Láthatatlan kijelző védi az SMS-t a kíváncsi szemektől

Megunta, hogy a zsúfolt, isztambuli buszokon vele együtt több kíváncsi tekintet is olvassa az üzeneteit vállai felett, ezért feltalálta azt a kijelzőt, amit csak ő láthat. Újabb okos találmány a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Buszon ülve vagy a hipermarket pénztáránál sorban állva, mindenkinek volt már olyan pillanata, amikor legszívesebben láthatatlanná tette volna okostelefonja kijelzőjét a körülötte kíváncsiskodó szemek számára. És úgy tűnik, ezt hamarosan szó szerint meg is teheti. Celal Goger, egy török mobiltelefon szerviz és szaküzlet tulajdonosa ugyanis addig kísérletezett iPhone-ján, amíg feltalálta azt a kijelzőt, amely csak az okostelefon tulajdonosának engedi látni tartalmát – írja a Thetechnews.com.

Goger ehhez egy alkalmazást fejlesztett le, amely fehérré változtatja a teljes kijelzőt, és amelyet csak egy chippel felszerelt speciális szemüveggel lehet láthatóvá tenni. A szemüveg szárára applikált chip a kijelzővel kommunikál, és dekódolja annak tartalmát a viselője számára. Bár ennél többet a működés technológiai hátteréről nem lehet tudni, másfél éve az Apple már benyújtott egy láthatatlan kijelzőről készült szabadalmat, amely szerint a jövő iPhone-jait két képernyővel látnák el. A klasszikus kijelző alatt lenne az emberi szemnek láthatatlan másik is, amely olyan, csak géppel értelmezhető információkat közvetítene, mint amit az elektronikus jegyeknél vagy a vonalkódoknál használhatnak. Goger kijelzője, a videót elnézve, azonban tényleg láthatatlan.

 

„Senki nem hitt nekem, amikor először meséltem a találmányomról. Mindenki csak legyintett, hogy biztosan csak egy újabb trükk. Azt hiszem, rossz helyen, rossz időben születtem. Ha az Egyesült Királyságban élnék, valószínűleg már a tömeggyártás is rég beindult volna” – idézi a Daily Mail a Törökországban élő kurd feltalálót, aki egy olyan faluban nőtt fel, ahol nem volt elektromos áram, ma viszont saját stúdiójában technológia-fejlesztésben utazik.

Celal Goger találmánya még csak prototípus, amit fél év alatt rakott össze, de a Reutersnek adott interjújában azt mondta, most már tíz nap alatt is képes egy iPhone-t láthatatlan kijelzőssé alakítani. Tervei szerint első lépésként levédeti ötletét, hogy mihamarabb piacra kerülhessen, és közben már egy sokkal kisebb nanochipen dolgozik, amely a jövőben bármilyen szemüveghez és bármilyen típusú telefonhoz alkalmas lehet.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.