VR-rel kombinált világtérképet fejlesztett egy startup

Egy mobil, néhány 360 fokos videó és egy világatlasz kell mindössze ahhoz az igazán low budget utazási élményhez, amelyet egy kanadai startup kínál. A lényege azonban mégiscsak a kartonból összehajtogatott VR-szemüveg, amellyel a térképen pásztázva, virtuálisan bármikor a gízai piramisok lábához teleportálhatjuk az egész családot.

Egy fiatal programozókból álló kanadai cég lefejlesztette az első olyan interaktív térképet, amelyen a kiterjesztett valóság segítségével juttatja el a felhasználót a világ bármely turisztikai látványosságához. A WorldMapPortal a földrajzórák kiegészítőjeként is használható, mindössze egy egyszerű Cardboard és egy applikáció kell hozzá – írja a VRfocus.

Mert utána már csak rá kell zoomolni a kiválasztott országra a kétdimenziós térképen, a telefonra letöltött app pedig kiválasztja a hozzá tartozó, jelenleg elérhető 360 fokos videókat a legfontosabb látnivalóiról. A vizuális élményhez mindössze azt a két műanyaglencsét egyetlen kartondobozban összefogó virtuális valóság szemüveget kell használni, mint amilyennel néhány éve a Google is bejelentkezett a VR-piacra. Az okostelefont is ebbe, a VR-szemüveggé átlényegült, összehajtogatott papírdobozba kell becsúsztatni, hogy aztán megmutassa mindazt, amit a YouTube 360 fokos videói és a Google Street View tudnak.

 

Néhány kattintással körbenézhetünk a Tádzs Mahal belsejében vagy a nyolcszáz éves wieliczkai sóbánya földalatti katedrálisában, de bármikor elszédülhetünk a Grand Canyon szakadékvölgyében és túrázhatunk az Antarktiszon is, miközben egy narrátor mesél az adott látnivaló történetéről és az ország kultúrájáról. És hiába beszélünk csak párszáz forintos kartonszemüvegről, a VR-élmény minősége tényleg inkább a telefonunkon és a mellé fejlesztett alkalmazáson múlik. A projekt gazdái arra azonban figyeltek, hogy térképészkedés közben a gyengébb okostelefonokon is lenyűgöző hatást érjenek el az appnak köszönhetően.

„Sokan pénz, mások idő hiányában nem jutnak el olyan helyekre, ahova egész életükben vágytak. Ezzel az egyszerűen kezelhető, interaktív térképpel azonban az egész világ felfedezhető, miközben használója számos információt begyűjthet virtuális utazása közben” – fogalmazott David Yang, a cég alapítója, miközben hozzátette, a főleg gyerekes családoknak és iskoláknak szánt - posztertérképből, cardboardból és letölthető alkalmazásból álló - szettet, éppen ezért egy elérhető, nagyjából 40 dolláros áron tervezi nyártól piacra dobni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00