Mobilfüggő vagy? Van rá egy app!

A mobilkommunikációs ipart is elérte a kutyaharapást szőrével paradoxona, amely szerint ma már a telefonfüggőségünket is csak további telefonhasználattal gyógyíthatjuk. A Siempo alkalmazását legalábbis azért kell telepíteni, hogy minél jobban elvegye kedvünket mobilunk állandó simogatásától.

 

 

Mobilfüggő? Bármilyen viccesen is hangzik, már arra is van egy app – utal cikkében a Digital Trends a Siempo startup alkalmazására, amelyet azok számára fejlesztettek, akik percenként néznek rá mobiljuk kijelzőjére. Az androidos app valójában semmi mást nem csinál, mindössze egy fekete-fehér hátterű, unalmas kezelőfelületté változtatja a kijelzőt, és az összes értesítés beérkezését időkorlátok közé szorítja. A fejlesztők szerint a színtelen, ingerszegény környezet miatt a felhasználó várhatóan kevesebbszer nyúl majd a telefonja után, mert ránézésre olyan, mint "egy békés zen-kert a Times Square kellős közepén".

Az összes alkalmazás lenémítható benne, de az üzeneteknél és értesítéseknél valamivel megengedőbbre szabták a szoftvert. Már fél órás időtartamra is beállíthatjuk például a Facebookról jövő értesítéseket. De megtehetjük azt is, hogy ezeket a munkaidőnk egy adott részében vagy a nap végén egy nagyobb értesítéscunamiként fogadjuk be. Andrew Dunn, a Siempo a cég vezetője szerint az app azonban jóval több egy egyszerű önkontroll alkalmazásnál: "Valójában egy olyan okostelefonos interfész megoldás, amelynek célja a tudatalatti használat kivédése. Ha így vesszük, a Siempo egy egységes wellness-szűrőként működik a felhasználó összes okoseszközén, miközben segít fókuszáltnak maradni, és elérhetővé tenni azt a bizonyos well-being állapotot". 

A TechNewsGadget cikkében Dunn már arról is beszél, hogy tinédzserként komoly problémái voltak az okostelefonos és közösségi médiás függősége miatt. Egyszer telefonja nélkül utazott el egy perui nyaralásra, ahol állítása szerint sikerült megvilágosodnia, és azt érezni, hogy telefon nélkül is képes produktívan létezni. Majd miután hazatért, azon kezdett dolgozni, hogyan tudná kiegyensúlyozni az ember és a technika közötti megmagyarázhatatlan függőségi kapcsolatot.

Ekkor rakott össze néhány társával egy Kickstarter-kampányt egy antitelefonra, amelyet csak a legminimálisabb tudással szerelt fel, és a hozzá hasonló mobilfüggő fiatalokat célozta meg vele, Az ötletre végül nem jött össze a pénz, amelynek legfőbb okát abban látta, hogy az embereket nehéz rávenni egy komplett telefoncserére, mert érzelmileg is kötődnek hozzá. Így maradt az egészségesebb digitális élményszerzést ígérő alkalmazás, ami jóval használhatóbb, monetizálhatóbb ötletnek tűnt. Ezért most ott tartanak, hogy pár napja béta-verzióban feltették a Siempo Home Appot a Google Play Store-ba, ahonnan egy ideig még ingyen lehet letölteni, de terveik szerint később felhúznak rá egy előfizetéses modellt, és már készítik az iOS verzióját is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.