Zártkörű koncerteket szervez a nappaliba két hazai startup

Két magyar startup, a Banding és a Photon közös szolgáltatást indított, aminek keretében zártkörű online koncerteket szerveznek ismert hazai előadókkal. A “Dalok bentre” projekt keretében a koncerteket élőben közvetítik megrendelőik számára, akik a szolgáltatás megvásárlásával nem csak egy közösségi élmény részesei lehetnek, de a nehéz helyzetbe került zenészeket, és egy jótékonysági akció keretében a koronavírus-járvány elleni harcot is támogatják.

Az előttünk álló hónapok nem a fesztiválokról fognak szólni, és sajnos még az sem fog összejönni, hogy egy koncertet elcsípjünk a kedvenc helyünkön. Az otthon maradás és a social distancing azonban nem kell, hogy a társasági élmények teljes nélkülözését jelentse, vélik a projekt ötletgazdái - afotósokat, videósokat és potenciális megrendelőiket összekötő Photon és a zenei partnerkereső platform, a Banding startupok.

„Ezekben a napokban azzal tehetünk a legtöbbet járvány megfékezéséért, ha otthon maradunk. Home office-ból dolgozunk, az ismerőseinkkel online találkozunk, de ez nem jelenti azt, hogy le kellene mondanunk a szórakozásról, a közösségi élményekről, a zenéről” – mondja az ötlet születéséről Volom Sári, aPhoton alapítója és CEO-ja.

A Szesztay Dávid zenész első szólólemezének címét viselő projekt (Dalok bentre) zártkörű, online koncertek szervezéséről szól, amelyek közönségét főleg cégek és baráti társaságok alkotják. A fellépéseket a Photon profi stábja közvetíti, a stream minősége miatt nem kell aggódni, a közönség pedig akár úgy is érezheti magát, mint egy klubkoncerten. Erre erősít rá az, hogy a “Meet & Greet” eventek mintájára az előadás interaktív beszélgetés is egyben, a résztvevők koncert közben csetelhetnek is a zenészekkel, akik a dalok között válaszolnak a kérdésekre.

Az előadók és zenészek bázisát a bandák, illetve előadók matchmakere, a Banding adja. (A startup az egymásra talált, hasonló közönséget vonzó bandáknak segít cserekoncerteket szervezni és növelni a nemzetközi hírnevet). A projekt weboldalán már elérhető azoknak a zenészeknek a listája, akik csatlakoztak a kezdeményezéshez, pl. a Bohemian Betyars, Csorba Lóci (Lóci játszik), a Fran Palermo, az Ivan & the Parazol, vagy a Mary PopKids. Az előadók köre folyamatosan bővül, a szervezők folyamatosan várják további zenészek jelentkezését.

“A zene - és úgy összességében a művészet - vészhelyzettől függetlenül nagyon fontos részét képezi egy társadalomnak, és azon belül a kultúrának. Egy ilyen bizonytalan helyzetben, mint a mostani, pedig még fontosabbak tudnak lenni ezek a kapaszkodók” - mondja Szendrey-Nagy Olivér, a Banding társalapítója.

Az online koncertek értékesítése a koronavírus-járvány hatására nehéz helyzetbe került hazai zenészeket és előadókat támogatja, a fellépésből származó bevétel 1% százalékát pedig a Dalok bentre zenészei, valamint a Banding és a Photon csapata a Magyar Vöröskereszt számára ajánlják fel. Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol énekese így reagált erre: ”Jelenleg a zeneipar kilátásai elég borúsak. Nagyon úgy tűnik, hogy hosszútávon új berendezkedésre lesz szükség ahhoz, hogy fennmaradhassanak a zenekarok, előadók. Erre nagyon jó megoldás a Dalok Bentre, aminek köszönhetően a koncertfogyasztó - legyen az cég vagy rajongói társaság - úgy kap stream koncert élményt, hogy közben a kedvenc zenekarai sem mennek tönkre”.

Aki kedvet kap egy virtuális, mégis meghitt koncerthez, a projekt weboldalán talál további  információt a zenészekről. Az árajánlat elfogadása és az időpont egyeztetése után már csak egy kényelmes kanapét, vagy teraszt kell találni, és élvezni a Zoom-on keresztül streamelt koncertet.

 

 

Chilembu Krisztina
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.