Terebélyesedik a magyar fotósoknak munkát adó weboldal

Bő egy éve írtunk itt a Kreatívon a Photon csapatáról, amikor Volom Sárával, a projekt
vezetőjével még az ötlet megszületéséről és a startup élet első izgalmairól beszélgettünk. Azóta azonban már túljutottak a tesztelési fázison, és végre megnyithatták az oldal első, piacképes verzióját is. A fotósok és videósok Uber-eként működő platformon keresztül ma már pár kattintással tényleg bárki szakemberére találhat.

A Photon egyszerre oldja meg a munkát kereső fotósok és azok problémáját, akik rövid idő alatt, online, néhány csuklómozdulattal szeretnének fotóst rendelni. A fotósnak így nem kell bajlódnia a saját weboldala gondozásával, nincs szüksége bonyolult adminisztrációra, az ügyfél pedig egyetlen megrendelőlap kitöltése után válogathat a munkára jelentkező szakemberek közül. És teheti ezt minden különösebb kényelmetlenség nélkül, mert ezt követően csak azzal veszi fel a kapcsolatot, aki portfóliója és korábbi értékelései alapján is szimpatikus számára.

És ez a folyamat most már teljesen automatizált

A felhasználónak a Photon oldalán tényleg csak kattintgatnia kell. Elég megadni, hogy pl. rendezvény-, portré- vagy csoportfotózást szeretne rendelni, aztán megjelölni a tervezett munka időtartamát, majd a három csomagajánlatból kiválasztani azt, ami pénztárcájához is passzol. Minden fotós azonos tarifával dolgozik, a csomagok árai az elkészült képek száma és a leadási határidő függvényében különböznek – így pl. portréfotózást 5 képpel, egy hetes átadási határidővel 39 ezer forinttól, egyórás rendezvényfotózást pedig már 25 ezerért is lehet rendelni.

Volom Sára, a Photon ügyvezetője és Böheim Gábor marketing manager (Fotó: Design Terminal)
Volom Sára, a Photon ügyvezetője és Böheim Gábor marketing manager (Fotó: Design Terminal)

“Az árakat hosszas piackutatás után határoztuk meg, és természetesen kikértük a fotósaink véleményét is. Ezért úgy gondoljuk, hogy a megrendelőinket a megrendelési folyamat közben nem érheti meglepetésként, amikor találkoznak az árainkkal, ugyanis azok teljes mértékben a piaci normákat követik” – fogalmazott Volom Sára.

Ebben a rendszerben a fotóst és a megrendelőt is lehet értékelni

Ha a fotózás helye, időpontja is meg lett adva, és a megrendelt projektet sikerült véglegesíteni, onnantól kezdve már csak a rendszer dolgozik. A beérkezett információk és a korábbi munkáik alapján azokat a fotósokat értesíti, akik a legjobban passzolnak a feladathoz – vagyis csak azok jelentkezhetnek a projektre, akik a leginkább értenek a fotózás adott típusához.

A Photon szolgáltatásának egyik hozzáadott értéke és egyben garanciája ugyanis az, hogy a rendszerbe jelentkező fotósokat egyrészt egy szakmai stáb szűri, másrészt a választás lehetőségét már egy értékelő és véleményező rendszer is segíti. És ugyanennek a garanciának a része az is, hogy bár a megrendelőnek még a fotózás előtt kell kiegyenlítenie a megbízási díjat online bankkártyás fizetéssel, a végleges kifizetés csak a teljesítés mindkét oldali igazolását és egymás kölcsönös értékelését követően, a projekt lezárása után történik meg.

Új borítókép kell a céges Facebookra? Az is van!

A visszatérő céges ügyfeleiknek ugyanis egy olyan havidíjas szolgáltatást is bevezettek, amelyért cserében minden hónapban újabb és újabb fotókhoz, illetve különböző hosszúságú videós tartalmakhoz juthatnak. Ezeket aztán bármikor felhasználhatják saját weboldalaikon, hírleveleikben, de akár Facebook- vagy Instagram-oldalaikra is kitehetik. Az ilyen bérletes ügyfeleiknek egyébként az ügynökség egy külön accountot biztosít, amely így az adminisztrációval töltött időt is csökkenti.

A céges image videóktól az esküvői fotózásig

Bár a Photon az automatizált online szolgáltatásával elsősorban a B2B fotós- és videós piacot célozta be, ettől függetlenül magánszemélyek is ugyanúgy használhatják a weboldalt, és rendelhetnek témától, műfajtól függetlenül bármilyen jellegű fotózást. Ma már több mint 60 fotós és videós szakember közül választhatnak az oldalon, akik eddig több mint kétszáz megrendelésen vannak túl. Többek között olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a MOL, a Bortársaság, a DLA Piper vagy az Adaptive Media. Ősztől pedig újabb tőkebevonást terveznek, hogy 2020-ban már ott lehessenek a közép-kelet-európai régió többi piacán is.

Arról, hogy Volom Sára és csapata, hogyan jutott el idáig, ebben a korábbi cikkünkben lehet bővebben olvasni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.