hirdetés
hirdetés
hirdetés

A mostani nem a bulvár negyedéve volt

Ismét közéttette negyedéves gyorsjelentését a MATESZ, amelyből sajnos szinte csak csökkenő példányszámok köszönnek vissza. A fontosabb kiadványok között elvétve sem találni kivételt.

hirdetés

Hiába a hétvégi sajtófesztivál és a közlemények arról, hogy nem kell temetni a nyomtatott sajtót, a szegmens láthatóan nincs rózsás állapotban. Temetni persze semmit és senkit nem kell, azonban az tény, hogy a legnagyobb példányszámú hazai magazinok egytől-egyig csökkentek 2012 első negyedévében az egy évvel korábbi állapothoz képest, többségük jelentős mértékben. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

2-17 százalékos magazinapadás

Az első negyedév legnagyobb példányszámú magazinja, a 212,4 ezres aktívan vásárolt példányszámú Nők Lapja csökkenése közel 7 százalékos az egy évvel korábbi 228 ezerhez képest. A második legnagyobb példányszámú Story zuhanása még szembetűnőbb: 197,7 ezres aktívan vásárolt példányszáma 13,25 százalékkal kevesebb, mint a 2011-es közel 228 ezer.

A legnagyobb magazinok közül jelentősen, 14 százalékkal csökkent még a 140,8 ezres TVR Hét, 13,5 százalékkal a 107 ezres aktívan vásárolt példányszámú Blikk Nők, valamint komoly, 16,5 százalékos visszaesést produkált a 92 ezres Best is, ami a Sanoma másik lapja, a Story mellett jól mutatja, hogy a lapvásárlási kedv a bulvármagazinokat sem kíméli. Az viszont szinte már megszokottnak mondható, hogy a – habár növekedni most nem tudott – legnagyobb példányszámú magazinok között a Kiskegyed csökkenése volt a legkisebb, 1,9 százalék (196,3 ezer példány).

A közéleti magazinok sem teljesítettek kiemelkedően, a HVG 54,65 ezres vásárolt példányszáma 16,3 százalékos csökkenést jelent a 2011 első negyedévhez képest, míg a sokkal kisebb példányszámú Figyelő csökkenése 20 százalékos, a Heti Válaszé pedig 9,6 százalékos volt.

Napilapok

A legnagyobb példányszámú napilap, a Blikk megjelenésenkénti vásárolt példányszáma 167,5 ezer volt az első negyedévben, ami 6,7 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 179,5 ezerhez képest. A második helyezett Bors csökkenése még ezt is felülmúlta, 77,2 ezres példányszáma 8,5 százalékkal múlta alul a 2011-es adatokat.

Az országos közéleti napilapok között még mindig vezető, 58,7 ezres Népszabadság csökkenése 10 százalékos volt, a 42 ezer példányban vásárolt Magyar Nemzet ennél kisebb mértékben, 8 százalékkal esett vissza. A MATESZ mostani adatait tekintve szembetűnik, hogy a napilapok átlagához képest általában, és most is jól teljesítő megyei napilapok közül sem volt olyan lap, amely képes lett volna növelni példányszámát.

Ingyen is estek

Az ingyenes szegmens esetében nem értelmezhető a vásárolt példányszám, azonban mind a napi-, mint a heti- és havilapok között találni jelentős terjesztett példányszámú szereplőket. Ezek közül a napi megjelenésű Metropol összesen terjesztett példányszáma minimális mértékben, kevesebb mint egy százalékkal lecsökkent 304,7 ezerről 302 ezerre.

A hetilapok között a Helyi Téma 695 ezres példányszáma 1,8 százalékos visszaesés a 2011-es 708 ezerhez képest, a Budapesti Újság pedig 680 ezerrel tartotta tavalyi példányszámát. Az ingyenes havilapok között példányszámban vezető Patika Magazin hozzávetőleg 10 százalékkal csökkent, 203 ezerről 184 ezerre.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.