Street view-val bejárható magaslatok

Ma már a Google Street View segítségével két email váltás között az irodában, vagy hazafelé a buszon is tehetünk virtuális kirándulást a világ legmagasabb hegycsúcsaira. Az április 22-i Föld napja alkalmából összegyűjtöttük a digitálisan bejárható magaslatokat, amelyekről a Google Trekker kamerája elképesztő panorámaképeket rögzített. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának új cikke.

Mount Everest

Tavaly év elején ért fel Ázsia legmagasabb hegygerincére a Google utcanéző szolgáltatása, ám ezúttal kamerái egy Apa Sherpa vezetésével elinduló civil szervezet segítségével jutottak fel. A Super Sherpának becézett, apró termetű, nepáli férfi rekordernek számít a területen: huszonegyszer jutott fel a Himalája legmagasabb pontjára, igaz, ezúttal nem mászott a csúcsig. A Google panorámaképeket készítő Trekker kamerája egy tíznapos expedíció során a Gorak Shep térségig járta be a területet, és egyúttal a terület térképadatbázisát is aktualizálta. A csapat archiválta a helyi kolostorokat, menedékházakat és a Mount Everest megmászói számára kialakított fogadót is. Utóbbi belsejét mindenképp érdemes végig kattintani. Digitális túránkat kétféleképpen is kezdhetjük: a kijelölt útvonalakon bejárhatjuk Khumbu régióját, de akár egyből Lukla településéről is elindulhatunk.

 Mont Blanc

A Google tavaly ősszel hegymászókat, síelőket és túrázókat kért meg arra, hogy mászásuk során kézi kameráikkal készítsenek felvételeket a Mont Blanc-ról és Nyugat-Európa többi hegyóriásairól. Így január óta már virtuálisan is bejárhatunk egy gleccsertúrát, de hogy az élmény még teljesebb legyen, a csúcsra vezető út utolsó száz méterét 360 fokos videóval mutatják be. A Mont Blanc Google térképének különböző pontjaiba fotókat, videókat ágyaztak be, a felhasználók pedig különböző mászó útvonalakat választhatnak maguknak. Az éghajlatkutatók külön üdvözölték a projektet, amellyel a globális felmelegedés hatása is jól követhető, és a későbbi felméréseiknél is összehasonlítási alap lehet. A Mont Blanc ugyanis az elmúlt két évben több mint két métert zsugorodott, a legnagyobb francia gleccsere, a Mer de Glace pedig egy év alatt 3,61 métert veszített vastagságából.

Fudzsi

Persze ma már Földünk annyi természeti és épített csodája bejárható a Google Maps segítségével, hogy a listából a legmagasabb japán hegy, a Fudzsi sem maradhatott ki. A jelenleg szunnyadó tűzhányó számtalan haikut és fametszetet ihletett az évszázadok során, tökéletes kúp alakja pedig Japán egyik legismertebb jelképévé tette világszerte. A Google hátra erősíthető szerkezetével készült gyönyörű fotókon a lebukó nap fényében fedezhetjük fel a Jamanaka-tó térségét, a csúcson pedig a krátert járhatjuk körbe a 360 fokos felvételeknek köszönhetően.
Ha valaki ezen a nyáron sem jut el egy Fudzsi-túrára, dőljön hátra, és mássza meg virtuálisan a hegyet. És ha ez is megvolt, akkor járja be a világörökség helyszínei közé sorolt hófehér Himedzsi-várkastélyt, a cölöpökre épült - és ezért csak úszóként emlegetett - icukusimai szentélyt, vagy a számos veszélyeztetett növény- és állatfaj utolsó élőhelyéül szolgáló Ogaszavara-szigetcsoportot.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.