Rubik-kockával is kiforgathatjuk jelszavainkat

Egy offline kocka online adataink védelmére, amit addig kell tekergetni, amíg meg nem találjuk a számunkra legbiztonságosabb jelszót.

Annak ellenére, hogy évek óta riogatnak minket adataink lopásával és hackerek támadásával, vannak, akiknek még mindig az 123456-os számkombináció jelenti különböző fiókjainak védelmét. Hát nem lenne jobb egy játék, amivel pillanatok alatt létre is hozhatjuk a random módon generált jelszavainkat? Dehogynem! Az Ultra Password Cube fejlesztői már meg is álmodták ezt egy Rubik-kockához hasonló formába öntve – írja cikkében a Digital Trends.

A két matematikus feltalálóból álló csapat a jelszó-készítő kockát a véletlenszám-generátor technológiájára és a kézi vezérlés kombinációjára építette. „Mindegyik mágikus kockánkra a felhasznált szimbólum-készlet címkéit már eleve véletlenszerűen applikáljuk rá, amelyet aztán a felhasználó újabb véletlenszerűséget létrehozva tovább kever, hogy megalkossa saját jelszavát. Így nagy valószínűséggel szinte minden, eladásra kínált kockánk teljesen más lesz” – ezt Dr. Petrus Potgieter az egyik ötletgazda mondta, miközben hozzátette, a jövőben ez lehet a legkönnyebb formája az otthoni vagy munkahelyi eszközeinket védő jelszavak legyártásának. És a legbiztonságosabb is - teszi hozzá -, mivel a kocka nem digitális, így az elektronikus jelszógenerátorokkal szemben sem meghekkelni, sem kémprogrammal bekövetni nem lehet.

 

"Azt gondoljuk, ma már egyre sürgetőbb a szükség, hogy az emberek offline is tudjanak a legfontosabb online adataik védelmére egy erős, biztonságos jelszót létrehozni" - írják közösségi kampányoldalukon, ahol azt ígérik, a vásárláskor minden kocka mellé használati útmutatót is mellékelnek. A kocka összesen 162 számból, betűből és egyéb írásjelekből álló szimbólum-halmazt tartalmaz, az oldalaira címkeként ragasztott kilenc négyzet mindegyikében pedig egy-egy karaktert piros színnel jelöltek. A kocka alapos megforgatása után ezek közül kell választani egy karaktert, amely a jelszavunk kezdőbetűje lesz (Facebook-jelszó esetén az F-et, Gmail-jelszóhoz a G-t ajánlják megkeresni), majd addig kell forgatni, amíg ez a kezdőbetűnk a kocka egyik oldalának bal szélére kerül. Ha ez megvan, akkor a mellette fekvő két négyzetben látható karakterekkel együtt sorban, az óramutató járásával megegyező irányban olvashatjuk le a jelszavunkat. A bűvös kockára a cég egyelőre a Kickstarteren keresztül gyűjt pénzt, 80 ausztrál dollárért (15 ezer forintért) pedig bárki szerezhet egyet magának.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Meghosszabbított nevezési határidő: 2018.05.25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.