hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lett jobb a nyomtatott helyzet

A vártnak megfelelően nem mutat rózsás képet a MATESZ 2011 negyedik negyedéves gyorsjelentése: mind a napilapok, mind a hetilapok jelentősen csökkentek. A legnagyobb fizetős lapok között egyáltalán nincs növekvő, a kisebbek között is alig.

hirdetés

Sajnálatos, de nem meglepő módon az előző negyedév sem fordította meg a nyomtatott sajtó folyamatosan csökkenő példányszámait. A 10 legnagyobb példányszámú magyarországi nyomtatott heti- vagy napilap mindegyike csökkenést mutatott 2011 negyedik negyedévében az előző, 2010-es év hasonló időszakához képest.

Jobb esetben ez csupán 2-3 százalékos csökkenést jelentett, de akadnak a legnagyobbak között olyanok is, amelyek majd 10, sőt 17 százalékkal kevesebb példányt értékesítettek. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

Naponta kell kevesebb

A napilapok szegmensét 174 ezer összesen értékesített példánnyal vezető Blikk példányszáma 5 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest, ennél is nagyobb a konkurens bulvárlap, a 79,4 ezres Bors példányszámesése, amely 8 százalékos volt.

A közéleti Népszabadság 61,8 ezerrel és mínusz 11 százalékkal zárta az évet, jobboldali ellenfele ennél kisebbet bukott: a Magyar Nemzet 6 százalékos csökkenéssel 44,6 ezren zárt. A még jobboldalibb Magyar Hírlap képes volt tovább csökkenni: a negyedik negyedéves 10,6 ezer példány közel 14 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Nem elhanyagolható emellett az 58,6 ezres Nemzeti Sport közel 10 százalékos visszaesése sem.

Legkevésbé a megyei lapok estek vissza, viszont ez is inkább csak mérsékelt csökkenést jelentett. 2-3 százalék már igen jónak számított, bár egy-két kivételes növekedő is akadt. Ilyen volt az Axel Springer által kiadott 24 Óra, amelyből 16 ezer példányt értékesítettek, ez 3,5 százalékos növekedés, de minimálisan – 0,6 százalékkal – az ugyancsak AS-hez tartozó Tolnai Népújság is növekedett. A megyei lapok helyzetéről és várható jövőjéről szóló decemberi cikkünket itt olvashatja.

Az ingyenes Metropol példányaiból is kevesebbet terítettek a tavalyi év utolsó negyedében, a 274,3 ezer példány 2,5 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.

Szegény bulvármagazinok

A legjelentősebb, legnagyobb példányszámú fizetős hetilapok között gyakorlatilag nem találni növekedést. A szegmens legnagyobb visszaesését a két fő bulvármagazin, a Sanoma által kiadott Best és a Story könyvelhették el. A Bestből 96,3 ezer példányt értékesítettek, ami közel 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 116 ezernél. A Storyból 203,4 ezer fogyott, ami 16,3 százalékkal múlja alul a 2010 utolsó negyedévi 243 ezret.

A közéleti lapoknál sem sokkal fényesebb a helyzet. A HVG 59,6 ezres példányszáma 14,09 százalékos csökkenést jelent, a konkurens Figyelő 11 ezres példányszáma pedig századra ugyanekkora csökkenést jelent. A 168 Óra példányszámvesztése 10,2 százalék volt. Kiemelkedően teljesített viszont példányszám tekintetében a Heti Válasz, melynek csökkenése nem érte el a két százalékot.

Az ingyenes lapok között a Helyi Téma terjesztett példányszáma (675 ezer) 19 csökkent, míg a Budapesti Újságé (706,8 ezer) fél százalékkal emelkedett.

Máth András, a Ringier kutatási igazgatója a Kreatív decemberi, a 2012-es médiapiacot vizsgáló lapszámában elemzést tett közzé a nyomtatott lappiaci szegmens kilátásairól.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók