VR-rel kombinált világtérképet fejlesztett egy startup

Egy mobil, néhány 360 fokos videó és egy világatlasz kell mindössze ahhoz az igazán low budget utazási élményhez, amelyet egy kanadai startup kínál. A lényege azonban mégiscsak a kartonból összehajtogatott VR-szemüveg, amellyel a térképen pásztázva, virtuálisan bármikor a gízai piramisok lábához teleportálhatjuk az egész családot.

Egy fiatal programozókból álló kanadai cég lefejlesztette az első olyan interaktív térképet, amelyen a kiterjesztett valóság segítségével juttatja el a felhasználót a világ bármely turisztikai látványosságához. A WorldMapPortal a földrajzórák kiegészítőjeként is használható, mindössze egy egyszerű Cardboard és egy applikáció kell hozzá – írja a VRfocus.

Mert utána már csak rá kell zoomolni a kiválasztott országra a kétdimenziós térképen, a telefonra letöltött app pedig kiválasztja a hozzá tartozó, jelenleg elérhető 360 fokos videókat a legfontosabb látnivalóiról. A vizuális élményhez mindössze azt a két műanyaglencsét egyetlen kartondobozban összefogó virtuális valóság szemüveget kell használni, mint amilyennel néhány éve a Google is bejelentkezett a VR-piacra. Az okostelefont is ebbe, a VR-szemüveggé átlényegült, összehajtogatott papírdobozba kell becsúsztatni, hogy aztán megmutassa mindazt, amit a YouTube 360 fokos videói és a Google Street View tudnak.

 

Néhány kattintással körbenézhetünk a Tádzs Mahal belsejében vagy a nyolcszáz éves wieliczkai sóbánya földalatti katedrálisában, de bármikor elszédülhetünk a Grand Canyon szakadékvölgyében és túrázhatunk az Antarktiszon is, miközben egy narrátor mesél az adott látnivaló történetéről és az ország kultúrájáról. És hiába beszélünk csak párszáz forintos kartonszemüvegről, a VR-élmény minősége tényleg inkább a telefonunkon és a mellé fejlesztett alkalmazáson múlik. A projekt gazdái arra azonban figyeltek, hogy térképészkedés közben a gyengébb okostelefonokon is lenyűgöző hatást érjenek el az appnak köszönhetően.

„Sokan pénz, mások idő hiányában nem jutnak el olyan helyekre, ahova egész életükben vágytak. Ezzel az egyszerűen kezelhető, interaktív térképpel azonban az egész világ felfedezhető, miközben használója számos információt begyűjthet virtuális utazása közben” – fogalmazott David Yang, a cég alapítója, miközben hozzátette, a főleg gyerekes családoknak és iskoláknak szánt - posztertérképből, cardboardból és letölthető alkalmazásból álló - szettet, éppen ezért egy elérhető, nagyjából 40 dolláros áron tervezi nyártól piacra dobni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók