Várt és váratlan fejlesztések a világ legnagyobb mobilkiállításáról

A világ első kiterjesztett valóságot kínáló okostelefonja, a világ legnagyobb darabszámban eladott slágermobiljának visszatérése és egy szuperkamerás csúcsmobil - a Telenor száguldó riporterei megállás nélkül szállítják a legfrissebb híreket a Mobile World Congress öt napjáról, miközben tesztelnek, elemeznek és folyamatosan táplálják a wow-faktor mértékét.

A retró

Az internet népe hetek óta arról beszélt, hogy 17 év után visszatér a legendás, elnyűhetetlen Nokia 3310-es. A Mobile World Congress nulladik napján pedig a márkanevet használó HMD Global cég ezt hivatalosan is bejelentette. Az új modell sem lett okostelefon, hanem egy feature phone, amely az elődjénél tízszer hosszabb, 25 napos üzemidőt biztosít, a 2,4 colos, 320x240 pixel felbontású képernyője viszont színes lett. Ám ez kompromisszumokkal is jár: az új 3310-es csak 2,5G-s adatátvitelt (GPRS-t) támogat, még 3G-s adatátvitelre sem képes, a 4G hálózatokkal pedig egyáltalán nem tud mit kezdeni.

Fotó: Telenor
Fotó: Telenor

Megtalálható rajta a Snake játék színes kiadása és az eredeti Nokia csengőhang, de fejlett appokat már nem lehet rátelepíteni. Előlapi kamerája sincs, és a hátoldali is csupán 2 megapixeles, ledes vakuja azonban van. Az akkumulátort microUSB-n keresztül lehet majd tölteni. Az új 3310-es 50 eurós, vagyis 15 ezer forint körüli áron várható kártyafüggetlen változatban, elsősorban a nagymamának vagy másodlagos készüléknek ajánlva, piros, kék, sárga és szürke színben.

A csúcshardveres

A kiállítás hétfő reggelén a Sony egy vadonatúj csúcskészülékkel, az Xperia XZ Premiummal rukkolt elő három olcsóbb készülék mellett.Az Xperia XZ Premium dizájnja a Sonytól megszokott, szögletes formájú, az 5,5 colos képernyő pedig 4K/ultra-HD felbontású, ráadásul támogatja a HDR-tartalmak megjelenítését is. Utóbbi kapcsán a Sony az Amazonnal szövetkezett, amely az itthon is elérhető Prime Video szolgáltatásán keresztül fog ilyen tartalmakat kínálni.

Az ultra-HD-s kijelzőjén a filmek olyan élesek, mintha egy apró ablakon keresztül néznénk azokat. Rendkívül fejlett kamera is került az új Sony csúcsmobilba, amelynek fő érdekessége, hogy 720p-s felbontás mellett is képes 960 fps-os lassított (slow motion) felvételek készítésére. Bár az így készült videó csupán hat másodperc hosszúságú, visszajátszáskor extra részletesen láthatók rajta a legapróbb mozdulatok is. A csúcsmobil alján már bármilyen irányból bedugható USB-C csatlakozót találunk, a 3230 milliamperórás akkumulátornak köszönhetően pedig az üzemidőre sem lesz majd panaszunk.

Az AR-rel felszerelt

A kiállítás keddi napjának külön érdekessége volt a Lenovo Phab 2 Pro nevű, péklapát méretű, 6,4 colos okostelefonja, amelybe a világon elsőként építették be a kiterjesztett valóság (augmented reality) használatát lehetővé tevő, a Google és az Intel által kifejlesztett Tango technológiát. A készülék hátoldalán összesen három kamerát találunk, ezekkel tudja érzékelni maga körül a teret, és abban precízen elhelyezni a virtuális objektumokat. Ha tehát a kamera aktív, és ránézünk a képernyőjére, az előttünk lévő térben például ki tudja rajzolni egy autó élethű virtuális modelljét is. A modell természetesen csak a képernyőn látható, viszont pont akkora, mintha a valóságban ott lenne: ki lehet nyitni az ajtaját, és a rádiója is bekapcsolható. Itt egy videó a működéséről.

Fotó: Telenor
Fotó: Telenor

De a Google Tangót például használhatjuk arra is, hogy megmérjünk vele valós tárgyakat, vagy akár megnézzük, hogyan nézne ki egy adott bútor a szobában, mielőtt megvásárolnánk azt. Persze izgalmasabb játékok is használják a technológiát, amelynek segítségével a szobán belül látványos küzdelmeknek is szemtanúi lehetünk virtuálisan.

A Telenor utazó riportereinek közvetítését március 4-ig a közösségi média csatornáin és a Hipernet Blogon lehet követni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

 

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.