Rém egyszerű kütyü mutatja meg, hol veszik el az idő a melóhelyen

A stopperóra és a dobókocka nagy találkozása ez a kis szerkezet, amelyet hivatásos későknek, Facebookon lógóknak és a mindennel megcsúszóknak találtak ki. Időmenedzsment oktaéder formába zárva - amit csak azok nem fognak értékelni, akik egyébként is mindig a határidők közelében táltosodnak meg.

A Harvard Business Review magazin egyszer kiszámolta, hogy a versenyszférában működő cégek évente 7,4 milliárd dollárral rövidítik meg büdzséiket azzal, hogy a munkavállalóik többsége képtelen idejét beosztva, hatékonyan dolgozni. És bár ma már számos szoftvert fejlesztettek időmenedzsmentre, ezek többsége még mindig csak attól különbözik a papíron vezetett megoldástól, hogy digitális platformra építették azokat. Pedig van már egy kis kütyü, amellyel pénzt és időt spórolhatnak, mert képes különösebb odafigyelés nélkül, valós időben monitorozni a napi tevékenységeket - írják a TimeFlip.weboldalán.

A TimeFlip időkövetőjét ugyanis pont azért találták ki, hogy semmit ne kelljen táblázatban vezetni. Gyakorlatilag elég csak az asztalunkra kézközelbe tenni, és a mellé fejlesztett appot munkaidő alatt élesíteni. Az oktaéder formájú műanyag test belsejébe ugyanis egy apró gyorsulásmérőt rejtettek, ezt Bluetooth-szal kötötték egy telefonos applikációhoz, az oldalait pedig üresen hagyták, amelyekre a leggyakoribb tevékenységeket jelző ikonokat lehet ragasztani. Aztán mindössze annyi a dolgunk, hogy a magunkra szabott eszközt annak megfelelően forgassuk, amivel épp foglalkozunk. Így egy idő után pontosan nyomon követhető lesz, hogy egy nap mennyi időt töltünk el a tényleges munkával - teszi hozzá cikkében a TechCrunch.

A dobókockaszerű eszköz oldalain a feladatokat jelképező ikonokat a telefon applikációjával is szinkronizálni kell, majd ahogy a kocka az átforgatása után érzékeli az új feladatot, automatikusan mérni kezdi az új időt. Ezzel a nap végén pontosan látható, hogy hány perc ment el telefonálásra, emailek megválaszolására, falatozásra, vagy az ismerősökkel csevegésre, és egyáltalán arra, hogy mennyit sikerült aznap a monitor előtt görnyednünk. Akik hajlamosak napközben a közösségi oldalakon hosszú időre elveszni, azok külön a Facebook- vagy a YouTube ikont is ráapplikálhatják maguknak.

Az alkalmazásban a notórius halogatóknak bekötöttek egy feladat-halasztó funkciót is, de ezt a passzív állapotot persze ugyanúgy méri a kis okoskockájuk. Használatához a legelső alkalommal egy személyes fiókot kell létrehozni, amely 80 napi tevékenységüket képes eltárolni és diagram formájában másodpercekre lebontva megmutatni. A klasszikus kocka, oktaéder és 12 oldalas dodekaéder formában kapható időmérő februártól 50 dollárért az Amazonról rendelhető. Egy hétig a TechCrunch szerzője is kipróbálta, azt írja, ha másra nem, a mért adatok alapján arra mindenképp jó volt, hogy végre tényleg rávegye magát egy hatékonyabb napi rutin kialakítására.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus