Szigetelőszalagon robogó játékvonat tanítja az ovisokat programozni

Fából és újrahasznosított anyagból készült kisvonattal, a játékélményen és a színek használatán keresztül tanítaná kódolni a kiskorúakat egy holland startup. A Locomogo csapata szerint ez az első olyan játék a programozásra tanító eszközök közül, amely nem egy robot építésére ösztönzi a gyerekeket. Ráadásul a vasúti pályája megépítéséhez is elég néhány, a sufniból előbányászott, színes szigetelőszalag.

Az enschede-i Twente Egyetem néhány végzős hallgatója alapított LoCoMoGo néven vállalkozást arra, hogy egy olyan játékot találjanak ki 4 és 12 év közötti gyerekeknek, amellyel a programozás és a robotika világába vezetik őket anélkül, hogy folyamatosan egy számítógép, okoseszköz képernyőjéhez lennének kötve. A cég szerint a gyereknek szánt EdTech-játékokkal, vagyis az oktatást az új technológiával kombináló eszközökkel az a baj, hogy szigorúan a tudás megszerzésére koncentrálnak, és csak másodlagos szempontjuk a szórakoztatás.

Fotó: LoCoMoGo
Fotó: LoCoMoGo

Ezért ők azt találták ki, hogy az oktatásra szánt minirobotok megépítése helyett egy évszázadok óta használt, jól ismert játéktípuson, a kisvonaton keresztül és a színekkel jelzett ok-okozati összefüggések segítségével mutatják meg a kódolás alapjaihoz vezető utat. Szerintük ez még azoknak a gyerekeknek is szórakoztató lehet, akik egyébként semmilyen érdeklődést nem mutatnak a mérnöki tervezés és robotika világa iránt, ugyanakkor ezáltal megtapasztalhatják, hogy mennyi mindenre lehet használni az életben a programozást.

Fotó: LoCoMoGo
Fotó: LoCoMoGo

A felokosított kisvasutazáshoz pedig viszonylag kevés előkészület szükséges: pályát például a padlóra ragasztott, színes szigetelőszalagokkal kell tervezni, a különböző színekkel jelölt pályaszakaszokon pedig el is kezdődhet a kódolás alapjainak megtanulása. A szerelvény ugyanis a színekhez rendelt információk alapján reagál majd az utasításokra, pl. a pálya zölddel jelölt sávján gyorsabban, a kék színű szaggatott jelzéseket érzékelve pedig fény- és hangjelzést adva világíthatnak egyes vagonok. A kisvonat újabb és újabb kocsikkal bővíthető a pályán, amelyekhez különböző utasítások társíthatók, nemcsak hang- és fényjelzés, de a robogás előre megadott sebességének megfelelően.

Fotó: LoCoMoGo
Fotó: LoCoMoGo

A különböző érzékelőkkel ellátott mozdony és az összes vasúti kocsi csatlakoztatott, és persze a színek szerinti utasításokat egy, a mobilra vagy tabletre tölthető alkalmazáson keresztül lehet beprogramozni. A vasúti készletben minden kocsinak egy jellegzetes, régi felfedezőkre emlékezteztető neve van, így aztán a Locomotive mozdony könnyen átalakítható világító Edison Expresszé vagy kövéren kürtölő Bell gyorsvonattá. 

Fotó: LoCoMoGo
Fotó: LoCoMoGo

A LoCoMoGo köré is egy közösségi finanszírozós kampányt építettek, ahol 89 euróért (~30 ezer forintért) kínálják a játékot, és két nap alatt összegyűjtötték az első darabok gyártásához szükséges pénzt. Jelenleg a célösszeg közel tízszeresénél tartanak, és még mindig gyorsan pörög a számlálójuk. A tervezőket egyébként a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai kiállításán, az idei Las Vegas-i CES-en (Consumer Electronics Show) az ötven leginnovatívabb holland startup közé választották.  

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.