hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megszűnik a nyomtatott Wan2 magazin

Tizenhét év után nyomtatott formában végleg megszűnik a Wan2 zenei magazin. A kiadó az online fennmaradásban lát lehetőséget, a főszerkesztő szerint viszont nincs rá pénz. 

hirdetés

A B-oldal blogon láttuk először a Wan2 magazin megszűnéséről szóló rövid kiadói közleményt: „Tisztelt Előfizetőnk! Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy a Wan2 magazin a Hamu és Gyémánt Média Kft. gondozásában nem jelenik meg a jövőben.

A bejegyzésre megkerestük a kiadót, melynek részéről Tarpai Zoltán kulturális kiadóvezetője elmondta: a lap jövője a 2006-os felvásárlástól kezdve (a lap történetét lásd keretes írásunkban – a szerk.) labilis volt, de úgy gondolták, hogy a kiadó portfoliójának előnyeit kihasználva próbálják fejleszteni a lap pozícióját.

A lapot és online felületét időközben fejlesztették, 2011 év végén azonban már látszott, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben a Wan2 magazin nem életképes, így a „szerelemgyerekként” kezelt lap beszüntetése mellett kellett dönteni.

Tarpai elmondta, hogy ugyan a nyomtatott lap megszűnik, viszont az online változat, a Wan2.com átpozícionálása csak év elején kezdődött, „önállóan kell megállnia a lábán, mint fő produktum” – fogalmazott.

Megkerestük a Wan2 főszerkesztőjét, Ligeti Nagy Tamást is, aki elmondta, hogy a Wan2-nál nem volt elég pénz, és ez az online kiadásra még inkább igaz. „Jelenleg nincs szerkesztőségi struktúra. Ami folyik, az nem lapkészítés és még a legszegényebb elképzeléseinket is alulmúlja” – nyilatkozta. Szerinte a kialakult helyzet nem a Wan2 egyéni problémája, ma nincsenek meg a popkulturális tartalom gyártásának feltételei a magyar piacon.

Tarpai ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy amikor 2006-ban átvették a lapot, még más volt a helyzet, és bár évről-évre negatív eredménnyel zártak, a fesztiválszezon környékén tapasztalható bevételnövekedés derűlátással töltötte el őket. Végül az idei év volt az, amikor úgy gondolták, hogy nincs értelme tovább fenntartani a Wan2-t, és érdemesebb az online kiadásra fókuszálni.

A kiadóvezető arról is beszámolt, hogy ugyan voltak érdeklődők a lap licenszjogára, de azok a tárgyalások végül nem vezettek eredményre.

A nyomtatott Wan2 megszűnésével a magyar, fizetős zenei lapok közül már csak a Hammerworld és a Rockinform maradt. Az ingyenes zenei magazinok piacán a Lángoló Gitárok és a Recorder található meg.

A lap rövid örténete
A Wanted magazint 1995-ben alapította Gerendai Károly, a Sziget Kft. tulajdonosa és Uj Péter főszerkesztő. A lap életébe később bekapcsolódott Marton László, a Magyar Narancs zenei szerkesztője, Bihari Balázs, Bakáts Tibor és Déri Zsolt is. Az 1998-ban megszűnt Z magazin megszűnése után egyedül maradt a piacon, de folyamatos veszteségeit a Sziget nem tudta finanszírozni, ezért 2002-ben (ekkor már Ligeti Nagy Tamás főszerkesztővel az élen), egy dizájn- és pozícióváltás után Wan2 magazinként folytatták, immáron sokkal kevésbé réteglapként. A lap 2006-ban került át a Hamu & Gyémánthoz, amely mostanáig felelt a kiadásért.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nemrég még úgy tűnt, hogy a koronavírus nagy győztese a Corona lehet, azután, hogy a kezdeti pofonból felálltak.

Április 1-től az ügynökség látja el az energetikai vállalat külső és belső kommunikációját.

A koronavírus-járvány a tinimagazint is elérte.

A fesztivál szervezői már nem keresgélnek új dátumot, az eseményt jövőre rendezik meg legközelebb.

Műalkotásokat kell újraalkotni a lakásban található tárgyakból vagy családtagokból.

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!