Pécsi vállalkozás tanítja szoftverével a világ multicégeit

Egy ideje figyeljük már azt a játékélményen alapuló digitális képzési platformot, amelyet egy magyar vállalkozás fejlesztett főként közép- és nagyvállalatok számára. Ebben a leginkább HR-területen alkalmazható szoftverben a cég oktatási anyagainak böngészése helyett egy pályákra felhúzott kalandjátékban lehet részt venni, ahol az elvégzett feladatokért járó pontokat valódi tárgyakra és élményekre lehet váltani. A munkavállaló a pályák teljesítése közben nemcsak a saját munkaköre ellátásához szükséges tudást szerzi meg, de a cég működését és céljait is egyre inkább megérti. A klasszikus HR-megoldásokat felváltó játékosított megoldás nemcsak a videojátékokon felnőtt Y- és Z-generációt célozza meg, a pécsi csapatnak köszönhetően ma már egyre több korcsoportból kikerülő munkavállalói avatar teljesíti küldetését a világpiac nagypályáin.

A Games for Business képzési platformjának gondolata néhány évvel ezelőtt abból indult ki, hogy a cégekhez kerülő új munkavállalóknak a betanulás és beilleszkedés első néhány hónapjában még annyira alacsony a kötődésük a vállalathoz, hogy sokan inkább már a próbaidő alatt kiszállnak – ez pedig a vállalatoknak is komoly fejtörést okoz. Ezért egy olyan megoldásban kezdtek gondolkodni, amely egyrészt képes egy vállalatot vonzóvá, a céges környezetben tanulást pedig szerethetővé tenni, másrészt a dolgozót ki tudja mozdítani megszokott környezetéből, és egy olyan helyzetbe hozni, ahol könnyebben meg tud nyílni. Ezt a kimozdítást a munkahelyen is alkalmazható játékélményen keresztül képzelték el, amellyel együtt a játékosítás (gamification) módszertana is ismertebb lett a magyar piacon.

Az IT-vonalon erős, full-service reklámügynökséget vezető Vendler Balázs és csapata már a kétezres évek közepén is tervezett különböző, tudásalapú, üzleti célra fejlesztett játékokat, de amíg ez akkoriban évi néhány megrendelést jelentett, addig 2013-ra odajutottak, hogy cégükben egy külön területet dedikáltak erre, és Games for Business néven önálló márkát alapítottak.

Aztán meghekkelték a teljes munkavállalói életciklust 

Kiállításokra jártak, versenyeken indultak, szakmai lapokkal építettek kapcsolatokat, és ekkor már egyre többen beszéltek a PwC-nek készített 12 napos virtuális gyakornokságot szimuláló játékukról, a Multipolyról is. Azonban 2016-ban már a szerteágazóbb formában alkalmazható, de továbbra is játékosított képzési platformjuk került fókuszba, amelyet már a nemzetközi piacra is bevezettek. Évről-évre egyre több nagyvállalati HR-projektet kezdtek játékosítani, de már nem egyszeri marketingmegoldásokat raktak össze, hanem valami olyannal álltak elő, ami fejlesztés után is bármikor, bármilyen profilú cég esetében használható, vagyis az új megrendelőre igazított paraméterekkel kiegészítve újból pénzre váltható. 

Így állt össze egy olyan termék, amely egy egységes, játékalapú tanulásra kifejlesztett szoftver, ugyanakkor speciális problémákra adott megoldásokkal bővíthető és személyre szabva finomhangolható. A digitális játékalapú tanulási platformjuk pedig nemcsak az új munkaerő toborzásában, beillesztésében vagy képzésében, de a meglévők megtartásában is fontos szerepet kapott: folyamatosan fejleszti a dolgozók képességeit, hatékonyabbá teszi őket munkájukban, mindeközben fokozza a motivációt, és segíti a bevonódást. 

„A cégek számára nagy előny, hogy a rendszer használata által olyan formában tudják megoldani a belső képzéseket, az információ átadását, vagy támogatni egyéb céljaikat, hogy a munkatársak nem egy kötelezően elvégzendő dolognak vagy céges nyomásnak érzik azt, hanem maguktól, saját lelkesedésből, érdeklődésből használják a platformot” – utalt Szalai Miklós, a Games for Business termékfejlesztési igazgatója arra, hogy a bevonódás néhány cég esetében olyan szintű, hogy dolgozóik sokszor munkaidőn kívül, akár csak szórakozásból is használják a játékosított rendszert. 

