hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kedden jelenik meg utoljára a Metropol

Kedden jelenik meg utoljára a Metropol – a Nol.hu információi szerint ezt hétfőn délután jelentették be az ingyenes napilap szerkesztőségében.

hirdetés

A hírt több forrás, többek között Hivatal Péter, a Metropol kiadójának vezetője is megerősítette a lapnak. A Simicska Lajos üzletfeleként ismert tulajdonos, Fonyó Károly a Nol.hu információi szerint üzleti szempontok mentén döntött az újság megszüntetéséről. Az önfelszámolást választotta, mert „nem szeretne adósságokat hagyni maga után, minden alkalmazottját, beszállítóját ki akarja fizetni” – írja a Nol.hu.

A Metropol munkatársainak létszáma a cégadatok szerint 49 fő volt 2014-ben.

„Másfelől valószínű, hogy a politikai nyomás első körben a Metropol kiszorítására fog koncentrálódni, talán Habony Árpád Lokálja javára” – írtuk a 2015-ös év eseményeit és a 2016-os évre vonatkozó jóslatainkat összegző, tavaly decemberi cikkünkben.

A fenti kép a 2013-as Hipnózis reklámverseny egy díjazott munkája.

Hiszen az már tavaly novemberben kiderült, hogy „politikai nyomásra” a BKV nem fogja meghosszabbítani a szerződést, amelyet a Metropol terjesztéséről kötött – erről akkor szintén a Népszabadság értesült több forrásból. Ez már önmagában komoly érvágás volt a Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó médiacégnek, hiszen az ingyenes lap fontos terjesztési helyei közé tartoznak a metróaluljárók.

Időközben a Metropol reklámbevételei is visszaestek, ahogyan ez volt a jellemző a Simicska-Fonyó cégbirodalom többi tagjára is az ugyancsak a népszabadságos M. László Ferenc által jegyzett május végi cikk szerint.

Azonban a szerző értesülései szerint a lappiacról való kivonulás végső oka nem az imént taglalt két esemény, a BKV-megállókból való kiszorulás és a reklámköltés visszaesése, mert ezekkel előre számolt a vezetőség, hanem az, hogy az idei évre készített üzleti tervek egyike sem mutatott nyereséges működést. Már 2015-ben is komoly volt a veszteség: 233 millió forint, miközben a megelőző évben még 408 milliós profitot termelt a cég.

Azonban várhatóan a BKV megállók sem maradnak napilap nélkül: elindult ugyanis időközben a Lokál című ingyenes napilap, amit Habony Árpád és Győri Tibor médiacége, a 888.hu hírportált is jegyző Modern Média Group (MMG) ad ki. Keresztesi Péter, a MMG vezérigazgatója és az értékesítést végző KOD Media ügyvezetője, Hanák Tamás a Media Hungary konferencián elmondta a Kreatívnak, hogy a Lokál napilapot Budapesten 150 ezer példányban terjesztik, 300 terjesztési ponton, köztük metro-, busz-, villamos- és HÉV-megállókban, forgalmas csomópontokon, vasút- és buszállomásokon. A hirdetési felületeket piaci hirdetőknek a HG Media csoportba tartozó KOD Media sales house értékesíti, az állami hirdetőkkel a MMG közvetlenül állapodik meg.

(forrás: Népszabadság Online, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Mitte új ügyfelei közt megtalálható a régió egyik legnagyobb aukciósháza, felsőoktatási intézmény, illetve független ingatlantanácsadó cég is. 

A cél a kártyadigitalizációk és a tranzakciók ösztönzése mellett az OTP Bank innovatív arculatának építése volt.

2,3 milliárd forintos veszteséggel zárta 2018-at a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.