hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lett jobb a nyomtatott helyzet

A vártnak megfelelően nem mutat rózsás képet a MATESZ 2011 negyedik negyedéves gyorsjelentése: mind a napilapok, mind a hetilapok jelentősen csökkentek. A legnagyobb fizetős lapok között egyáltalán nincs növekvő, a kisebbek között is alig.

hirdetés

Sajnálatos, de nem meglepő módon az előző negyedév sem fordította meg a nyomtatott sajtó folyamatosan csökkenő példányszámait. A 10 legnagyobb példányszámú magyarországi nyomtatott heti- vagy napilap mindegyike csökkenést mutatott 2011 negyedik negyedévében az előző, 2010-es év hasonló időszakához képest.

Jobb esetben ez csupán 2-3 százalékos csökkenést jelentett, de akadnak a legnagyobbak között olyanok is, amelyek majd 10, sőt 17 százalékkal kevesebb példányt értékesítettek. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

Naponta kell kevesebb

A napilapok szegmensét 174 ezer összesen értékesített példánnyal vezető Blikk példányszáma 5 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest, ennél is nagyobb a konkurens bulvárlap, a 79,4 ezres Bors példányszámesése, amely 8 százalékos volt.

A közéleti Népszabadság 61,8 ezerrel és mínusz 11 százalékkal zárta az évet, jobboldali ellenfele ennél kisebbet bukott: a Magyar Nemzet 6 százalékos csökkenéssel 44,6 ezren zárt. A még jobboldalibb Magyar Hírlap képes volt tovább csökkenni: a negyedik negyedéves 10,6 ezer példány közel 14 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Nem elhanyagolható emellett az 58,6 ezres Nemzeti Sport közel 10 százalékos visszaesése sem.

Legkevésbé a megyei lapok estek vissza, viszont ez is inkább csak mérsékelt csökkenést jelentett. 2-3 százalék már igen jónak számított, bár egy-két kivételes növekedő is akadt. Ilyen volt az Axel Springer által kiadott 24 Óra, amelyből 16 ezer példányt értékesítettek, ez 3,5 százalékos növekedés, de minimálisan – 0,6 százalékkal – az ugyancsak AS-hez tartozó Tolnai Népújság is növekedett. A megyei lapok helyzetéről és várható jövőjéről szóló decemberi cikkünket itt olvashatja.

Az ingyenes Metropol példányaiból is kevesebbet terítettek a tavalyi év utolsó negyedében, a 274,3 ezer példány 2,5 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.

Szegény bulvármagazinok

A legjelentősebb, legnagyobb példányszámú fizetős hetilapok között gyakorlatilag nem találni növekedést. A szegmens legnagyobb visszaesését a két fő bulvármagazin, a Sanoma által kiadott Best és a Story könyvelhették el. A Bestből 96,3 ezer példányt értékesítettek, ami közel 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 116 ezernél. A Storyból 203,4 ezer fogyott, ami 16,3 százalékkal múlja alul a 2010 utolsó negyedévi 243 ezret.

A közéleti lapoknál sem sokkal fényesebb a helyzet. A HVG 59,6 ezres példányszáma 14,09 százalékos csökkenést jelent, a konkurens Figyelő 11 ezres példányszáma pedig századra ugyanekkora csökkenést jelent. A 168 Óra példányszámvesztése 10,2 százalék volt. Kiemelkedően teljesített viszont példányszám tekintetében a Heti Válasz, melynek csökkenése nem érte el a két százalékot.

Az ingyenes lapok között a Helyi Téma terjesztett példányszáma (675 ezer) 19 csökkent, míg a Budapesti Újságé (706,8 ezer) fél százalékkal emelkedett.

Máth András, a Ringier kutatási igazgatója a Kreatív decemberi, a 2012-es médiapiacot vizsgáló lapszámában elemzést tett közzé a nyomtatott lappiaci szegmens kilátásairól.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.