Pontgyűjtés akár a havi juttatásért

Hangulatos grafika, valódi játékélményt jelentő felület, felelet-választós kvízek, és apránként csepegtetett tudásanyag – az asztali gép mellett mobilon és tableten is elérhető alkalmazás egy többpályás játéktéren és egy kerettörténetbe ágyazott küldetésen keresztül, játszva vezeti be a munkavállalót vagy a még csak érdeklődőt a cég történetébe, de akár a teljes termékpalettát vagy az értékesítés folyamatát is megismerhetik.

Ha például az új kollégák beillesztése, betanítása a cél, akkor a szoftverbe beépíthető az adott vállalatra szabott tananyag is, amely leírja, hogy kinek, milyen tudásra van szüksége a munkaköre ellátásához. Az ehhez szükséges motiváció kialakításának meghatározó eleme pedig az a játékélmény lesz, ahol jelvények szerzésével, pontgyűjtéssel és segítő karakterekkel haladhat előre a tanulási folyamatban. A megszerzett pontokért pedig olyan valódi jutalmak járhatnak, mint pl. egy kávés termosz, egy logózott pohárkészlet, vagy egy tombolajegy, amivel a CEO-val közös falatozást lehet nyerni; de össze lehet játszani akár egy szakmai konferencia belépőt is.  

„De volt arra is példa, hogy egyedi és nagyon bátor húzásként a programban résztvevő, szerződött értékesítők havi juttatását kötötték össze a rendszer használatával. Így a játékosok a tanulási folyamatban teljesített eredményük alapján válthatták meg pénzbeli juttatásukat az első három hónapban” – tette hozzá Vendler Balázs, a cég ügyvezetője.

A végtelenbe és még tovább

Komoly mérföldkövet jelentett a csapat számára, amikor 2019 augusztusában a számos európai országban jelen lévő, nemzetközi oktatási csoport, az eduPRO Group is becsatlakozott melléjük többségi tulajdonosként. A kollaborációtól újabb piacok elérését remélik, pedig már korábban is olyan cégekkel dolgoztak együtt, mint a BP, a Coca-Cola, az NN, a CIB Bank vagy az Erste Bank; de az idei évtől már együtt játszanak a német piacon a Deutsche Bahn-nal, és az olasz piacon a Poste Italiane-val is. 

Az elmúlt négy év alatt számos díjat bezsebeltek, néhány hete például a legjobb képzési megoldások kategóriájában Londonban vehették át a fődíjat az Engage Awards nemzetközi szakmai versenyen, amelyen a Generali Biztosítóval közös projektjükkel indultak. Ebben az új értékesítő kollégák betanítását tűzték ki célul, ahol a felhasználók elsajátíthatták a feladatuk sikeres ellátásához szükséges tudást, miközben a rendszer egyfajta virtuális mentorként vezette őket végig az első 100 napjukon.  

„A piacon elérhető legjobb játékosított képzési platform szeretnénk lenni. Cégünk minden évben pontosan megtervezett stratégia mentén halad. A 2019-es évre is megvoltak a kitűzött céljaink, aminek meghatározó része volt, hogy erősítsük nemzetközi jelenlétünket. Ezt sikeresen megléptük, hiszen a Deutsche Bahn és a Poste Italiane mellett ügyfeleink közé került a nemzetközi pénzügyi piac egyik legmeghatározóbb szereplője is akikkel jelenleg a UK piacon dolgozunk együtt. 2020-ra pedig az osztrák és a német piacon való jelenlétünk erősítését, az új osztrák tulajdonosunk érdekeltségi körébe tartozó cégekkel való üzleti együttműködés elindítását, valamint a magyar piaci jelenlétünk további erősítését tűztük ki célul” – fogalmazott Fazekas László, a cég marketing igazgatója, miközben hozzátette, jövőre nemcsak platformjuk továbbfejlesztését, de több új termék piacra dobását is tervezik, köztük egy olyat, amelyet kifejezetten a tréningcégek hatékony támogatására hoznak majd létre.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók