Rubik-kockával is kiforgathatjuk jelszavainkat

Egy offline kocka online adataink védelmére, amit addig kell tekergetni, amíg meg nem találjuk a számunkra legbiztonságosabb jelszót.

Annak ellenére, hogy évek óta riogatnak minket adataink lopásával és hackerek támadásával, vannak, akiknek még mindig az 123456-os számkombináció jelenti különböző fiókjainak védelmét. Hát nem lenne jobb egy játék, amivel pillanatok alatt létre is hozhatjuk a random módon generált jelszavainkat? Dehogynem! Az Ultra Password Cube fejlesztői már meg is álmodták ezt egy Rubik-kockához hasonló formába öntve – írja cikkében a Digital Trends.

A két matematikus feltalálóból álló csapat a jelszó-készítő kockát a véletlenszám-generátor technológiájára és a kézi vezérlés kombinációjára építette. „Mindegyik mágikus kockánkra a felhasznált szimbólum-készlet címkéit már eleve véletlenszerűen applikáljuk rá, amelyet aztán a felhasználó újabb véletlenszerűséget létrehozva tovább kever, hogy megalkossa saját jelszavát. Így nagy valószínűséggel szinte minden, eladásra kínált kockánk teljesen más lesz” – ezt Dr. Petrus Potgieter az egyik ötletgazda mondta, miközben hozzátette, a jövőben ez lehet a legkönnyebb formája az otthoni vagy munkahelyi eszközeinket védő jelszavak legyártásának. És a legbiztonságosabb is - teszi hozzá -, mivel a kocka nem digitális, így az elektronikus jelszógenerátorokkal szemben sem meghekkelni, sem kémprogrammal bekövetni nem lehet.

 

"Azt gondoljuk, ma már egyre sürgetőbb a szükség, hogy az emberek offline is tudjanak a legfontosabb online adataik védelmére egy erős, biztonságos jelszót létrehozni" - írják közösségi kampányoldalukon, ahol azt ígérik, a vásárláskor minden kocka mellé használati útmutatót is mellékelnek. A kocka összesen 162 számból, betűből és egyéb írásjelekből álló szimbólum-halmazt tartalmaz, az oldalaira címkeként ragasztott kilenc négyzet mindegyikében pedig egy-egy karaktert piros színnel jelöltek. A kocka alapos megforgatása után ezek közül kell választani egy karaktert, amely a jelszavunk kezdőbetűje lesz (Facebook-jelszó esetén az F-et, Gmail-jelszóhoz a G-t ajánlják megkeresni), majd addig kell forgatni, amíg ez a kezdőbetűnk a kocka egyik oldalának bal szélére kerül. Ha ez megvan, akkor a mellette fekvő két négyzetben látható karakterekkel együtt sorban, az óramutató járásával megegyező irányban olvashatjuk le a jelszavunkat. A bűvös kockára a cég egyelőre a Kickstarteren keresztül gyűjt pénzt, 80 ausztrál dollárért (15 ezer forintért) pedig bárki szerezhet egyet magának.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus