Skype-on korrepetálják hátrányos helyzetű társaikat diákok

Fontos, hogy megismerjék egymást a különböző társadalmi helyzetű diákok, akár egy ilyen virtuális tanodában, és a saját megszokott környezetüktől eltérő tapasztalatokat gyűjtsenek - ezt Farkas Bálint az E-tanoda projekt koordinátora mondta, amelyben önkéntes budapesti középiskolások mentorálják vidéken élő társaikat.

Az E-tanoda célja, hogy olyan alapítványokat és civil szervezeteket vonjon be programjába, amelyek a saját térségükben már jelenleg is foglalkoznak felzárkóztató oktatással. „Nemcsak a fővárosi, az ország különböző részein működő tanodákat is szeretnénk megcélozni, hogy számukra is elérhetők legyenek a XXI. századi oktatás eszközei, alternatív platformjai, akár Skype-on, neten keresztül is”- fogalmazott Farkas Bálint, aki a projekt koordinátoraként kapcsolja össze, és segíti a diákokat az E-tanoda szoftverek használatában. Gilvánfán például a Nyitott Ház tanoda foglalkozik ugyanígy a helyi gyerekekkel. 
 
A 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány, a Telenor Magyarország és a Microsoft Magyarország programjának pilotjában ugyanis a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és a Városmajori Gimnázium 24 diákja mentorálja szabadidejében a 400 fős Gilvánfa településének 14 általános- és középiskolás diákját, akik délutánonként különböző tantárgyakban személyre szabott digitális tananyagokat kapnak fővárosi diáktársaiktól. 
Az ismerkedős projekt-táborban (Fotó: Telenor)
Az ismerkedős projekt-táborban (Fotó: Telenor)
 
Itt saját magát javítja a digitális felmérő

A közös tanuláshoz olyan alkalmazásokat használnak, mint például az e-StudyGroup magyar fejlesztésű weboldala, ahol az önkéntesek a szaktanárok segítségével készíthetnek elektronikus tananyagokat – abból a tantárgyból és témából, amire társaiknak épp szüksége van. A bármilyen okoseszközön elérhető weboldallal a fejlesztőknek az volt a célja, hogy a tananyagokat és teszteket - különösebb informatikai tudás nélkül - ugyanolyan egyszerűen lehessen létrehozni, mint kitölteni. A szöveges anyagok például képpel, hanggal és videóval pillanatok alatt interaktívvá alakíthatók, a nagyon fontos tudnivalókról pedig tanulókártyák (flash card) készíthetők, amelyek a memorizálást, a tudás elmélyítését segítik.
 
A tesztek kitöltés után automatikusan kiértékelik magukat, a rendszer pedig statisztikákat készít róluk, így a teszt készítője is értesül azok eredményeiről. Beállítható, hogy egy adott tesztnél mekkora maximális hibaszám esetén számítson a kitöltés még sikeresnek. De hogy még szórakoztatóbb legyen ez az egész, a tesztekbe olyan videojátékokhoz hasonló elemek is beépíthetők, mint az, hogy a kitöltő a rossz válaszoknál mindig elveszítsen egyet az online életéből. Vagy akár olyan, hogy jó válaszait megtapsolja egy osztályterem közepén álló lány, a rosszaknál pedig lefelé görbítse az ajkait.
 
Élő online kapcsolatban tanulnak

A Microsoft ehhez a Skype in the Classroom programját, a Telenor pedig táblagépeket és Hipernetet adott a diákoknak. A Skype osztálytermi változatával egyébként a gyerekek bármilyen okoseszközről akár a világ másik felén zajló előadást is követhetnek, teljesen mindegy, hogy azt egy afrikai nemzeti parkból vagy egy washingtoni múzeumból közvetítik. Az E-tanoda projekt is azzal a céllal indult, hogy olyan, az ország bármely pontján élő fiatalokat kössön össze, akik talán sosem kerülnének egymással kapcsolatba. A közös tanulás során azonban javulhatnak a mentoráltak tanulmányi eredményei, miközben mindkét csoport digitális készségei is fejlődnek. És bár ez a tanulás a virtuális osztálytermekben párokban vagy csoportokban zajlik, mellettük mindig ott van egy képzett tanár is.
Fotó: Telenor
Fotó: Telenor
 
Ha sikeres lesz ez a kísérleti program, a szervezők az ország más településeire is kiterjesztik. Népszerűségének egyébként már az is jót tesz, hogy az önkéntes mentorálás az érettségihez kötelező 50 órás iskolai közösségi szolgálatba is beszámítható. „De fontosnak tartjuk azt is, hogy a tanodában a különböző társadalmi helyzetű diákok is megismerhessék egymást. Hogy egy kétmilliós nagyvárosban élő gimnazista lássa, hogy egy 400 fős kistelepülésen egészen más lehetőségekkel élnek emberek. Vagy, hogy egy falu diákjai is megismerjék a mentor diákok környezetét, iskolai vagy akár családi életét is. Számukra szeretnénk egy kicsit kinyitni a világot. És ahogy ezek a különbségek a személyes vagy virtuális találkozásoknál felmerülnek, egy kicsit talán hozzájárul ahhoz, hogy érzékenyebben és több figyelemmel gondolkodjanak az őket körülvevő világról” –  tette hozzá Farkas Bálint.
 
A sorozatot a Telenor támogatja.
 
 
(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Nevezési határidő: szeptember 8.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

Képzés marketingeseknek, akik tömegeket szeretnének megszólítani, de közvetlen, bizalmas formában, személyre szólóan. Enter!Digital a neoval szeptember 14-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 15.

Az első benyomás megismételhetetlen. Légy rá felkészülve! Konferencia a POME-ról és fontosságáról szeptember 21-én

Szeptember 28-án ismét Gyógyszerkommunikációs konferencia. Fókuszban a technológiai fejlődés előnyei és kihívásai: E-recept, Data Science, okos eszközök.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 6.