Programozható robotot és önbizalmat is épít a Lego legújabb játékszettje

A dán játékgyártó kedden mutatta be legújabb robotkészletét, amelyet 11-14 éves gyerekeknek tervezett, és amelyből egy applikáció segítségével tudják interaktívvá programozni saját találmányaikat. A Lego Spike Prime legjobb tulajdonságaként azonban mégiscsak azt emelik ki, hogy a gyereknek nemcsak robotot, de magabiztosságot is segít építeni.

A legújabb építőszett a robotika, a mérnöki tervezés és a kódolás világába vezeti a fiatalokat, de lényegesen egyszerűbb módszerrel, mint ahogyan a Lego korábbi, Mindstorms termékcsaládja tette. Az augusztustól 330 dollárért (~92 ezer forintért) kapható, 523 darabból álló Spike Prime készlethez tartozik egy alkalmazás is, amelynek alapja a kifejezetten gyerekek számára fejlesztett Scratch programozási nyelv – írja cikkében a The Verge.

A készlet doboza három motort, háromfajta érzékelőt és a Smart Hub névre keresztelt központi motoregységet tartalmaz, de van benne hangszóró, fényforrás és gyorsulásmérő is. Ebbe a készletbe ráadásul, a korábbi szettektől eltérően, már nem elemeket, hanem egy tölthető akkumulátort csomagoltak.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

Ezekből az alkatrészekből egy tabletre tölthető, drag and drop művelet alapú kódolási környezetet használó applikáción keresztül, a benne található 45 perces leckéken végighaladva lehet létrehozni és programozni az építményeket. A táncoló robottól kezdve az időjárási előrejelzéseket készítő meteorológus roboton át a kerekek nélkül is mozgó szöcskeszerű építményig 33 különböző feladatblokkon keresztül lehet megtanulni a programozás alapjait.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

Ugyanakkor a Spike Prime-nak nem az a célja, hogy a gyerekeket a minél több elemből minél bonyolultabb robot építésére ösztönözze, sokkal inkább az, hogy megtanítsa őket a célorientált problémamegoldásra – teszi hozzá cikkében a Wired. Így aztán minden tanuló a tudásszintjétől függően haladhat az egymásra épülő tananyagban, miközben apránként megtanulnak mérnöki aggyal gondolkodni, fejlődik a kreativitásuk és közelebb kerülnek a programozás misztikus világához.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

De Marianne Nytoft Bach, a Lego oktatási programjának egyik vezetője szerint még ezeknél is fontosabb, hogy a készletet használó gyerekek talán először élhetik át a saját találmány születésével kapcsolatos érzést is. „És ezzel a kudarctól való félelmüket is megtanulják kezelni. Hiszen egy olyan eszközt próbálnak ki, amit saját maguk teremtettek, amihez már érzelmileg is kötődnek, és még ha nem is működik egyből, akkor is tudják, hogy újra és újra megpróbálhatják, mert valahol ez a legózás lényege.”

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!