hirdetés
hirdetés
hirdetés

Melyik lap bukott kevesebbet?

Szinte minden lapszegmensben komoly csökkenéseket hozott az elmúlt egy év az értékesített példányszámok tekintetében. A Népszabadság, a Magyar Hírlap és egyes megyei napilapok is komoly, kétszámjegyű csökkenést produkáltak. A MATESZ gyorsjelentése.

hirdetés

Story és Nők Lapja – hosszú ideje ez a két kiadvány vezeti a Magyar Terjesztés-Ellenőrző Szövetség (MATESZ) rangsorát az összesen, aktívan vásárolt példányszám kategóriában. A Story növelni tudta eladásait 2010 harmadik negyedévében az év előző negyedéhez képest (243 875-ről 247 249-re), a tavalyi év azonos időszakához képest viszont jelentősen, 27 ezerrel csökkent az eladott lapszám, ami közel 10 százalékos csökkenés. A Nők Lapja példányszáma is csökkent, 238 479-es példányszáma majd ezerrel kevesebb az előző negyedévinél (239 275) és közel 17 ezerrel múlja alul a tavalyi harmadik negyedévet, ami 6,56 százalékos visszaesés.

A harmadik helyre a Kiskegyed került, letaszítva onnan az előző negyedévben és tavalyi harmadik negyedévben is dobogós Színes RTV-t. Előbbinek a 200 749-es példányszáma csekély, 2,32 százalékos növekedés 2009 azonos időszakához képest (196 196), míg a Színes RTV 194 491-es példányszámával 4 százalékos csökkenést kénytelen elkönyvelni tavalyhoz képest.

Napi rutin

A napilapok különösképp megsínylették az elmúlt 12 hónapot. A legnagyobb példányszámban vásárolt napilap, a Blikk 5,51 százalékkal csökkent az előző év harmadik negyedévéhez képest (200 623-ról 189 560-ra), vetélytársa, a Bors 91 745-ről csökkent 89657-re, ami 2,28 százalékos visszaesés. A Nemzeti Sport csökkenése még jelentősebb: átlagban 9,92 százalékkal adtak el kevesebbet (67 168 példányt) az újságból.

A közéleti napilapok visszaesése ugyancsak drasztikus. Itt példányszámban továbbra is a Népszabadság vezeti a mezőnyt 70 462-es aktívan vásárolt példányszámával, ám a visszaesés 15,82 százalék az egy évvel korábbi 83 707-hoz képest. Továbbá 5,72 százalékkal csökkent a Magyar Nemzet (50 268-ról 47 394-re), igen jelentősen, 18 százalékkal (15 899-ről 13 034-re) a Magyar Hírlap és csekély mértékben (18 392-ről 18181-re) a Népszava aktívan vásárolt példányszáma.

A tartalmilag leginkább a közéleti és bulvárlapok között álló megyei lapok szegmensében is jelentős visszaesés figyelhető meg. A megyei napilapok összpéldányszáma (összegezve a Békés Megyei Hírlap, a Délmagyarország, a Délvilág, a Dunaújvárosi Hírlap, az Észak-Magyarország, a Hajdú-Bihari Napló, a Kelet-Magyarország, a Kisalföld, a Fejér Megyei Hírlap, a Heves Megyei Hírlap, a Napló, a Nógrád Megyei Hírlap, a Petőfi Népe, a Somogyi Hírlap, a Tolnai Népújság, az Új Dunántúli Napló, az Új Néplap, a Vas Népe, valamint a Zalai Hírlap megjelenésenkénti átlagpéldányszámait) 671 465-ről 580 078-ra csökkent, ami közel 14 százalékos visszaesés. Ez a Petőfi Népe esetében például közel 20 százalékos (31766-ról 25 526-ra), míg az Új Dunántúli Napló esetében majdnem 22 százalékos (40 135-ről 31341-re) zuhanás.

Szembetűnő, hogy a megyei napilapok jelentős csökkenését továbbra is leginkább az összesen 9 megyei napilapot kiadó Axel Springer kiadványai okozták, ahogy ezt néhány hónappal ezelőtt is elemeztük. Az Inform Media, a Lapcom és a Pannon Lapok Társasága által kiadott újságok átlag alatt csökkentek.

Heti világ, gazdaság

A közéleti hetilapok szegmensét meghatározó HVG is komolyan megsínylette az elmúlt évet: míg 2009 harmadik negyedévében 75 288 példányt vásároltak aktívan a lapból, idén ez a szám már csak 68 956 volt, ami 8,4 százalékos csökkenés. A vetélytárs, a Sanoma által nemrégiben áruba bocsátott Figyelő példányszáma minimálisan, 2 százalékkal csökkent (11848-ról 11605-re).

Ugyancsak elkönyvelhet némi csökkenést a Heti Válasz (17 815-ről 17 255-re – 3,14 százalék), a Magyar Demokrata (16 805-ről 16 509-re – 1,76 százalék). Ellenben jelentősebb visszaesést produkált a 168 óra (21 923-ról 20 207-re – 7,83 százalék) és a kategóriát példányszámban vezető Szabad Föld (104 457-ről 96 651-re – 7,47 százalék).

Ingyen még kell?

Az ingyenes lapok között értelmezhetetlen az értékesített példányszám, így itt az összesen terjesztett példányszámra hagyatkoztunk. Ez alapján a legnagyobb példányszámban terjesztett ingyenes hetilap a Budapesti Piac volt az év harmadik negyedében (687 950), letaszítva a trónról a tavalyi első helyezett Helyi Témát, melyet „csak” 669 315 példányban terjesztettek.

Az ingyenes szegmens napilapja, a Metropol 274 105 példányban jelent meg, majd a patikákban ingyenesen is terjesztett - de egyúttal előfizethető - havilap, a Gyógyhír Magazin következik 230 315 példányszámmal.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés
hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.