Süketszobához hasonló okoskennel nyugtatja meg a petárdázástól megrémült blökiket

A fejhallgatóknál és a kocsikban a motorzaj csökkentésére használt technológiát alkalmazva fejlesztettek egy intelligens kutyaházat, hogy az év végi petárdázások miatt a család négylábú tagjainak se kelljen az ünnepeket reszkető fülekkel, laposkúszásban közlekedve, az ágy alá bújva tölteni.

Az ötlet a Fordtól származik, amely ezen a héten mutatta be a zajokat szinte teljesen kizáró kutyaházának prototípusát. Az egyébként csinosra tervezett, ék alakú kennel belsejébe olyan szenzorokat és mikrofonokat szereltek, amelyek a külső zajokat érzékelve automatikusan ellentétes hangfrekvenciákat aktiválnak hangszóróikon keresztül. Ezek segítenek aztán elnyomni, vagy legalábbis semlegesíteni a tűzijátékok vinnyogását és a robbanások hangjait.

A kisházat belülről nagy sűrűségű parafával burkolták, az ajtaja pedig egy vastag üveglap lett, amely önműködő, de a gazdi által, szükség esetén le is zárható. A szellőzésről egy beépített ventilátor gondoskodik. „Egy ideje már azzal kísérletezünk, hogy az autóinkban alkalmazott technológiák, hogyan segíthetnek az emberek teljesen más helyzetekben felmerülő problémáin”– idézi a Geek.com Lyn West, a Ford európai márkaigazgatóját, aki hozzátette, ez csak az első lépés, hamarosan ugyanis még több hétköznapi helyzetre igyekeznek megoldásként használni az általuk fejlesztett technológiákat.

Pedig nem ez az első okos dolog, amibe a márka a négykeréken szerzett tapasztalatait ülteti át – teszi hozzá a TechCrunch. Tavaly például azon babák alá fejlesztettek egy speciális kiságyat (videó erről itt), akik csak akkor tudtak elaludni, ha gurult alattuk a kocsi. A mozgó jármű ringását, a beszűrődő közúti zajokat és fényeket LED-lámpákkal szimuláló ágyrács a szülőket is megkíméli attól a néhány plusz körtől, amiket a kiskorúakkal a csendes, békés hazamenetel érdekében kell a ház előtti parkolóban leróni. 

És bár a Ford akkoriban nagyon tervezte, hogy piacra dobja a jövő babáit ringató bölcsőt, a mai napig nem lett belőle semmi. Ahogyan egyelőre a kennelről sem lehet tudni, hogy mikortól, mennyiért lesz kapható; és egyelőre még nem tesztelték azt sem, hogy vajon a mennydörgések, villámlások hangjait is tudja-e majd tompítani ez a kis vityilló. Pedig a blökitulajdonosok között komoly piaca lehetne.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Meghosszabbított nevezési határidő: március 19.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc