hirdetés
hirdetés
hirdetés

Teljesen átalakul a Blikk, változik a Népszabadság

Augusztus végén tartalmában és külsőleg is megújul a Blikk, a Ringier két éve készíti elő ezt a fejlesztést, az újításokat nyereményakcióval egybekötött intenzív reklámkampány kíséri majd. Eközben elindul a Népszabadság szerkesztőségének átalakítása is.
hirdetés

Augusztus 25-étől formailag és tartalmilag is átalakítják a Blikket. „A lap 14 éves történetének első igazi megújulása egy hosszú kutatási- és alkotómunka eredménye, amely két éve kezdődött el” - olvasható a Ringier közleményében.
 
Az új Blikkben átalakul a címlap layoutja, lényegesen nagyobb lesz a fejléc is. A lap új betűtípusokat kap, a látványvilágban kevesebb szín dominál. A kiadó több és minőségében jobb képet és infografikát is ígér. A cikkek elrendezése is a könnyebb áttekinthetőséget szolgálja. A kiadó szerint ez modernebbé, informatívabbá és átláthatóbbá teszi a lapot.

A Ringer nemcsak külső megújulást ígér: augusztus végétől több új rovatot is bevezetnek, ilyen például „A nap témája” vagy az olvasók által szerkesztett „Fórum”. A könnyebb átláthatóság érdekében a különböző egységek oldalai külön színkódot kapnak.
 
A kiadó emellett leszögezte, hogy a Blikk ragaszkodik a hagyományaihoz, tehát továbbra is független, pártok fölött álló napilap marad.  „A mostani változás után egy igazi, XXI. századi, látványcentrikus, ám még több információt kínáló, szigorú szakmai-etikai normák és szerkesztési elvek szerint létrehozott, modern napilapot kapunk” - fogalmazott Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője.
 
A megújulást kampány kíséri. A kampány fő üzenete a „Blikk Bumm nyereményjáték”, a másodlagos üzenet pedig a megújulás. „Stratégiai döntés eredménye a Blikk Bumm játék hangsúlyozása, hiszen a tavaszi játék eredménye kiemelkedő volt, az eladásban 10 százalék feletti növekedést hozott így az új lap bevezetésének is ezt a módszert választottuk” - érvelt Papp Gábor, a Blikk Csoport lapigazgatója.
 
A Blikk Bumm promóciós kampány is támogatja a következő felületeken: tévében, rádióban, nyomtatott sajtóban, kültéri felületeken és online médiumokban fut majd. A médiatervezést az MM&V, a kreatív munkát a Young & Rubicam végezte.

Változások a Népszabaságnál is

A Blikk mostani formai megújulása és tartalmi változásai után az ősszel változások lesznek a kiadó másik napilapjánál, a Népszabadságnál is. A közéleti napilap szerkesztőségében összevonják a nyomtatott lap és a teljesen újraszabott online kiadás szerkesztőit. Az eddigi párhuzamos szerkesztés helyett egy egységesített részleg szerkeszti majd mindkét kiadást. A szerkesztőségi integrációtól és a Nol.hu megújításától azt várja a kiadó, hogy az online kiadásnak majd megnő a súlya az online híroldalak között.

A Népszabadság az őszre tervezte megjelentetni vasárnapi kiadását is, amelynek indulása már évek óta napirenden van a lapnál, erre azonban még várni kell. A lap illetékesei szerint legkorábban 2009 első negyedévében kerülhet csak erre sor. A Népszabadságnál történő változásokkal részletesen a Kreatív szeptemberi számában foglalkozunk.

A Népszabadság, Blikk és Bors eladási adatai

  Népszabadság Blikk Bors***
2008 / II. negyedév** 108.503 235 040 75 333
2008 / I negyedév** 116291 229 384 76 826
2007 / II. félév 120138 235 648 80 014
2007/ I. Félév 128523 232 901 66 768
2006/ II. félév 146648 246 173 68 036
2006/ I. Félév 151542 245 631 62 479
2005/ II. félév 150559 244 513 53 689
2005/ I. félév 155567 254 313 40 544
2004/ II. félév 162826 257 851 43 561
2004/ I. félév 163535 254 961 51 337

Forrás: MATESZ
* összesen értékesített megjelenésenkénti átlag, 2005 év végéig értékesített megjelenésenként átlag
**  Gyorsjelentési adatok
*** 2006-ig Színes Bulvár Lap néven működő lap, 2004-ig Színes Mai Nap méven működő lap


 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.