Rubik-kockával is kiforgathatjuk jelszavainkat

Egy offline kocka online adataink védelmére, amit addig kell tekergetni, amíg meg nem találjuk a számunkra legbiztonságosabb jelszót.

Annak ellenére, hogy évek óta riogatnak minket adataink lopásával és hackerek támadásával, vannak, akiknek még mindig az 123456-os számkombináció jelenti különböző fiókjainak védelmét. Hát nem lenne jobb egy játék, amivel pillanatok alatt létre is hozhatjuk a random módon generált jelszavainkat? Dehogynem! Az Ultra Password Cube fejlesztői már meg is álmodták ezt egy Rubik-kockához hasonló formába öntve – írja cikkében a Digital Trends.

A két matematikus feltalálóból álló csapat a jelszó-készítő kockát a véletlenszám-generátor technológiájára és a kézi vezérlés kombinációjára építette. „Mindegyik mágikus kockánkra a felhasznált szimbólum-készlet címkéit már eleve véletlenszerűen applikáljuk rá, amelyet aztán a felhasználó újabb véletlenszerűséget létrehozva tovább kever, hogy megalkossa saját jelszavát. Így nagy valószínűséggel szinte minden, eladásra kínált kockánk teljesen más lesz” – ezt Dr. Petrus Potgieter az egyik ötletgazda mondta, miközben hozzátette, a jövőben ez lehet a legkönnyebb formája az otthoni vagy munkahelyi eszközeinket védő jelszavak legyártásának. És a legbiztonságosabb is - teszi hozzá -, mivel a kocka nem digitális, így az elektronikus jelszógenerátorokkal szemben sem meghekkelni, sem kémprogrammal bekövetni nem lehet.

 

"Azt gondoljuk, ma már egyre sürgetőbb a szükség, hogy az emberek offline is tudjanak a legfontosabb online adataik védelmére egy erős, biztonságos jelszót létrehozni" - írják közösségi kampányoldalukon, ahol azt ígérik, a vásárláskor minden kocka mellé használati útmutatót is mellékelnek. A kocka összesen 162 számból, betűből és egyéb írásjelekből álló szimbólum-halmazt tartalmaz, az oldalaira címkeként ragasztott kilenc négyzet mindegyikében pedig egy-egy karaktert piros színnel jelöltek. A kocka alapos megforgatása után ezek közül kell választani egy karaktert, amely a jelszavunk kezdőbetűje lesz (Facebook-jelszó esetén az F-et, Gmail-jelszóhoz a G-t ajánlják megkeresni), majd addig kell forgatni, amíg ez a kezdőbetűnk a kocka egyik oldalának bal szélére kerül. Ha ez megvan, akkor a mellette fekvő két négyzetben látható karakterekkel együtt sorban, az óramutató járásával megegyező irányban olvashatjuk le a jelszavunkat. A bűvös kockára a cég egyelőre a Kickstarteren keresztül gyűjt pénzt, 80 ausztrál dollárért (15 ezer forintért) pedig bárki szerezhet egyet magának.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.