hirdetés
hirdetés
hirdetés
Share on Tumblr

A viccpárt nem ijedt meg a kormánylap jogi fenyegetésétől

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt (MKKP) szerdán jelentette be a Facebook-oldalán, hogy pénteken vagy hétfőn 15 000 példányban, Minapi Idők címmel jelenik meg az újság, mely a 2024-es budapesti olimpiáról tudósít. Hogy ez igaz, vagy sem, nem tudni. Mindenesetre a magát „független kormánypárti napilapként” definiáló álhírkiadvány vizuális szempontból nagyon hasonlít a Magyar Időkre, ezért a lap bejelentette, hogy jogi lépéseket tesznek, ha az MKKP elkezdi terjeszteni. Az MKKP erre is csak egy viccel reagált.

hirdetés

Miközben külföldön az Index on Censorship díjára jelölték, itthon jogi lépésekre számíthat az MKKP: miután a Facebookon bejelentették, hogy egy fiktív napilapot fognak kiadni, a Magyar Idők megírta, hogy amennyiben a kiadvány megjelenik, „megteszik a szükséges jogi lépéseket”. A Minapi Idők névre hallgató fiktív napilap fejléce ugyanis a Magyar Időkét másolja, melynek szerkesztősége így reagált a hírre: „A megtévesztő és félrevezető laphoz a Magyar Időknek nincs köze, annak terjesztése miatt lapunk vezetősége jogi lépéseket tesz.”

Nem ez az első eset, hogy a viccpártként is emlegetett Kétfarkú Kutya Pártot egy lap be akarja perelni: 2015. októberében a Magyar Hírlap külsejére hajazó újságot adtak ki, olyan álhírekkel, mint hogy feloszlik az MSZP, Vajna Tímea elválik Andy Vajnától, vagy, hogy leállítják Paks 2. építését. A HVG megkeresésére Kovács Gergely pártelnök elmondta, hogy a mai napig nem tudnak a per elindításáról, így szerinte vagy csak fenyegetőzésről volt szó, vagy az ügy nagyon lassan halad.

A Minapi Idők bemutatott címlapja
A Minapi Idők bemutatott címlapja

A Minapi Idők a 2024-es Olimpiáról tudósítana, ahol „Magyarország vezeti az éremtáblázatot, a Rákóczi út közepére egy stadion épült, Csepelt pedig elsüllyesztették az olimpiai létesítmények”. Az álhírlap része a viccpárt olimpiaellenes kampányának, melynek során óriásplakátokat és kisebb hirdetményeket is készítenek, az e célra felajánlott civil adományokból.

Az MKKP a Facebookon reagált az esetleges jogi lépések hírére: „Szeretnénk, ha elnapolnák a tárgyalást 2024-ig, az olimpia utánig, hogy az újság valóságtartalmát vizsgálhassa a bíróság. Ez a lap ugyanis 2024-ben lett kiadva, amikor ez már a kutyapárt bejegyzett és hiteles sajtóterméke volt. Sajnos ez a folyamat már lezajlott, ez a lap mindenképp megjelenik 2024-ben, a pártot pedig nem büntethetik meg egy, a jövőben lezajló cselekedete miatt, az akkori történések hátterének ismerete nélkül.”

(forrás: Kreatív Online, HVG)
hirdetés
Share on Tumblr
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Ipsos a 8-14 éves gyerekek médiahasználati szokásait vizsgálta.

A német EDEKA szupermarketlánc egy groteszk és egyben nagyon szép reklámot készített. 

Vizuális, márkakommunikációs tervezési feladatokkal bízták meg az ügynökséget.

 

Bekker Balázs a hajléktalanok helyzetét bemutató cikksorozat tervével nyert.

Müller Mihály elmenetele a cég friss tulajdonosváltásával lehet összefüggésben - értesült a 24.hu.

hirdetés
hirdetés

Az Iránytű 2017 kommunikációs verseny nevezési határideje: február 24. 18 óra

Február 28-án ismét gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a jövő betegei és médiafogyasztási szokásaik lesznek.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. március 8-án.

A Kreatív és a Republic Group által közösen szervezett konferencia március 9-én várja a reklámipar jövője iránt érdeklődőket.

Indul a nevezés az idei Hipnózisra, amely Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Nevezési határidő: március 10.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 17.

Micro moments, Google Adwords és Youtube, videotartalom stratégia, mobilhirdetés, attribúciós modellezés

2017. április 6-7. Országos sales meeting azoknak, akik szeretnek értékesíteni, és még jobbak akarnak lenni!

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.