Várt és váratlan fejlesztések a világ legnagyobb mobilkiállításáról

A világ első kiterjesztett valóságot kínáló okostelefonja, a világ legnagyobb darabszámban eladott slágermobiljának visszatérése és egy szuperkamerás csúcsmobil - a Telenor száguldó riporterei megállás nélkül szállítják a legfrissebb híreket a Mobile World Congress öt napjáról, miközben tesztelnek, elemeznek és folyamatosan táplálják a wow-faktor mértékét.

A retró

Az internet népe hetek óta arról beszélt, hogy 17 év után visszatér a legendás, elnyűhetetlen Nokia 3310-es. A Mobile World Congress nulladik napján pedig a márkanevet használó HMD Global cég ezt hivatalosan is bejelentette. Az új modell sem lett okostelefon, hanem egy feature phone, amely az elődjénél tízszer hosszabb, 25 napos üzemidőt biztosít, a 2,4 colos, 320x240 pixel felbontású képernyője viszont színes lett. Ám ez kompromisszumokkal is jár: az új 3310-es csak 2,5G-s adatátvitelt (GPRS-t) támogat, még 3G-s adatátvitelre sem képes, a 4G hálózatokkal pedig egyáltalán nem tud mit kezdeni.

Fotó: Telenor
Fotó: Telenor

Megtalálható rajta a Snake játék színes kiadása és az eredeti Nokia csengőhang, de fejlett appokat már nem lehet rátelepíteni. Előlapi kamerája sincs, és a hátoldali is csupán 2 megapixeles, ledes vakuja azonban van. Az akkumulátort microUSB-n keresztül lehet majd tölteni. Az új 3310-es 50 eurós, vagyis 15 ezer forint körüli áron várható kártyafüggetlen változatban, elsősorban a nagymamának vagy másodlagos készüléknek ajánlva, piros, kék, sárga és szürke színben.

A csúcshardveres

A kiállítás hétfő reggelén a Sony egy vadonatúj csúcskészülékkel, az Xperia XZ Premiummal rukkolt elő három olcsóbb készülék mellett.Az Xperia XZ Premium dizájnja a Sonytól megszokott, szögletes formájú, az 5,5 colos képernyő pedig 4K/ultra-HD felbontású, ráadásul támogatja a HDR-tartalmak megjelenítését is. Utóbbi kapcsán a Sony az Amazonnal szövetkezett, amely az itthon is elérhető Prime Video szolgáltatásán keresztül fog ilyen tartalmakat kínálni.

Az ultra-HD-s kijelzőjén a filmek olyan élesek, mintha egy apró ablakon keresztül néznénk azokat. Rendkívül fejlett kamera is került az új Sony csúcsmobilba, amelynek fő érdekessége, hogy 720p-s felbontás mellett is képes 960 fps-os lassított (slow motion) felvételek készítésére. Bár az így készült videó csupán hat másodperc hosszúságú, visszajátszáskor extra részletesen láthatók rajta a legapróbb mozdulatok is. A csúcsmobil alján már bármilyen irányból bedugható USB-C csatlakozót találunk, a 3230 milliamperórás akkumulátornak köszönhetően pedig az üzemidőre sem lesz majd panaszunk.

Az AR-rel felszerelt

A kiállítás keddi napjának külön érdekessége volt a Lenovo Phab 2 Pro nevű, péklapát méretű, 6,4 colos okostelefonja, amelybe a világon elsőként építették be a kiterjesztett valóság (augmented reality) használatát lehetővé tevő, a Google és az Intel által kifejlesztett Tango technológiát. A készülék hátoldalán összesen három kamerát találunk, ezekkel tudja érzékelni maga körül a teret, és abban precízen elhelyezni a virtuális objektumokat. Ha tehát a kamera aktív, és ránézünk a képernyőjére, az előttünk lévő térben például ki tudja rajzolni egy autó élethű virtuális modelljét is. A modell természetesen csak a képernyőn látható, viszont pont akkora, mintha a valóságban ott lenne: ki lehet nyitni az ajtaját, és a rádiója is bekapcsolható. Itt egy videó a működéséről.

Fotó: Telenor
Fotó: Telenor

De a Google Tangót például használhatjuk arra is, hogy megmérjünk vele valós tárgyakat, vagy akár megnézzük, hogyan nézne ki egy adott bútor a szobában, mielőtt megvásárolnánk azt. Persze izgalmasabb játékok is használják a technológiát, amelynek segítségével a szobán belül látványos küzdelmeknek is szemtanúi lehetünk virtuálisan.

A Telenor utazó riportereinek közvetítését március 4-ig a közösségi média csatornáin és a Hipernet Blogon lehet követni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

 

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.