Tervezd meg fotó alapján, aztán köttesd meg a pulcsidat!

A MIT fejlesztői legalábbis már javában dolgoznak azon a szoftveren, amely a közeli jövőben bárkinek lehetővé teszi, hogy a számítógépén megtervezett mintában és formában úgy köttessen magának egy laza kis kardigánt, mint ahogy azt ma már 3D-ben szokás nyomtatni teljesen hétköznapi tárgyakkal. 

A háromdimenziós nyomtatás technológiája korábban elképzelhetetlen teremtő erőt, valamint népszerűséget hozott az erre ráálló és speciális nyomtatókba beruházó cégeknek. Az amerikai piac két legismertebb képviselője, a Thingiverse és a Shapeways gyakorlatilag a 3D-nyomtatás szolgáltatójaként működik, amelyeknél aztán rendelésre tényleg bármit kinyomtathat magának az ügyfél, amit csak elképzelt, a farsangi jelmeztől kezdve a pótalkatrészekig.

De annak ellenére, hogy a 3D-nyomtatás így meghekkelte a világunkat, ruhát például még mindig az üzletekből vásárolunk magunknak. Ez utóbbi mozgatta a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) Számítástechnikai és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának fejlesztőit is, akik egy ideje olyan szoftvert simogatnak, amellyel már az is el tudja készíteni az első saját kötött ruhadarabját, aki még egy gombolyag fonalat sem vett soha a kezébe – írja cikkében a TechCrunch.  

Az egyetemi kutató csoport a napokban adott ki egy tanulmányt a legújabb fejlesztéséről, amelyben egyrészt arról a CADKnit nevű tervezőszoftverről írnak, amelyben tényleg bárki, minden különösebb tapasztalat nélkül, pillanatok alatt magára szabhatja a ruhadarab sablonokat méret, forma és az egyéb dekorációs részletek beállítása után. Másrészt bemutatták magát az InverseKnit nevű rendszert, amely már kötött termékek fényképei alapján is képes mintákat lemásolni és betáplálni azokat a kötőgépbe.

Egyelőre csak ilyet tudtak készíteni maguknak a MIT szoftverét és kötőgépét kipróbáló tesztalanyok (Fotó: MIT CSAIL)
Egyelőre csak ilyet tudtak készíteni maguknak a MIT szoftverét és kötőgépét kipróbáló tesztalanyok (Fotó: MIT CSAIL)

A textiliparban már évtizedek óta használt ipari kötőgépet ugyanis egy kicsit felokosították a mesterséges intelligenciával, amelytől azt remélik, hogy a jövőben néhány erre fogékony cég ugyanúgy szolgáltatásként fogja árulni az egyedi tervezésű sálak, kesztyűk és pulóverek kötését, ahogyan mások a 3D nyomtatást.

A találmány másik fontos előnyeként emlegetik azt is, hogy ezzel legalább a ruhatervezőknek sem kell majd feleslegesen időt és fonalat pocsékolni a különböző mintákkal kísérletezgetésre, hiszen minden tervet a gépen készíthetnek el, és köttethetik meg azokat egyből kifogástalan minőségben. Kevesebb idegeskedés, kevesebb gyártási hulladék.

De akár ilyet is tudhatna (Fotó: Kniterate)
De akár ilyet is tudhatna (Fotó: Kniterate)

De persze ennek a projektnek van egy sokkal szélesebb célcsoportja is, egészen pontosan azok, akik szívesen kötnének otthon is gyakrabban, gyorsabban és sokkal többet. Ezért a MIT fejlesztői azt tervezik, hogy összeállnak a londoni Kniterate céggel, amely két évvel ezelőtt egyetlen óra alatt gyűjtötte össze Kickstarteres kampányában a mini digitális kötőgépének legelső darabjaira kért pénzt, és ma már hobbi kötők és kisvállalkozásoknak árusítja saját fejlesztésű kisgépeit 9200 euróért (~3 millió forintért).

Ez már a Kniterate mini kötőgépe
Ez már a Kniterate mini kötőgépe

És ha ezt vagy egy hasonló gépet tényleg sikerül összekombinálniuk a fotók alapján is mintát kreálni képes új tervezőszoftverrel, majd azzal együtt piacra dobni, akkor lassan érdemes lesz előkutatni az archívumból a Fürge Ujjak vagy a Burda régi lapszámait, lefotózni a kinézett mintájú poncsót, ruhát vagy pelerint, és néhány kattintással egyszerűen megköttetni magunknak. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.