következő kampányunkba. Úgy tervezem, vissza fogunk térni ezekre a felületekre, és kíváncsian várom a további újdonságokat is, az új eszközök mindig ösztönzőek hatnak.

Adatok a kampányról
Kampányidőszak: 2012. október
Felületek száma: 300 db citylight és 28 db üveg branding
Ügyfél: CIB Bank
Megrendelő/Optimalizáló: Portland Közterületi Reklámügynökség
Kreatívügynökség: Saatchi&Saatchi
 

Nézze meg a Zewa, a Chello és az Állatkert kampányait! Tudjon meg többet a roll-upokról és a branded content kampányokról!

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A biztosító és a Csodalámpa Alapítvány közös kampányát a Positive készítette.

Az RTL Klub Pacsi! című műsorának stábjával közösen készített ebben a témában videót.

Tóth Barnabás egyszer már nagy közönségsikert aratott az Újratervezéssel, új alkotása a legjobb kilencbe került az Oscar-versenyben.

Európai és belföldi kommunikációs feladatokat kell ebből ellátniuk.

A Central Médiacsoportot váltják.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

hirdetés
hirdetés