hirdetés
hirdetés
hirdetés

Melyik lap bukott nagyobbat az első negyedben?

Továbbra is esnek a nyomtatott napilapok példányszámai. A Népszabadságból 16 ezerrel kevesebbet adtak el az első negyedévben, mint egy évvel korábban.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Megérkezett a Nielsen tavalyi évről szóló TV piaci körképe.

A hírt a főszerepet játszó Ewan McGregor is megerősítette, de szerinte nem annyira drámai a helyzet.

Sztereotípiákkal dagasztja az amerikai kebleket a Budweiser a Super Bowl alatt.

A digitális divízió vezetője Hegyi András, a projektmenedzsmenti feladatokat Both Zsuzsanna viszi.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Gábor!

Úgy van, nekem is módosítanom kellett az adatokat a táblázataimban a helyesbítések miatt, viszont azt nem látom, végül miként lett pontosítva vagy kiegészítve ebben
a cikkben a Figyelővel kapcsolatos hír, miszerint az egyetlen lap volt a szegmensben, amelyik javítani tudott.

Én arra próbáltam utalni a minap, hogy annyi pontosítást szerintem mindenképpen megérne a dolog, hogy kiegészítsük a megállapítást azzal a lényegi többlet
információval, hogy a "növekedés" valójában csak a mennyiségi értékesítés rubrikában található adatnak (38 helyett 1700) köszönhető, és valójában az olvasók
által ténylegesen - előfizetésben vagy árus értékesítésben - megvásárolt példányok száma itt is csökkent, ami miatt nem lenne helytálló az a megállapítás, hogy
ez a lap ellen tud állni a többieket érintő kedvezőtlen trendeknek.

Közben máshol is megjelentek erről cikkek hasonló értelmezéssel, ami szerintem nem szerencsés, pl. itt:

http://www.emasa.hu/cikk.php?page=sajto&id=6801

Lehet, hogy most már mindegy, de én továbbra is azt gondolom, indokolt lenne pontosítani, hogy legalább a bekezdés címében ne tegyünk félrevezető megállapítást.

Üdvözlettel:
Zilahi András
#
újabb „update”: reggel jött a Matesztől közlemény, hogy a 168 Óra adatait hibásan közölték, ennek megfelelően frissítettük a cikket!

A tegnapi felsorolás is módosul eszerint, és a lap össz. aktívan vásárolt példányszáma sem 24 , hanem 17 százalékkal csökkent!
#
Kedves Gábor!

Köszönöm a visszajelzést és a pontosítást.

Üdvözlettel:
ZA
#
Kedves András!
Megjegyzése teljesen jogos. Ha az aktívan vásárolt példányszámokat vesszük figyelembe, akkor a hetilapok adatai a következő változásokat mutatják (2010 első
negyedév, 2009 első negyedévével összehasonlítva):
168 Óra: -24%
Figyelő: -6,3%
Heti Válasz: +2%
HVG: -15%
MDemokrata: -22%

Ami a Magyar Nemzet adataira vonatkozik: itt valóban történt egy elírás, ami miatt persze a különbség is más. Köszönöm a figyelmeztetést, javítom a szövegben!
#
Egy picit azért árnyalnám a képet, mielőtt még valaki azt hinné, hogy a Figyelő valamit nagyon tud, amit senki más nem ebben a lapszegmensben. Ha csak az "összes
értékesített példány" adatot nézzük, akkor valóban 7,3%-os növekedést láthatunk a tavalyi első negyedéves átlaghoz képest, DE ha csak egy picit is megkapirgáljuk a
MATESZ táblázatot, mindjárt láthatjuk, hogy a Figyelő árus értékesítése nem kevesebb, mint 15%-kal csökkent egy év alatt (4,48 ezer vs. 5,28 ezer), míg az előfizetők
száma 7,15 ezerről 7,19 ezerre "nőtt" (+0,6%), azaz összességében a lap "aktívan értékesített példányszáma" nem 7%-kal nőtt (szemben mindenkivel), hanem éppen hogy
ugyanúgy mint mindenkinek, neki is csökkent, mégpedig 6%-kal tavalyhoz képest. Mitől nőtt akkor az "össz. ért. példányszáma"? Hát kizárólag attól, hogy a mennyiségi
értékesítés (bulk sales) oszlopban találunk egy szép 1700-as értéket a tavalyi 38-hoz képest - na ez már valóban szignifikáns növekedés (+4374%). Csak hát...

Egyébként a Magyar Nemzet 2009/I. n.éves össz. ért. adata az én emlékeim (nyilvántartásom) szerint nem 52,395 ezer, hanem 53,55 ezer volt (hacsak nem változtak
visszamenőleg az adatok), így az idei visszaesés sem 6, hanem 8%-os - de ez már tényleg majdnem mindegy, ahhoz képest, hogy a Figyelőnél még a változás iránya, vagyis
még az előjel sem stimmelt, így pedig a következtetés is téves/félrevezető volt.

Üdv.
Z. András

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók