hirdetés
hirdetés
hirdetés

41,5 milliárdos a nyomtatott reklámpiac

A Magyar Lapkiadók Egyesülete saját becslést készített a nyomtatott lappiac reklámbevételeiről. Eszerint 2011-ben a nyomtatott lappiac net-net reklámbevétele 41,663 milliárd forint volt.

hirdetés

Még tavaly áprilisban jelentette be a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE), hogy a nyomtatott lappiac reklámbevételeiről saját számítást készít. Az MLE felmérésének célja az volt, hogy a nyomtatott sajtóban, a reklámból befolyt, tényleges árbevételeket számszerűsítse, mivel szerintük ezekről az adatokról korábban csak becslések láttak napvilágot.

Az MLE összesítése alapján 2011-ben a net-net (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac mérete 41,663 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele a lapeladásból származó több mint 70 milliárd forinttal együtt 2011-ben meghaladta a 111 milliárd forintot.

A sajtóhirdetési bevételeket bevalláson és szakértői becslésen alapuló elemzéssel készítette az MLE szakértői csoportja. A bevallásban szereplő net-net szintű adatokat, mely közleményük alapján a kiadói szakma egyöntetű álláspontja szerint a lehető legjobban méri a reklámbevételeket, a barterek könyvelési értéken való figyelembevételével adták a kiadók.

A bevételek közé számított valamennyi, az adott termékben realizált hirdetési bevétel, legyen az megjelent hirdetés, támogatott megjelenés, behúzás vagy speciális melléklet. Önálló termékként kezelt a szakértői csoport minden olyan kiadványt, amely önálló címmel, ISSN számmal avagy árushelyi megjelenéssel rendelkezett.

A pontosabb becslést a 14 lapkategóriára bontott bevallás segítette, melyeket kiegészítőleg összevezettek a Kantar Média bontásaival. Összességében elmondható, hogy a magyar sajtópiac több mint 3500 címét felölelő bevallás és becslés esetében a bevallott - tehát pontos – bevétel, a teljes összeg közel 70 százalékát tette ki. Az MLE adatához 31 kiadó szolgáltatott adatot.

Az MLE az önálló számolásra vonatkozó bejelentését tavaly közvetlenül a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) éves reklámpiaci becsléseinek publikálása után tette meg. Az MRSZ akkor úgy becsülte, hogy a nyomtatott sajtó 2010-ben 43,7 milliárd forintos reklámbevételt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés