Láthatatlan kijelző védi az SMS-t a kíváncsi szemektől

Megunta, hogy a zsúfolt, isztambuli buszokon vele együtt több kíváncsi tekintet is olvassa az üzeneteit vállai felett, ezért feltalálta azt a kijelzőt, amit csak ő láthat. Újabb okos találmány a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Buszon ülve vagy a hipermarket pénztáránál sorban állva, mindenkinek volt már olyan pillanata, amikor legszívesebben láthatatlanná tette volna okostelefonja kijelzőjét a körülötte kíváncsiskodó szemek számára. És úgy tűnik, ezt hamarosan szó szerint meg is teheti. Celal Goger, egy török mobiltelefon szerviz és szaküzlet tulajdonosa ugyanis addig kísérletezett iPhone-ján, amíg feltalálta azt a kijelzőt, amely csak az okostelefon tulajdonosának engedi látni tartalmát – írja a Thetechnews.com.

Goger ehhez egy alkalmazást fejlesztett le, amely fehérré változtatja a teljes kijelzőt, és amelyet csak egy chippel felszerelt speciális szemüveggel lehet láthatóvá tenni. A szemüveg szárára applikált chip a kijelzővel kommunikál, és dekódolja annak tartalmát a viselője számára. Bár ennél többet a működés technológiai hátteréről nem lehet tudni, másfél éve az Apple már benyújtott egy láthatatlan kijelzőről készült szabadalmat, amely szerint a jövő iPhone-jait két képernyővel látnák el. A klasszikus kijelző alatt lenne az emberi szemnek láthatatlan másik is, amely olyan, csak géppel értelmezhető információkat közvetítene, mint amit az elektronikus jegyeknél vagy a vonalkódoknál használhatnak. Goger kijelzője, a videót elnézve, azonban tényleg láthatatlan.

 

„Senki nem hitt nekem, amikor először meséltem a találmányomról. Mindenki csak legyintett, hogy biztosan csak egy újabb trükk. Azt hiszem, rossz helyen, rossz időben születtem. Ha az Egyesült Királyságban élnék, valószínűleg már a tömeggyártás is rég beindult volna” – idézi a Daily Mail a Törökországban élő kurd feltalálót, aki egy olyan faluban nőtt fel, ahol nem volt elektromos áram, ma viszont saját stúdiójában technológia-fejlesztésben utazik.

Celal Goger találmánya még csak prototípus, amit fél év alatt rakott össze, de a Reutersnek adott interjújában azt mondta, most már tíz nap alatt is képes egy iPhone-t láthatatlan kijelzőssé alakítani. Tervei szerint első lépésként levédeti ötletét, hogy mihamarabb piacra kerülhessen, és közben már egy sokkal kisebb nanochipen dolgozik, amely a jövőben bármilyen szemüveghez és bármilyen típusú telefonhoz alkalmas lehet.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.