Rubik-kockával is kiforgathatjuk jelszavainkat

Egy offline kocka online adataink védelmére, amit addig kell tekergetni, amíg meg nem találjuk a számunkra legbiztonságosabb jelszót.

Annak ellenére, hogy évek óta riogatnak minket adataink lopásával és hackerek támadásával, vannak, akiknek még mindig az 123456-os számkombináció jelenti különböző fiókjainak védelmét. Hát nem lenne jobb egy játék, amivel pillanatok alatt létre is hozhatjuk a random módon generált jelszavainkat? Dehogynem! Az Ultra Password Cube fejlesztői már meg is álmodták ezt egy Rubik-kockához hasonló formába öntve – írja cikkében a Digital Trends.

A két matematikus feltalálóból álló csapat a jelszó-készítő kockát a véletlenszám-generátor technológiájára és a kézi vezérlés kombinációjára építette. „Mindegyik mágikus kockánkra a felhasznált szimbólum-készlet címkéit már eleve véletlenszerűen applikáljuk rá, amelyet aztán a felhasználó újabb véletlenszerűséget létrehozva tovább kever, hogy megalkossa saját jelszavát. Így nagy valószínűséggel szinte minden, eladásra kínált kockánk teljesen más lesz” – ezt Dr. Petrus Potgieter az egyik ötletgazda mondta, miközben hozzátette, a jövőben ez lehet a legkönnyebb formája az otthoni vagy munkahelyi eszközeinket védő jelszavak legyártásának. És a legbiztonságosabb is - teszi hozzá -, mivel a kocka nem digitális, így az elektronikus jelszógenerátorokkal szemben sem meghekkelni, sem kémprogrammal bekövetni nem lehet.

 

"Azt gondoljuk, ma már egyre sürgetőbb a szükség, hogy az emberek offline is tudjanak a legfontosabb online adataik védelmére egy erős, biztonságos jelszót létrehozni" - írják közösségi kampányoldalukon, ahol azt ígérik, a vásárláskor minden kocka mellé használati útmutatót is mellékelnek. A kocka összesen 162 számból, betűből és egyéb írásjelekből álló szimbólum-halmazt tartalmaz, az oldalaira címkeként ragasztott kilenc négyzet mindegyikében pedig egy-egy karaktert piros színnel jelöltek. A kocka alapos megforgatása után ezek közül kell választani egy karaktert, amely a jelszavunk kezdőbetűje lesz (Facebook-jelszó esetén az F-et, Gmail-jelszóhoz a G-t ajánlják megkeresni), majd addig kell forgatni, amíg ez a kezdőbetűnk a kocka egyik oldalának bal szélére kerül. Ha ez megvan, akkor a mellette fekvő két négyzetben látható karakterekkel együtt sorban, az óramutató járásával megegyező irányban olvashatjuk le a jelszavunkat. A bűvös kockára a cég egyelőre a Kickstarteren keresztül gyűjt pénzt, 80 ausztrál dollárért (15 ezer forintért) pedig bárki szerezhet egyet magának.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók